papieren in nederland+invoer naar belgie (CB750 1977)

asenna

Die hard MF'er
10 mei 2008
373
0
peer
ik heb een cb750 op het oog in nederland .maar nu is natuurlijk het probleem dat ik niet weet welke papieren er bij moeten zitten en welke belangrijk zijn .
de eigenaar heeft een foto doorgestuurd van zijn papieren , dit zijn:
-een groot dubbel blad, waar onderandere op staat waar het chassis nummer staat en wat de cilinder inhoud is.
-een A4 met voornamelijk zijn informatie en adres
-een A4 met de meldcode , duplicaat nummer ,controleletter ,...

weet iemand of je voor een cb750 van 1977 een gelijkvormigheidsattest kunt aanvragen ( dit noemt wel anders in nederland ),zo ja waar moet ik dit dan aanvragen? en wie moet het aanvrage? ik of de huidige eigenaar.

heeft iemand ervaring met het invoeren van zo een moto in belgie .
alle info en tips zijn welkom.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dit ook wel eens gedaan, een gs1000 van 1978.
Je moet het kentekenbewijs hebben (was dat deel 1, 2 en 3?)
Daamee moeten jullie naar de RDW gaan in Nerdeland om het kenteken te schorsen en de motor uit te schrijven. Met die papieren die je dan nog hebt samen en met de verkoopsovereenskomst ( zeker NIET vergeten!) ga je naar de douane in Belgie, daar krijg je vanalles mee. Dan moet je 48,.. euro storten op een rekeningnummer van het FGOV en alles doorfaxen wat je hebt (papier met groen vignet,..)

Even wachten nog en je krijgt het gelijkvormigheidsattets opgestuurd!
 
ik weet niet of dat deel 1,2 en 3 is .staat nergens een benaming van het papier op.

dus wij moeten dan samen naar de rdw gaan ? of kan ik dat alleen ook ?

krijg ik gewoon het gelijkvormigheidsattest (GVA) opgestuurd? moet toch geen keuring ondergaan en zo he ?
ik heb ook eens gehoord dat ik het GVA kan aanvragen bij een dealer in belgie?
 
Ja jullie moeten samen naar de RDW omdat jullie samen iets moeten invullen.
Op de papieren staat idd 1,2 en 3.
Ik denk dat jij deel 2 meekrijgt en dan een papier van de RDW.
 
Dat zijn de papieren. Je krijgt dan een validatieattest opgestuurd welke overeenstemt met het gelijkvormigheidsattest en moet niet naar de keuring.
 
ooh dus al bij al is dat vrij simpel?

en het kost alleen die 50 euro plus een paar euro bij de douane?
kan ik het miss toch wel het risico nemen he .
 
ik patrick wilde ook een moter invoeren tot ik naar het keuringskantoor ging , hat ale lings en rechts gehoord dat het heel wat papierwerk met zich mee brengt .
je mag telen op een kleine 700 eur en als je bij Honda nog een papier moet aan vragen nog een 25 eur , ik ben er mee gestopt en me hier in Belgie een moter gekocht .
ik kan met dat geld wel iets andres komen als aan de belgi'sstaat te geven .

bevrag je maar goed voor je er aan begind .

groetjes dominator1 ( Patrick )
 
ik patrick wilde ook een moter invoeren tot ik naar het keuringskantoor ging , hat ale lings en rechts gehoord dat het heel wat papierwerk met zich mee brengt .
je mag telen op een kleine 700 eur en als je bij Honda nog een papier moet aan vragen nog een 25 eur , ik ben er mee gestopt en me hier in Belgie een moter gekocht .
ik kan met dat geld wel iets andres komen als aan de belgi'sstaat te geven .

bevrag je maar goed voor je er aan begind .

groetjes dominator1 ( Patrick )


:? :? :?
Praat over zaken waar je verstand van hebt!!
 
@dominator : praat je dan over een motor uit nederland ? heb wel gehoort dat het veel geld kan kosten als je een motor uit een niet europees land invoert. deze moet dan volledig gekeurd worden ,wat tijd en GELD kost.

maar ik ga morgen naar een cb750 kijken in belgie , hij kost wel iets meer maar ook minder risico he.
 
@dominator : praat je dan over een motor uit nederland ? heb wel gehoort dat het veel geld kan kosten als je een motor uit een niet europees land invoert. deze moet dan volledig gekeurd worden ,wat tijd en GELD kost.

maar ik ga morgen naar een cb750 kijken in belgie , hij kost wel iets meer maar ook minder risico he.


Welk risico?? Je moet alleen wat meer moeite doen om het in orde te krijgen meer niet.
Als je daarmee veel euro's kan uitsparen...
 
bij mij was het een moter van nederland naar belgie in voeren .

je moet mij niet geloven maar als ik jouw was zou ik me toch goed bevragen .
ik heb hier wit op zward staan wat het je kost van een moter van nederland naar belgie in te voeren .

groetjes dominator 1 ( patrick )
 
Terug
Bovenaan Onderaan