25kW-rit - 21 augustus 2011 - De eerste van 2011

Paul_K

MF veteraan
22 jul 2009
13.581
2
Westzaan
25kW-rit - 21 augustus 2011 - De eerste van 2011


Wat is een 25kW-rit :?
Een rit bedoeld voor enthousiaste 25kW rijders die ervan houden om op gemiddeld tempo wat mooie wegen te rijden. Intro's zijn uiteraard welkom, evenals de oud gedienden die inmiddels al vol vermogen rijden. Onderweg eten we rond het middaguur nog wat bij Eet Tapperij Bijsterbosch. Bij goed weer kunnen we uiteraard op het zonnige terras terecht.
We rijden op gemiddeld normaal tempo, goed bij te houden voor beginnend bestuurders. Als je wilt racen, achterwielrijden, rubbergummen, KD'en, driften en burnen ben je bij deze rit aan het verkeerde adres.

Wanneer is de rit :?
Zondag 21 augustus 2011

Hoe laat verzamelen we :?
Vanaf 10.15 verzamelen, om 10.45 gaan we rijden

Waar verzamelen we :?
McDonalds Deventer

Hoe lang is de rit :?
150 á 175 kilometer

Hoe gaan we met 25kW om :?
Aangezien ik als topicstarter/GPS-rijder zowel wettelijk als morele verantwoordelijkheid draag ga ik hier op voorhand heel duidelijk over zijn. Het mag algemeen bekend zijn dat er aardig wat bestuurders zijn die met meer vermogen rijden dan toegestaan is. Dat is hun zaak, maar ik hoef ze er niet bij te hebben deze rit.
Zij die met meer vermogen rijden dan toegestaan, zijn NIET welkom! Niks persoonlijks, puur zakelijk. Wanneer ik gerede twijfels heb, neem ik de vrijheid om iemand te weigeren (of zelfs naar huis te sturen).

Hoe schrijf ik me in :?
Geef maar een gil in het topic of stuur mij een PB'tje.

Wie gaan er mee :?
-Paul_K (voorrijder)
-rick- (ovb)
-1961_Erik (ovb) (achterrijder)
-Dutchie90X
-Sanne1991
-Sanne1991 +1 (ovb rijbewijs gehaald)
-Mevius
-piekartz87
-Wesleyc
-Sandertje (ovb)
-svenxtx (zijn OVB = Ook Veel Betalen = rijbewijs kwijt)
-honda_mbx80_driver
-kippenei0 (ovb intro-week)
-J_oram
-MarkieNL
-Plofkop (voorrijder)
-Remond_FRL (achterrijder)
-SVFrank
-Sandmann91
-jij?









Route informatie + Dagindeling

TIP: tanken kan nabij het startpunt:
Tankstation 1: BP
Tankstation 2: Shell Express
Linkje, met daarin twee mooie blauwe markers: klik hier


Dagindeling:
Startpunt: McDonalds Deventer, verzamelen vanaf 10.15 uur
Briefing en uitleg: van 10.35 tot 10.45 uur
Route deel 1: van 10.45 tot 12.30 uur Informatie veerpont, kost 1,20 per motor
Eerste stop: Eet Tapperij Bijsterbosch
Route deel 2: van 13.30 tot 15.00 uur
Tweede stop: Tankstation
Route deel 3: van 15.30 tot 16:45 uur
Eindpunt: McDonalds Deventer, aankomst 17.00 uur


GPS:
Zoals 'gewoonlijk' weer in GPS formaat beschikbaar. Stuur mij een mailtje/PB'tje met daarin je e-mail adres, dan stuur ik het zo spoedig mogelijk door. Fouten kunnen niet uitgesloten worden en het gebruik is geheel op eigen risico. Deze route is enkel en alleen een indicatie voor het rijden van een tourrit, waar vanaf geweken kan en mag worden. Het volgen van een eventuele voorrijder is uiteraard ook volledig op eigen risico.

Beschikbare formaten:
-MPS file
-GPX file
-GDB file

Kaartje van de route:
LET OP: als je Internet Explorer gebruikt, dan kan het zijn dat de afbeelding niet goed zichtbaar is. Klik erop en dan kan je de afbeelding goed in groot formaat bekijken. Andere browsers hebben dit probleem niet.

Route%20kaartje%20versie%2012.jpg

Opmerking(en):
-Er staat op deze route enkele flitspalen.
-Op bepaalde stukken is er kans op mobiele radarcontrole's. Onder andere de dijken zijn populaire stukken om op snelheid (en/of andere zaken) te controleren.








Regels, gedragscode en disclaimer

reng_donker.jpg


dis_donker.jpg


Voorbeeld van het Baksteen-model:
Baksteen_formatie.png

*Met dank aan Nightshader voor de tekening









Pre-Meets

Pre-meetings zijn bedoeld voor mensen uit dezelfde regio die graag samen verzamelen en dan naar het startpunt rijden. Mocht je je willen aanmelden voor één van de onderstaande pre-meets, dan kan je mij (Paul_K) een berichtje sturen of een gil in het topic geven. Nieuwe pre-meets kunnen op dezelfde manier aangemeld worden.


Pre-meet Amersfoort McDonalds
Locatie: Google Maps
Verzamelen: 9.15
Vertrektijd: 09.30
Deelnemers:
-Paul_K (GPS rijder)
-rick-
-wesleyc
-Sandmann91
-jij?









Beeldmateriaal

Voor na de rit, hier komen alle foto's en video's *O*
 
Laatst bewerkt:
Eerst! *O*

Ik wil heel graag mee, maar dan ben ik met vakantie. -O-
 
Laatst bewerkt:
Jammer, maarja vakantie klinkt ook niet slecht :)

Ik ben er OVB bij, ligt aan het weer en mijn leerdiscipline. Volgende dag theorie examen auto, maar verwacht toch wel voorbereid te zijn tegen die tijd :Y
 
ik zit dan , wilde bijna helaas gana zeggen, in de eifel.

vwb de regel over dat iemand niet 25 kw rijd terwijl dat wel zou moeten, jij bent daar neit verantwoordelijk voor.
mocht de politie controle erop doen, zullen ze niet jou een bekeuring kunnen geven voor eht feit dat iemand anders niet netjes 25 kw rijd.
is diegene z'n/haar eigen verantwoordelijkheid en zolang die verder netjes rijd zie ik geen probleem gezien de ex-25kwers ook welkom zijn.

edit: even de toevoeging makend dat ik ook netjes mn 25kw vol hebt gemaakt met altijd 25 kw op het kenteken en ook echt op de fiets en het ook echt onverstandig vind om dit niet te doen.
 
Laatst bewerkt:
ik zit dan , wilde bijna helaas gana zeggen, in de eifel.

vwb de regel over dat iemand niet 25 kw rijd terwijl dat wel zou moeten, jij bent daar neit verantwoordelijk voor.
mocht de politie controle erop doen, zullen ze niet jou een bekeuring kunnen geven voor eht feit dat iemand anders niet netjes 25 kw rijd.
is diegene z'n/haar eigen verantwoordelijkheid en zolang die verder netjes rijd zie ik geen probleem gezien de ex-25kwers ook welkom zijn.

edit: even de toevoeging makend dat ik ook netjes mn 25kw vol hebt gemaakt met altijd 25 kw op het kenteken en ook echt op de fiets en het ook echt onverstandig vind om dit niet te doen.

Heb deze discussie al vele malen gevoerd, iedere keer met vrijwel hetzelfde verloop ;) . Het is ook niet de bekeuring waar ik het om doe, maar wat als er een ongeluk gebeurd. Dan heb je de poppen pas echt aan het dansen.

Komt er kort op neer
Motor met meer dan 25kW = geen geldig rijbewijs = onverzekerd
(krijg je weer een argument: maar ik heb toch een polis? Ja klopt, je hebt een polis, met een clausule erin dat het voertuig alleen bestuurd mag worden door iemand met een voor dat voertuig geldig rijbewijs, zo niet, dan dekt de verzekering niet)

Als voorrijder kan je aansprakelijk gesteld worden voor schade in geval van verwijtbare nalatigheid. Iemand zonder geldig rijbewijs en onverzekerd mee laten rijden, klinkt mij redelijk in de oren als zoiets ;) . Verwijtbaar nalatenschap is een vaag begrip, des te meer reden voor mij om m'n vingers er niet aan te branden (of zelfs maar te voelen hoe 'hot' het is).

Wil je de discussie nogmaals met me voeren, doe het dan liever via de PB in plaats van het topic :) . Dan rakel ik ondertussen even wat oude PB's op. Die discussie is bijna net zo-kant-en-klaar als de startpost ;)

Weet dat je het goed bedoeld en de insteek meer is om mij gerust te stellen, no hard feelings :j . Hier heb ik ook alles braaf in orde, zowel kenteken als motor zijn netjes op 25kW.
 
Heb deze discussie al vele malen gevoerd, iedere keer met vrijwel hetzelfde verloop ;) . Het is ook niet de bekeuring waar ik het om doe, maar wat als er een ongeluk gebeurd. Dan heb je de poppen pas echt aan het dansen.

Komt er kort op neer
Motor met meer dan 25kW = geen geldig rijbewijs = onverzekerd
(krijg je weer een argument: maar ik heb toch een polis? Ja klopt, je hebt een polis, met een clausule erin dat het voertuig alleen bestuurd mag worden door iemand met een voor dat voertuig geldig rijbewijs, zo niet, dan dekt de verzekering niet)

Als voorrijder kan je aansprakelijk gesteld worden voor schade in geval van verwijtbare nalatigheid. Iemand zonder geldig rijbewijs en onverzekerd mee laten rijden, klinkt mij redelijk in de oren als zoiets ;) . Verwijtbaar nalatenschap is een vaag begrip, des te meer reden voor mij om m'n vingers er niet aan te branden (of zelfs maar te voelen hoe 'hot' het is).

Wil je de discussie nogmaals met me voeren, doe het dan liever via de PB in plaats van het topic :) . Dan rakel ik ondertussen even wat oude PB's op. Die discussie is bijna net zo-kant-en-klaar als de startpost ;)

Weet dat je het goed bedoeld en de insteek meer is om mij gerust te stellen, no hard feelings :j . Hier heb ik ook alles braaf in orde, zowel kenteken als motor zijn netjes op 25kW.

ik dacht ik kaart het even aan, tis ook niet mijn bedoeling om een hele discussie hierover te gaan voeren.
als jij je er niet aan wilt branden ben je uiteraard vrij om te doen wat je wilt met je eigen meeting.
 
Kan ik als oudere jongere op vol vermogen (de motor althans) ook meerijden eventueel ?
Zo ja, dan graag een dikke OVB alsjebieft :Y *O*
 
Jammer, maarja vakantie klinkt ook niet slecht :)

Ik ben er OVB bij, ligt aan het weer en mijn leerdiscipline. Volgende dag theorie examen auto, maar verwacht toch wel voorbereid te zijn tegen die tijd :Y
Gewoon even stampen! Deze rit wil je toch niet laten liggen ;)
 
Whihi das een rit in de achtertuin, mag ik mee? Oh wacht als OVB in ieder geval, net 25KW af dus mag ik dan nog mee? :9

OVB ook als voorrijder uiteraard ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan