26 t/m 28 juni 2015 (BMW) toerrit Andreasberg (Sauerland)

_O-

Voor de deelnemers pannenkoekenrit 18 april.
Het is mogelijkheid om een eenvoudige vroege lunch in het Betuwerestaurant, voor vertrek, te nuttigen.
 
Dat is mooi, we hebben al een 'aanbreng'route van Thijs, een pannekoeken kennismakings rit van Jan, Roelof en ik doen een scissors attack vanuit Noord en Zuid en dan moet het weekend nog komen.
Voor het eind van deze maand moet eenieder zich definitief vastleggen (dus betalen!!) had ik begrepen.
PeterD
 
Ja,....
BETALEN, Pannekoek!

Begin me nu wel zorgen te maken over hoe we ons moeten 'wapenen' tegen een scissors attack uit noord en zuid.... aanval is de beste verdediging heb ik weleens geleerd :)
 
Dat is mooi, we hebben al een 'aanbreng'route van Thijs, een pannekoeken kennismakings rit van Jan, Roelof en ik doen een scissors attack vanuit Noord en Zuid en dan moet het weekend nog komen.
Voor het eind van deze maand moet eenieder zich definitief vastleggen (dus betalen!!) had ik begrepen.
PeterD

Ik heb ook nog Ron aan mijn zijde vanuit het Noorden.....

Roelof.
 
En ik heb sinds kort eindelijk weer een camera die makkelijk mee kan. Er was eerst de Sony Alpha 100, prachtig ding hoor, maar niet echt praktisch op de motor ritjes of in de tas mee met het vliegen (per ongeluk doen zich tijdens het werk ook wel eens mooie plaatjes voor die zich lastig tot niet laten vangen met een EiFoon). Daartoe had ik, op advies van ComputerTotaal, een Casio Exilim aangeschaft. Die ging braaf mee op de motor vakanties en met mij mee in de tas. Totdat de camera van Karin het na 8 jaar trouwe dienst begaf. Dus sindsdien ging de camera nog steeds mee op de motor ritjes, maar dan in de jaszak van Karin. En mee naar het werk ging ie dus sowieso niet.
Enfin, ik had toestemming van het ministerie van financiën om mijzelf van een portable camera te voorzien. Wat een jungle in camera land zeg! Nu was Karin door een vriend van ons van een aantal interessante boeken voorzien op heur EiPet, dus afgelopen week in Oostenrijk, terwijl moeders voor het slapen gaan wat bladzijdjes las, kon ik mij door tig verschillende reviews worstelen. Lang verhaal kort: prima cameraatje gevonden, zit tussen het reis dingetje van Karin en de Sony Alpha 100 (die nu op Marktplaats te vinden is) in.

Hieronder van links naar rechts de Exilim (heden van Karin), de Olympus en de Sony

Camera01.JPG


Camera02.JPG


Camera03.JPG


Ook nog een heus Tele objectief er bij geritseld, die frommel ik wel in de topkoffertas weg. De objectieven van de Olympus zijn ook kleiner en lichter dan van de Sony (iets met "Micro Four Thirds" versus "APC").

Op de helm een GoPro 3 (dan weer wel de White Edition, was in de aanbieding op Schiphol), dus ik ben klaar voor het schieten van de plaatjes op 18 april en 25 juni! (Nog wel ff voor die tijd de dikke gebruiksaanwijzing doorworstelen voor als ik slimmer wil zijn dan de automatische "point and shoot" functie van het ding, een Olympus OM-D E-M10).

Edit: bekeken op de EiPet staan de foto's op zijn kop, op de kompjoetur weer niet... Begint dus al lekker dat gefotografeer van mij (nu waren bovenstaande plaatjes uiteraard met de Eifoon geschoten, zo handig met spiegels en afstandsbediening ben ik nog niet...)
 
Laatst bewerkt:
Ja,....
BETALEN, Pannekoek!

Begin me nu wel zorgen te maken over hoe we ons moeten 'wapenen' tegen een scissors attack uit noord en zuid.... aanval is de beste verdediging heb ik weleens geleerd :)
Om een scizzor te winnen moet je harder draaien dan de aanvaller of hetzelfde draaien maar met meer power overschot en de derde dimensie zoeken.....en nu is Roelof ook nog met twee.
Maar we zullen jouw konvooi niet voor Tiel aangrijpen....
PeterD
 
Jeroen1969 schreef...:

En ik heb sinds kort eindelijk weer een camera die makkelijk mee kan.

$_85.JPG


...schrijf je op Marktplek een mooi verhaal over een foto van jullie kinderen, en dat je die op groot formaat hebt afgedrukt..., en doe je bovenstaande foto bij het verkooppraatje... :+

...had denk ik zelf voor iets anders gekozen... :+ :+ :+




...heb zelfs sinds kort de Sony DSC-HX400...

...beetje groter dan zo'n compact ding, en een beetje kleiner dan een dikke spiegelreflex...
...het ding past echter mooi in het heuptasje ; dus kan prima op de motor mee...



...en 'nee', dit zijn niet onze kinderen... ;)
Afbeelding%20080-X3.jpg
 
Hallo iedereen,

beetje laat misschien maar zou er nog plek zijn van een Honda VFR rijder met partner? we zijn zeer onervaren maar het lijkt ons zeker leuk om eens mee te maken. We willen ons (als mogelijk) aanmelden onder voorbehoud ivm oppas van onze kroost.we zullen waarschijnlijk 1 van de jongsten zijn maar dat vinden wij niet erg ;) (32 en 29 jaar). ik had nog wel een vraag: is navigatie een pre?

alvast bedankt voor de reacties


Groetjes Robin& Esmiralda
 
...broeder Robin, als je bedoelt dat jullie mee zouden willen naar het Sauerland, dan moet ik je helaas teleurstellen...

...want..., er is nog maar 1 bed vrij, en dat is op een kamer waar je met 3 personen kunt slapen...

...in principe zijn alle beschikbare 2 persoonskamers reeds gereserveerd...

...je mag natuurlijk altijd meerijden, en navigatie is niet nodig, want je haakt vanaf bijvoorbeeld Doesburg (mag ook al Noordelijker !!) gewoon aan..., maar..., dan zul je zelf ergens een plek voor het overnachten moeten regelen...
 
...dan moet je bieden op Marktplaats..., zo gaat dat... :/
 
...bij ons gaan onze steigerhouten tuinligbedden + Smooff kussens (linkje) er uit... :Y

...als je daar ook belangstelling voor hebt...; moet je wel met een karretje komen, want de ligbedden zijn niet opvouwbaar... :/ (de kussens wel...)

...vaste poten aan de voorzijde, zwenkwielen aan de achterzijde...
...we hebben in 2010 dat spul laten maken bij Estivo...

...'t spul mag weg voor weinig...



...ons gaan zelf kijken voor wat compacter spul... :/
 
Laatst bewerkt:
@broeder83,

Volg dit draadje nog maar een paar weken, zoals gezegd moet binnenkort gecommitteerd worden door middel van een donatie in Ron z'n pot en dan zouden er zomaar opeens weer slaapplekken over kunnen zijn.... ;) ;)
PeterD
 
... :? :? :? ...

...begrijp ik iets niet, of volg ik het niet... :?



...'n donatie in mijn pot... :?
 
Popopeter slacht al bijna het spaarzwijn...:

Voor het eind van deze maand moet eenieder zich definitief vastleggen (dus betalen!!) had ik begrepen.

PeterD
... :N ...

...het hotel vereist geen aanbetaling..., maar let op..., jullie n.a.w. gegevens liggen allemaal al bij het hotel... ;)

...iets van 'op goed vertrouwen', enzo...




...maar..., niet komen, of afhaken, is betalen... :Y




...bijgaand nog even de annulerings-dinges...

Annulering van hotelaccommodatie/logies
Groepen vanaf 16 personen

Wanneer een reservering voor uitsluitend hotelaccommodatie, al dan niet met ontbijt/diner, is gemaakt voor een groep dan geldt voor annulering van die reservering het navolgende.

a. Bij annulering meer dan 3 maanden voor het tijdstip waarop krachtens de
horecaovereenkomst de eerste horecadienst zal moeten worden verleend,
nader te noemen: "de ingangsdatum", is de klant niet gehouden enige
vergoeding aan het hotelbedrijf te betalen.

b. Bij annulering meer dan 2 maanden voor de ingangsdatum is de klant
gehouden 15% van de reserveringswaarde aan het hotelbedrijf te betalen.

c. Bij annulering meer dan 1 maand voor de ingangsdatum is de klant
gehouden 35% van de reserveringswaarde aan het hotelbedrijf te betalen.

d. Bij annulering meer dan 14 dagen voor de ingangsdatum is de klant
gehouden 60% van de reserveringswaarde aan het hotelbedrijf te betalen.

e. Bij annulering meer dan 7 dagen voor de ingangsdatum is de klant
gehouden 85% van de reserveringswaarde aan het hotelbedrijf te betalen.

f. Bij annulering 7 dagen of minder voor de ingangsdatum is de klant
gehouden 100% van de reserveringswaarde aan het hotelbedrijf te betalen
 
@Ron,
...'n donatie in mijn pot... :?
Dat van die pot was niet letterlijk en ook niet zo persoonlijk bedoeld, maar ik was inderdaad van mening dat we op z'n minst (via jou) een aanbetaling moesten doen en zo heb ik dat ook al moeten doen voor een ander weekend in de Eifel.
Excuus voor de misleidende boodschap. Vanaf eind deze maand gaat eenieder een verplichting aan.
PeterD
 
...nope, gelukkig (via mij) geen aanbetaling noodzakelijk... :N
 
per ongeluk doen zich tijdens het werk ook wel eens mooie plaatjes voor die zich lastig tot niet laten vangen met een EiFoon



In dit verband kan ik de Nokia 1020 van harte aanbevelen, heb deze telefoon uitgekozen vanwege de 41 MP camera die er op zit.


En daar kun je dit dus mee.......


full




( Via MSpaint de omvang van deze foto naar 40% procent teruggebracht)



Ik heb ook een sony alpha 100, maar deze gaat waarschijnlijk binnenkort vervangen worden door dezelfde sony als die Ron heeft, lijkt me ook een geweldig ding.......




Mvgr, RTbeRT
 
Terug
Bovenaan Onderaan