Het grote wat ik vandaag onderweg meemaakte deel II

Status
Niet open voor verdere reacties.
19 mrt 2010
99
0
Afgelopen week begon bij mij het oliedruklampje druk te knipperen |( en later zelfs continue te branden. Ik durfde eigenlijk niet meer verder te :] rijden en voor de zekerheid had ik mijn hand paraat bij de koppeling, mocht er iets vastslaan dat ik zou kunnen reageren.

Bij de motorzaak kwam al snel aan het licht dat er olie via de oliedruksensor naar buiten kwam, :} en na het plaatsen van een nieuwe sensor was het probleem alweer verholpen.

En was ik met € 23,95 alweer klaar. Terwijl ik onderweg nog dacht dat het terminaal was.

Hebben jullie ook wel eens dergelijke situaties meegemaakt ? ;)
 
Ik rijd op een oldtimer, ik heb wel vaker lampjes branden die niet horen te branden en lampjes niet branden die wel horen te branden. Rare geluidjes maken mij zenuwachtiger. Gelukkig weinig last van.
 
Misschien iets dat erop lijkt maar dan andersom ofzo? :P

Had m'n Bandit nog niet zo heel lang, en was gewoon een rondje aan het doen en was toevallig nog in Veenendaal waar ik woon. Voelde op een gegeven moment tijdens koppelen een soort hapering in m'n hendel, alsof hij even ergens achter vastzat en daarna weer losschoot. Zocht er niet te veel achter eigenlijk.. Voor de zekerheid (onderbuikgevoel?) maar even gestopt en even een "inspectie" gedaan. Mijn vondst: Een geknapte koppelingskabel, was bijna helemaal door. Waren nog 1 of 2 draadjes die nog intact waren.

Wel blij dat ik even gekeken had :+ heb serieus geen idee wat ik had gedaan als hij helemaal door was..
 
Misschien iets dat erop lijkt maar dan andersom ofzo? :P

Had m'n Bandit nog niet zo heel lang, en was gewoon een rondje aan het doen en was toevallig nog in Veenendaal waar ik woon. Voelde op een gegeven moment tijdens koppelen een soort hapering in m'n hendel, alsof hij even ergens achter vastzat en daarna weer losschoot. Zocht er niet te veel achter eigenlijk.. Voor de zekerheid (onderbuikgevoel?) maar even gestopt en even een "inspectie" gedaan. Mijn vondst: Een geknapte koppelingskabel, was bijna helemaal door. Waren nog 1 of 2 draadjes die nog intact waren.

Wel blij dat ik even gekeken had :+ heb serieus geen idee wat ik had gedaan als hij helemaal door was..


gewoon in zijn vrij schoppen, desnoods de dodemansknop...
 
Merkte ooit bij 't oprijden van de ring A10 vanaf de A1 dat mijn koppelingsschakelpookje ontbrak. Die was er kennelijk tussen Amersfoort en Amsterdam afgevallen. Had nog een halve A10 om te verzinnen hoe erg dat was. Besloot om zover mogelijk door te rijden en 'm daarna uit te laten rollen.
Gelukkig stond 't verkeerslicht bij de snelwegafrit op groen, dus kon met zwaar stampende motor richting mijn woonwijk. Aangezien 't daar toch wat lomp is om >50 te rijden (30 km zone) heb ik 'm laten uitrollen tot 300 m van mijn huis.
Kon bij Roukama een nieuwe tweedehands koppelingschakelpookje halen.
 
Laatst bewerkt:
Oh joh lampjes...
Bij mij brand ook wel eens het olielampje of het oranje motorlampje, terwijl hij net zijn beurt en olie heeft gehad.
Gewoon contact uit en weer aan en het is weer opgelost. :+
Maar ik heb dan ook een Ducati. :j
 
Een tijdje terug met het koekblik, een Camry uit 1996.

Na de pekel-ellende op de vrije zaterdag eerst maar de bolide even wassen. Hoppe hoppe hoppe, drie keer lekker soppe.... en ook onder de motorkap natuurlijk, daar wordt het ook vies. Blinken dat oude barrel. Niet normaal meer. Ok, ik helemaal gelukkig en de auto netjes geparkeerd.

's Maandags rij ik mijn bekende 100 km naar het werk in de kleine, zuinige auto. Belt mijn vrouw in de loop van de ochtend met een onsamenhangend verhaal over stinken en brandende lampjes en grote paniek. Ze zou gaan fietsen.

Dus ik stap 's avonds in de Camry en wat zie ik...

Vier lampjes in het dashbord blijven branden. Te weinig olie, te weinig remvloeistof, verlichting stuk en de dynamo laadt niet bij. Ik controleer de olie: op peil. Ik controleer de remvloeistof: voldoende. Ik controleer de verlichting: overal branden de juiste lampjes.
Ok, rijden met dat ding. Niet aan het handje, behalve de kerstboom in het dashbord werkt alles zoals het hoort.
Schema zoeken. Schema van 1993 Camry gevonden... slechts 307 pagina's.... De moed zat diep in mijn schoenzolen.
En een paar dagen rijden later.... is de accu leeg.

Ik dacht al aan de resten verkopen aan een sloper of zo. Het is een handgeschakelde 3 liter V6 en er schijnt voor de MR2 een kit in de handel te zijn waarmee een motorswap mogelijk is. Dus ik al zoeken naar MR2 forums en dergelijke. Ik bedoel maar, wat krijg je voor een overdreven grote oude station waarvan de bedrading stuk is?
Vraagt een vriend van mij: zullen we eens zoeken? Is prima, niet geschoten is zeker mis.
Meten, zoeken, puzzelen, de dynamo was stuk. De rest leek in orde, systemen als het ABS en dergelijk werkten gewoon.

Dus ik denk: Ik doe gewoon of het een Italiaan is: verse dynamo er in en raggen tot hij er mee stopt. Als de kerstboom in het dashbord erg irriteert sla ik de lampjes er wel uit.

Dynamo laten reviseren, gemonteerd en... de feestverlichting is ook verholpen. Het lijkt wel of fabrikanten uit voorzorg maar alle feestverlichting tegelijk aanzetten, dan stoppen de mensen misschien ooit nog een keer.

Affijn, nu nog een xl-beurtje en we kunnen er weer een paar jaar tegenaan.
 
Graapjurk;in het handboek van de dnepr mt-11 staat, wanneer het oliedruklampje blijft branden; oliedruksensor vervangen....
 
Graapjurk;in het handboek van de dnepr mt-11 staat, wanneer het oliedruklampje blijft branden; oliedruksensor vervangen....

Kunnen ze er net zo goed in zetten dat je het lampje moet vervangen door een "stuque" exemplaar :o
 
net voor de stoplichten valt mn motor uit ??
snelweg af weer stoplichten en ja hoor weer uit??
geen idee wat het is ?? op de trugweg geen last van gehad ..
 
Graapjurk;in het handboek van de dnepr mt-11 staat, wanneer het oliedruklampje blijft branden; oliedruksensor vervangen....
De snelste controle is even een lampje tussen plus en de sensor zetten. Motor starten, lampje uit. Sensor goed. Brand het olielampje terwijl de stekker van de sensor af is? dan haalt hij ergens anders zijn spanning vandaan.
 
Merkte ooit bij 't oprijden van de ring A10 vanaf de A1 dat mijn koppelingspookje ontbrak. Die was er kennelijk tussen Amersfoort en Amsterdam afgevallen. Had nog een halve A10 om te verzinnen hoe erg dat was. Besloot om zover mogelijk door te rijden en 'm daarna uit te laten rollen.
Gelukkig stond 't verkeerslicht bij de snelwegafrit op groen, dus kon met zwaar stampende motor richting mijn woonwijk. Aangezien 't daar toch wat lomp is om >50 te rijden (30 km zone) heb ik 'm laten uitrollen tot 300 m van mijn huis.
Kon bij Roukama een nieuwe tweedehands koppeling halen.


Hier ook een keer schakelpookje verloren haha lekker op de snelweg hangen in zn hoogste versnelling en er achter komen dat je pook weg is heel leuk:P
Haha hier meteen naar rechts en eerst maar is ff rustig aan nadenken hoe het makkelijkste thuis te komen op die manier haha toch aardig gered nog met hoop koppeling gejenk met de hendel(H)
Is wel ff een momentje van mmmmmm en wat nu :/
 
Toen me drijfstang met 200+ besloot af te breken en me achterwiel blokkeerde met dezelfde snelheid :+
 
eigenlijk alleen maar afgelopen 30 januari om ongeveer half 8 smorgens. Senseo aangeslingerd en nergens meer een koffiepad te vinden in huis. :o B| -O-

Dat was pas een groot probleem!!!!!


Met de motor denk ik niet in problemen maar in uitdagingen ;) :+
 
Ik dacht juist dat ik een klein probleem had (startmotor stuk) maar het bleek iets groter (krukas vastgelopen :+ )

Verder noooooooit problemen :Y
 
Wel blij dat ik even gekeken had :+ heb serieus geen idee wat ik had gedaan als hij helemaal door was..

Heb ik ook gehad tijdens rijlessen, stond voor een rood stoplicht vooraan met mijn koppeling in, toen brak hij. Hij sloeg vreemd genoeg niet af, dus ik rolde richting het kruispunt.. Toch maar even een zijstraatje ingeschoten en gewoon remmen, slaat vanzelf af ;)

Motor is daarna met een busje opgehaald en ik kon kiezen, met het busje mee terug of bij mijn rij instructeur achterop. Heb maar voor het tweede gekozen *O*
 
Afgelopen week begon bij mij het oliedruklampje druk te knipperen |( en later zelfs continue te branden. Ik durfde eigenlijk niet meer verder te :] rijden en voor de zekerheid had ik mijn hand paraat bij de koppeling, mocht er iets vastslaan dat ik zou kunnen reageren.

Bij de motorzaak kwam al snel aan het licht dat er olie via de oliedruksensor naar buiten kwam, :} en na het plaatsen van een nieuwe sensor was het probleem alweer verholpen.

En was ik met € 23,95 alweer klaar. Terwijl ik onderweg nog dacht dat het terminaal was.

Hebben jullie ook wel eens dergelijke situaties meegemaakt ? ;)

Sterker nog, precies hetzelfde meegemaakt. Motoport was geschokt dat ik gewoon was doorgereden. Kon wel zo zijn, maar het blok lekte geen olie en rookte ook niet als de ziekte, dus ik was goed van vertrouwen.

Klassieker blijft toch als onderweg je motor even sputtert en vervolgens afslaat. En dan blijkt dat je met je gigantische winterhandschoen de dodemansknop hebt uitgetikt in een poging richting aan te geven. Mja.

Toen die meneer in het verkeer zo boos op me was had ik "schijnbaar" een groot probleem :P

En dat resulteerde in een dikke bekeuring of een ouderwetse knokpartij? *D
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht toen ik mn motor net had gekocht en eens ging luisteren naar t blok dat mn bigend er uit lag. Was er vrij zeker van... Gelukkig viel het mee, want het zijn gewoon lawaaiige blokken.
 
Sterker nog, precies hetzelfde meegemaakt. Motoport was geschokt dat ik gewoon was doorgereden. Kon wel zo zijn, maar het blok lekte geen olie en rookte ook niet als de ziekte, dus ik was goed van vertrouwen.

Klassieker blijft toch als onderweg je motor even sputtert en vervolgens afslaat. En dan blijkt dat je met je gigantische winterhandschoen de dodemansknop hebt uitgetikt in een poging richting aan te geven. Mja.En dat resulteerde in een dikke bekeuring of een ouderwetse knokpartij? *D

Neuh, ouderwets dreigen...
 
toen ik mn pas gekochte fireblade met 130 achterin een busje parkeerde dacht ik wel dat ik een probleem had... viel achteraf nog best mee..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan