Op het TÜV certificaat staat waarschijnlijk wel wat er exact allemaal aangepast is?
martell de handleiding staat al op de foto. zijn 4 rubber ringen in de aanzuigbuizen en een stikker. en er staat zelfs bij wat je allemaal moet verwijderen om er bij te komen.
als de motor behoorlijk wat kilometers heeft gemaakt met die begrenzing ga dan niet meteen helemaal los als je ze hebt verwijderd. een motor die nooit vol belast wordt heeft wel eens een neiging om wat te vervuilen en ga je dan plotseling wel vol vermogen vragen dan willen er wel eens dingen kapot gaan. gewoon goed door en door warm rijden en dan op een punt waar het mag en kan steeds wat harder gaan zodat het vuil de tijd krijgt om op natuurlijke manier de motor te verlaten. en gebruik voor dat opbouwen gerust een halve tank benzine dat is een stuk goedkoper als motorschade.
Zoek eens de handleiding op van het setje. Dan zie je wat er gedaan is, en weet je wat je moet doen.
Ik lees in de beschrijving dat je de carbs loshaalt van de rubbers die aan je blok zitten. Dus carbs met daaraan nog het filterhuis naar achteren en dan zou je de bewuste ringen in de rubbers (aan je blok) moeten zien zitten.
M.a.w. aan de andere kant van je carbs kijken
Alleen vast aan de rubbers inderdaad.Jeetje je hebt gelijk inderdaad, niet goed gelezen hahah. Wel een hels karwei om ze naar achter te krijgen. Hangen de carbs in principe los dan?
Japanse engineers zijn meesters in dingen verzinnen die -bijna- alleen theoretisch of met behulp van kaboutervingers nog verwijderbaar zijnAnders kan je ze toch niet zomaar naar achteren trekken? De uitleg doet het veel makkelijker lijken dan het is...
De duivels
Wat een werk om alles terug te zetten, had de bevestigingstingen losgemaakt en er zaten van die hulsjes omheen. Kreeg ze maar niet dicht. Uiteindelijk op het idee te komen om ze al dicht te maken en dan eromheen schuiven aangezien de carbs toch los hingen
Weer een hoop geleerd vandaag wel.
Ha ha. Idd. Weer wat geleerdNu ik het teruglees realiseer ik me inderdaad dat het nogal wartaal isDe carburateurs zitten in de inlaatrubbers en worden gezekerd door van die slangenklemmen. Die slangenklemmen worden strakgetrokken met boutjes, maar ieder boutje had ook een hulsje eromheen. Waarschijnlijk zodat je ze niet te strak kan aandraaien. Ik had de schroeven helemaal uit de klemmen gedraaid (stom), waarna het onmogelijk was om de hulsjes en boutjes weer terug te doen en de slangenklemmen dicht te draaien. Dus uur een later bedacht ik me dat ik de klemmen al dicht moest draaien terwijl ik ze in m’n handen had, en dan er gewoon opschuiven terwijl de cabs nog los hingen.
En met terugzetten doelde ik uiteraard op de motor weer in elkaar zetten, niet de begrenzer
Edit:
Daar zie je die hulsjes om de boutjes
[afbeelding]