Mark's GSXR 1100 uit 92

Markde2e

Rookie
4 sep 2006
18
0
nijmegen
Hallo,

Ik ben Mark, 24 jaar en heb sinds een paar maanden het zware brommer rijbewijs.
2 weken terug heb ik een suzuki GSX-R 1100 olie koeler uit 1992 gekocht.
Woon zelf in Nijmegen en de brummer stond in Rijswijk, dus toch nog even 145km moeten rijden.
Toen kwam ik er gelijk achter dat het ding ca 1 op 11 verbruikt :P

De fiets heeft geen schade en de intentie van de vorige eigenaar was, om er een streetfighter van te maken.
De kuip had ie al verkocht en heeft er al een 'superbike' kroonplaat + stuurtje opgezet incl langere remleidingen etc die waarschijnlijk bij de set zaten.
Voordeel is vooral dat je stuur wat hoger zit dan origineel en fijner stuurt in de bochten.

Mijn idee is om de achterkappen/tankje en het voorspatbord matzwart te maken.
Een enkele Chrome koplamp van een Suzuki Savage monteren met een beugel.
De knipperlichten in orde zien te maken en nog wat kleine elektrische dingen.
En een mooie behuizing maken voor de kockpit tellers.
Normaal zit dit achter de kuip en zie je dit niet...

59639724.jpg



95658349.jpg



57930780.jpg



61096661.jpg



80480298.jpg



47442464.jpg



63103209.jpg




Ben de komende weken eerst nog bezig een hok te bouwen om de fiets in te zetten.
Heb tussen door wel al het voorspatbord mat zwart gespoten en erop gezet.
Zie:


92808910.jpg



74414842.jpg



82774628.jpg




Ps.
Heb alleen nog geen bok, zodat ik de achterkant omhoog kan zetten om bijvoorbeeld de ketting te spannen of het wiel eruit te halen; voorkant omhoog zou ook handig zijn.
Iemand die hier meer over kan vertellen?
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik ben Mark, 24 jaar en heb sinds een paar maanden het zware brommer rijbewijs.
2 weken terug heb ik een suzuki GSX-R 1100 olie koeler uit 1992 gekocht.
Woon zelf in Nijmegen en de brummer stond in Rijswijk, dus toch nog even 145km moeten rijden.
Toen kwam ik er gelijk achter dat het ding ca 1 op 11 verbruikt :P

De fiets heeft geen schade en de intentie van de vorige eigenaar was, om er een streetfighter van te maken.
De kuip had ie al verkocht en heeft er al een 'superbike' kroonplaat + stuurtje opgezet incl langere remleidingen etc die waarschijnlijk bij de set zaten.
Voordeel is vooral dat je stuur wat hoger zit dan origineel en fijner stuurt in de bochten.

Mijn idee is om de achterkappen/tankje en het voorspatbord matzwart te maken.
Een enkele Chrome koplamp van een Suzuki Savage monteren met een beugel.
De knipperlichten in orde zien te maken en nog wat kleine elektrische dingen.
En een mooie behuizing maken voor de kockpit tellers.
Normaal zit dit achter de kuip en zie je dit niet...

[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]



Ben de komende weken eerst nog bezig een hok te bouwen om de fiets in te zetten.
Heb tussen door wel al het voorspatbord mat zwart gespoten en erop gezet.
Zie:


[afbeelding]


[afbeelding]


[afbeelding]

hallo en welkom! ;)

sooowww, die is NOG netter dan de mijne was... :o

en ik ben van de mijne ook een (satijn) zwarte naked aan het maken.. _O- _O- (maar dan met clip-ons)


meld je ook ff aan in het oldskool gixxer topic, alle freaks zitten daar bij elkaar, ook wat ombouwen betreft.... ;)

(ps, je tank is van een 1990 model (koplampen trouwens ook), maar dat geeft uiteraard niet... de mijne was ook een mengelmoes... ;) )
 
Laatst bewerkt:
hallo en welkom! ;)

sooowww, die is NOG netter dan de mijne was... :o

en ik ben van de mijne ook een (satijn) zwarte naked aan het maken.. _O- _O- (maar dan met clip-ons)


meld je ook ff aan in het oldskool gixxer topic, alle freaks zitten daar bij elkaar, ook wat ombouwen betreft.... ;)

(ps, je tank is van een 1990 model (koplampen trouwens ook), maar dat geeft uiteraard niet... de mijne was ook een mengelmoes... ;) )

Hallo!
Leuk dat je dat zo snel ziet, ik had geen idee.. :P
Heb trouwens een setje kappen voor achter gewonnen op ebay, waar geen gaten zitten voor de oppakbeugel.
Heb ik dan iets speciaals ofzo?
Persoonlijk vind ik het een stuk mooier zonder die beugel, dus dat kwam mooi uit..

Wou ik ook nog naar gaan kijken, maar was al een "andere" geïnteresseerde.

Hee frank,
Was ik je dus toch mooi even voorgeweest :P
Rijd je nog op een ploech rond?
Ik wel, zeer handig voor naar het werk..

Je kan zeggen wat je wil, maar mn zelfgebeunde trekstarter werkt perfect!
99125247.jpg


Filmpje:
Video - TinyPic - Free Image Hosting, Photo Sharing & Video Hosting



Toch niet Mark van de mbo wtb hè :)

Kaas boerderij!
Ja hoor ik ben het..
Wou een keer wat anders voor erbij ipv puch/kreidler.
Leuk project heb jij trouwens!

sjips ......... :X

wa?
 
Laatst bewerkt:
Hallo!
Leuk dat je dat zo snel ziet, ik had geen idee.. :P
Heb trouwens een setje kappen voor achter gewonnen op ebay, waar geen gaten zitten voor de oppakbeugel.
Heb ik dan iets speciaals ofzo?
Persoonlijk vind ik het een stuk mooier zonder die beugel, dus dat kwam mooi uit..Hee frank,
Was ik je dus toch mooi even voorgeweest :P
Rijd je nog op een ploech rond?
Ik wel, zeer handig voor naar het werk..Kaas boerderij!
Ja hoor ik ben het..
Wou een keer wat anders voor erbij ipv puch/kreidler.
Leuk project heb jij trouwens!wa?

zowat iedereen vind het mooier zonder die beugel denk ik... ;)

kan zijn dat je originele hebt gekocht waarvan de gaten alvast dichtgemaakt zijn, of replica, daar zitten die gaten ook meestal niet in... niet echt iets 'speciaals'... maar wel mooier... ;)
 
Jaaah! Mark! Ouwe beunert :P
Het was ook wel hoog tijd om een echte brommer te gaan verbouwen he ;)
Maak er wat moois van!
 
Hey welkom Mark..........voor fighter-inspiratie kan je je 5 en 6 november naar de FighteRama in Deutschland, net over de grens bij Nijmegen ---> Kalkar :Y

En voor vragen over de Gixxer kan je uiteraard in OST terecht.

Hier de mijne:
full

full

full

full
 
Jaaah! Mark! Ouwe beunert :P
Het was ook wel hoog tijd om een echte brommer te gaan verbouwen he ;)
Maak er wat moois van!

:P
Komt goed!

Hey welkom Mark..........voor fighter-inspiratie kan je je 5 en 6 november naar de FighteRama in Deutschland, net over de grens bij Nijmegen ---> Kalkar :Y

En voor vragen over de Gixxer kan je uiteraard in OST terecht.

Hier de mijne:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Bedankt voor de info,
Jouw brummer ziet er leuk uit!, vooral omdat je de achterkant origineel hebt gehouden; wat ik dus ook van plan ben (alleen dan mat zwart).
Echter ben ik niet zon fan van die streetfighterkapjes :P


Snap de reactie niet..
 
@Markde2de...........Motor van de grond af is niet zo moeilijk zonder bok.
Huishoudtrapje met een paar spanbanden doet wonderen, kijk maar ff bij mij.
ZX-9R ouwe kroket streetfighter project.
full
 
Ziet er wel super proffesioneel uit.
Gewoon 2 assteuntjes onder het frame ,veel veiliger en meer ruimte om te werken.
 
Nou vandaag het achterste kapje binnen, ook via ebay gekocht.
Dit kapje zit tussen de 2 achterste zijkappen en boven/tussen het achterlicht in.
Hier zit serieus bijna een laag (vele lagen) lak van 1mm op.
Dit moet ik er eerst met een mesje afhalen voordat ik het ga schuren en spuiten :P

Oja en had nog een idee om de brummer voor of achter omhoog te houden om het wiel eruit te halen.
Ik heb namelijk nog een electrische takel liggen die tot 500kg kan tillen.
Mischien dat ik een keer een stevig uitklapbaar stalen frampje oid beun en hier die takel aan bevestig *D
Kun je tenminste makkelijk alles demonteren, als dat een keer nodig zou zijn en meer voor universeel gebruik..
Ik denk dat je met zon bok niet altijd uit de voeten kunt namelijk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb om de mijne omhoog te krijgen, 2 balken tussen de garageplafondbalken geslagen, 1 links 1 rechts, een goed stevig touw er omheen geknoopt, daar weer een handtakel aangehangen. Spanbanden aan de motor vast gemaakt, omhoog getakeld, een kniebankje met 2balken er op onder het frame, en het staat als een (turks)huis :X
 
Van de week stond er nog een gratis heftavel op deze site
Een heftavel is echt super makkelijk,ik sleutel nooit meer op de grond
En die dingen uit china kosten bijna niets en doen het best goed
En ik heb er een bok bij voor onder de achterbrug
Die zou ik helemaal niet meer willen missen
Zo makkelijk bij ketting smeren en achterwieltje verwisselen
(ik gebruik twee achter wielen want das makkelijker met banden wisselen)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan