Wie van de drie?

Zeg het maar...

  • honda cb500

    Stemmen: 38 52,1%
  • soes gs500

    Stemmen: 13 17,8%
  • kawa er500

    Stemmen: 22 30,1%

  • Totaal aantal stemmers
    73

~Vincent~

MF veteraan
31 mrt 2003
3.204
0
Het liefst start ik gewoon op een CBR600RR of de nieuwe gixxer1000...maar wat ben je ermee als je niet rijen kan :?

Goedkope opstapmotoren dus...nagenoeg gelijkaardig.
Maar welke neem ik het beste?

De honda,
cb500_16_2001_m.jpg


de soes,
gs500.gif


of de kawa?
kawasaki-er500.jpg


Kuttige van zo'n poll is dat niemand nog iets zegt terwijl ik natuurlijk ook zou willen weten waarom :)
Dus spit it out.
 
Laatst bewerkt:
Kawa ER 5 bedoel je zeker?
[edit]nevermind, plaatje duurt lang...

Stond in de vorige Promotor een vergelijking tussen deze 3 motoren en de YAMAHA diversion 600, welke al een klasse groter is zeg maar...

Kwamen allemaal gewoon goed uit de test, denk dat je het gewoon zelf moet gaan voelen.
 
Ik ken de ER-5 niet goed. Nooit bereden.

Maar de CB500 is de betere vergeleken met de GS500. Rijdt lekkerder als je wat groter bent dan een gs, je hebt er wat meer ruimte op. Ik vind een GS erg smal. En de afwerking staat op een wat hoger niveau (net als zowel de nieuw en 2e handsprijzen, dat dan ook weer wel).
 
De Kawa....Maar moet je nu echt op een lesmotor gaan rijden? Of het moet een financiele reden hebben, want dan heb ik niets gezegd...
 
Op dinsdag 24 juni 2003 23:10 schreef Shakey het volgende:
De Kawa....Maar moet je nu echt op een lesmotor gaan rijden? Of het moet een financiele reden hebben, want dan heb ik niets gezegd...

Niks mis met budget bikes. Je hebt er ook grote lol mee.
 
Het heeft uiteraard financiële redenen. Maar ook het "wat ben je met een hayabusa als je niet eens fatsoendelijk kan schakelen" en het "wat ben je met een sp2 als je hem na drie dagen total rijdt" aspect spelen mee
Gemiddeld kosten deze dingen 5000 euro. Denk niet dat je voor minder geld een degelijk fiets hebt (heb als onervaren rijder een beetje schrik van tweedehandskopen). Bovendien rijden deze dingen menselijk als ze vol vermogen hebben?

Nog een vraagje...rijden deze dingen eigenlijk wel menselijk met vol vermogen of zijn wordt je eruitgetrokken (bij wijze van spreken...) door een renault twingo?
 
Wat heb je aan een fiets als je er na 2weken op bent uit gekeken :? Doe eens een paar proefritjes op een cbr600f of zo en je wilt beslist nxs anders meer.

Indien je gewoon lekker relaxed wilt toeren of voor woon/werk verkeer wilt gebruiken dan wordt het natuurlijk allemaal anders.

edit: De gemiddelde gezins auto rij je er wel uit maar dat is het dan ook wel
 
Nog een vraagje...rijden deze dingen eigenlijk wel menselijk met vol vermogen of zijn wordt je eruitgetrokken (bij wijze van spreken...) door een renault twingo?

Ik weet niet wat je in het motorrijden zoekt maar als ik je al hoor over de gixxer 1000 en CBR600RR dan zou ik zeggen: koop wat sportievers dan zo'n lesmotor. Die dingen komen dus echt niet vooruit.
Mischien niet nieuw voor dat geld maar toch een redelijk jonge. Denk dan in de trant van de 400'tjes ofzo, lekkere stuurfietsen met niet te veel vermogen.

Succes met de keuze :)
 
Mmm, voor hetzelfde geld een tweedehands kopen met effe wat meer power en uitstraling. :)
Moet het echt één uit het rijtje zijn, dan zou ik de Suzi kiezen.
 
Voordat ik motorrijles na had ik nog nooit brommer gereden. Ik dus lessen en begon op een honda CB 450. Na een aantal lessen eens een CB 500 gepakt. Dit vond ik al gelijk een stuk beter rijden: blok loopt rustiger en al meer trekkracht. Hierop dus ook examen gedaan. Toen heb ik een suzuki gsxf 600 gekocht. Had ik ineens 85 pk. Wat een vermogen in vergelijking met die CB 500. Maar op een gegeven moment geef je gas en denk je: IK WIL MEER VERMOGEN. Ik zou dus gaan voor een gsxf 600, cbr 600 of thundercat.
 
Ik dacht ook zoals jij! Maar ja het oog wil ook wat he. En ik moet zeggen dat zwaarder rijden alles meevalt. Wat blijkt nu, mn Blade werkt op precies dezelfde manier als mn lesmotor! :+ :+ Is alleen iets feller. :P

Gewoon je verstand gebruiken.

suc6.
 
Heh sorry maar...zou een cb600 (hornet) dan misschien een goede tussenoplossing zijn?

Ik wil natuurlijk wel wat plezier beleven op de motor en een beetje voorruit komen in het verkeer.
Maar ik wil het wel fatsoenlijk leren ook voor ik op een hypersport kruip.
 
Ik weet niet wat je in het motorrijden zoekt maar als ik je al hoor over de gixxer 1000 en CBR600RR dan zou ik zeggen: koop wat sportievers dan zo'n lesmotor. Die dingen komen dus echt niet vooruit.
Mischien niet nieuw voor dat geld maar toch een redelijk jonge. Denk dan in de trant van de 400'tjes ofzo, lekkere stuurfietsen met niet te veel vermogen.

Succes met de keuze :)

Idd. Een vriendin van me heeft een CBR400, en dat ding loopt als een trein! En het is lekker licht, dus je kunt er lekker mee :] :) .
 
Of gewoon lekker wild doen en een Suzuki SV650s of Yamahah Fazer 600 nemen. Lekker sportief maar het valt nog binnen de perken :] .
 
Ik heb tijdens mijn lessen op een Honda CB500 gereden en het ik vond het een prettige motor om alle bijzondere verrichtingen mee te doen en om op te lessen, maareh ... daarna wilde ik toch wel een motor die voor wat uitdaging zou zorgen. En dan bedoel ik geen supersport ofzo, maar gewoon een motor met wat meer pit en die wat lastiger onder controle te krijgen is dan de CB500.
Dat houdt het rijden gewoon langere tijd leuk, ookal moet je in het begin dan misschien wat voorzichtig naar de grenzen tasten. Iets van een

Dus eh ... bijvoorbeeld:
Honda CBR600F
Kawa GPZ600 (misschien GPX600R ??)
Suz SV 650 ?
Etc. et. ...

Want het ergste is als je spijt krijgt van de motor die je hebt gekocht omdat die na korte tijd geen enkele uitdaging meer biedt ... zonde zonde zonde ...
 
Het lijkt net alsof je nog met lessen moet beginnen ?! Want waar heb je op gelest ? Vond je die lekker rijden ? Ik les op een CB500 en daar trek je echt wel een twingo mee uit hoor.. (misschien niet op top..dat weet ik niet).. En nog wat...je haalt toch niet zomaar je rijbewijs, dan moet je echt wel een beetje kunnen rijden hoor..althans.. ik zit bij een rijschool die je ook leert rijden..en niet alleen het examen halen.. Ik ben van plan om een 600 cc supersport te kopen..mede om de redenen die al zijn opgenoemd..het is echt zonde als je naar een paar maanden er op uitgekeken bent..

succes!
 
Als ik jou zou zijn zou ik kiezen voor de ER. een leuke sportieve beginners fiets ! Rijscholen gebruiken ze niet voor niets,....

Of kijk voor een van zijn voorgangers , de Kawa Zephyr 550. Rijd ook heeel leuk,...
 
Hoe voelde je je bij het invoegen op je lesmotor?
Dan kom je met deze machines net niet lekker genoeg weg (incl. een hoop herrie).
Ik zou ook een zwaardere nemen!

En de reden dat rijscholen een ER5 kopen is omdat ze goedkoop zijn, en redelijk handelbaar! Een trommelrem achter(DUHHH!!!!) kan je lekker ""goedkoop"" remmen bij je achtje! :]

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan