OldSkool Gixxer verbouwing.

LeonR

MF veteraan
2 feb 2010
3.574
0
Zeist
Note: dit is geen uitgebreid project, maar slechts een verbouwing waarbij ik jullie hulp waarschijnlijk wel een keer kan gebruiken..op/aanmerkingen worden uiteraard gewaardeerd :) ps: zeiken doe je maar tegen je vrouw :W

Ik ben al een paar jaar trotse eigenaar van een Suzuki GSX-R 750 uit 1988..
De eerste keer dat ik m zag was ik meteen verkocht, het model, de kleur, de power (ik had hiervoor alleen op de les motor en een Honda 400t gereden)

Toen ik m kocht zag hij er zo uit:



Hij heeft een kameleonkleur: toplaag is groen,daaronder blauw en daaronder paars..
dus niet gewoon groen :X
De velgranden zijn (ooit) gepolijst, maar dat moet ik door slecht onderhoud (van mij zelf) weer opnieuw doen.. Hayahar heeft nog een goede geslaagde poging gewaagd om ze op te knappen, maar op sommige plekken zitten de pitten er te diep in, dus dat word schuren deze winter..

Nadat ik verhuist was van een vrijstaand antikraak huis in de bossen naar een flatje in een woonwijk, kreeg ik nogal wat klachten van omwonende over mijn uitlaat regenpijp.. :P
Toen heb ik er tijdelijk een orginele k3 demper opgezet :r ,en die is nu weer vervangen door een "carbonne" Harpoon demper..



Na een tijdje begon ik me een beetje te ergeren aan de vierkante kont, en uiteindelijk de knoop doorgehakt( lees: financiele meevaller ).. Na lang zoeken en vaak te laat reageren, had ik het geluk dat Mieluh zijn kont ging verbouwen en heb zijn k4 kont overgenomen..

Omdat mijn vriendin graag meegaat motorrijden had ik ook nog een duoseat+steps en tevens een accu die schuin/plat kan nodig.. Ik ben hier ooit door iemand gewezen op Motobatt accu's en heb na een dubbel check bij Roukama zo eentje bestelt.. (4polen en kan op bijna iedere manier gemonteerd worden)

Jerryt heeft 'm ff goed onder handen genomen.. *O*





Nu ik de motor terug heb zal ik een poging wagen om de onderkuip te verzagen en mocht dat niet lukken ga ik er een andere voor halen..

Maar eerst ff uitzieken..
 
Laatst bewerkt:
leuk project!!
onderkuip moet je niet aan beginnen te zagen, word nix, er zit gewoon geen goede lijnen in.
je kan beter gelijk een ander maken of bestellen.
 
Hee,toch een topicje!Das mooi. :+
We zijn met de subframebouw bezig,moet wat sterker dan normaal want het vrouwtje moet dus ook achterop kunnen.
Heb die ontiegelijke lelijke achterwiel hugger eerst verwijdert hoor. :r
Komen er ook nog losse K/N filters op Leon,hoort natuurlijk wel op zo'n fiets.Die plastic schoenendoos(airbox)moest er ook af want anders kon ik er niet bij kwa bevest,subframe.
:W
full
 
Hoe vind je hem zo zitten Leon,hij staat net wat hoger dan bij Mieluh,de lijn onderkant tank en zit loopt nu wat mooier door vind ik.Zit is nu wat hoger uiteraard,maar niet extreem O-)
full
 
Laatst bewerkt:
Hey Gerard ziet er super uit zo.. *O*
precies wat ik in gedachten had..

we gaan vanmiddag voor een keukentrappetje voor mn vriendin kijken :+

K&N staat wel mooier, maar kan ik daar ook gewoon mee in de regen rijden??
 
Hey Gerard ziet er super uit zo.. *O*
precies wat ik in gedachten had..

we gaan vanmiddag voor een keukentrappetje voor mn vriendin kijken :+

K&N staat wel mooier, maar kan ik daar ook gewoon mee in de regen rijden??


Okee,das mooi,gaan we zo door. :+
Keukentrappetje,ik zeg doen! _O-
Halve bevolking rijd met die filters,moet geen probleem in de regen zijn zou je zeggen dus.
Alleen de looks,vermogen en inlaatgeluid is al stukken beter met die dingen......trouwens....in de regen rijden...geverderrie. :X
 
Ik vind het ook veul mooier, :)

En opnieuw afstellen is toch eigenlijk wel weer een keer nodig..
 
Ik vind het ook veul mooier, :)

En opnieuw afstellen is toch eigenlijk wel weer een keer nodig..


Er is misschien gebruikt wel wat te scoren.Anders even een tekoopgevraagd topic openen,
Krengen zijn nieuw nogal aan de prijs. :X
 
netjes hoor *D , word wel een hoge opstap voor het vrouwtje, of lijkt dat maar zo?

Vandaar dat keukentrapje.... ;)
Het is allemaal een kwestie van prioriteiten stellen uiteraard.Je zoekt altijd de combinatie van optiek en gebruiksgemak. :Y
 
Hoe moeilijker ze er op komt, hoe minder vaak ze mee wil.. :P

Nee geintje, dat komt wel goed, ze is wel atletisch *O*
 
Waar blijven de up-dates }) }) })

Eerstvolgende wat in de kliko mag is de halve onderkuip.................of FLINK inkrimpen :Y

succes leonR
 
Inkrimpen werd me eerder afgeraden door MasterZ, ik moet ff kijken wat het beste is.. :)
 
Inkrimpen werd me eerder afgeraden door MasterZ, ik moet ff kijken wat het beste is.. :)

Master Z.!!!???Wat weet die er nu van! ;)
Er af die zooi en een ander onderkuipje opsnorren of niks. :Y Less is more.
 
Laatst bewerkt:
En er heeft nog niemand , buiten die ene ouwe zeikerd op Xtremebikez , tegen Leon gezegd dat z'n schijven verkeerd om zitten? :? :W
 
:X

Er is idd een tijd terug iets over gezegd..

Ik heb net ff foto's bekeken, maar ze zitten niet verkeerd om hoor.. :)

Het zijn gewoon 2 linkse schijven |( _O-
 
Niks erop vind ik persoonlijk niet zo mooi..

Dus het word verzagen of een andere.. :)
 
Goedemorgen

Druk bezig met subframe nog,hoe lijkt die zo Leon?Zit nog even te dubben waar we de electrische troep laten.Wat voor jouw het makkelijkst is om de zooi onder het voorste zadeltje te leggen dan hoef je zo weinig mogelijk draden te verlengen.Betekent wel dat het gedeelte tussen de subframebuisjes voor de optiek een platje o.i.d. in moet.Zou dan de buisjes in zicht houden en in het hart van de buisjes een alu plaatje er in maken.Is het spul mooi uit het zicht. O-)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan