DB-killer verwijderen

FokkerF16

Rookie
6 mrt 2021
3
3
Op YouTube gezien hoe je de DB killer los kan boren bij een W800 Kawasaki, nu is mijn vraag of dit schadelijk voor de motor is? de verbranding wordt minder goed, daar er minder tegendruk is.
 
Op YouTube gezien hoe je de DB killer los kan boren bij een W800 Kawasaki, nu is mijn vraag of dit schadelijk voor de motor is? de verbranding wordt minder goed, daar er minder tegendruk is.
Nee hoor hij brand nog net zo goed 🤗 🤓

Zere neus.
Theoretisch zou ie wat armer kunnen gaan lopen.
Je kunt na het verwijderen de A/F kunnen laten meten.
Die zou rond de 13 moeten liggen.
 
Nu ben ik ook benieuwd.
Waar zit de dB killer 🤔

kawasaki-w800-2023.jpg
 
Misschien dat de helft van de technische topics dan gesloten kan worden maarrrr...

"Je stemt ermee in de dienst niet te gebruiken voor het indienen of koppelingen naar inhoud die ... moedigt onwettige activiteit aan of overtreedt op andere wijze wetten."

Onwettig gedrag is dus al voldoende voor sluiten, en gezien het feit dat er blijkbaar in dit topic veel mensen vallen over het uitboren, dus het onwettig maken van een uitlaat, sluit ik vooralsnog dit topic.
 
Op YouTube gezien hoe je de DB killer los kan boren bij een W800 Kawasaki, nu is mijn vraag of dit schadelijk voor de motor is? de verbranding wordt minder goed, daar er minder tegendruk is.
Is dit bij een Amerikaans filmpje? Er zit wel eens wat verschil hoe uitlaten zijn opgebouwd tussen Europa en VS. Omdat men hier euro 5 heeft en veel doet om emissies laag te houden (bv dbkiller vast lassen in nieuwe after market uitlaten)
Mijn motor (speed twin 2023) kunnen ze in de VS heel het binnenwerk uit de originele uitlaat halen door een klein lasje weg te tikken. Hier zit er een extra katalysator in en kan het niet.

Ik zou als ik jou was gewoon een nette aftermarket uitlaat kopen en je originele houden voor bij de verkoop. Als je alleen je uitlaat vervangt hoef je je niet zorgen te maken over je A/F ratio.
 
Motort gaat er beter van lopen... d'r uit met die zooi.
Neem meteen alle andere in en uitlaat restricties eruit gaat ie helemaal beter van lopen.
Afstellen zou ik sowieso doen..
 
Misschien dat de helft van de technische topics dan gesloten kan worden maarrrr...

"Je stemt ermee in de dienst niet te gebruiken voor het indienen of koppelingen naar inhoud die ... moedigt onwettige activiteit aan of overtreedt op andere wijze wetten."

Onwettig gedrag is dus al voldoende voor sluiten, en gezien het feit dat er blijkbaar in dit topic veel mensen vallen over het uitboren, dus het onwettig maken van een uitlaat, sluit ik vooralsnog dit topic.
En wat als een motor louter en alleen gebruikt wordt voor circuit of demo rijden?
Mijn ZXR voldoet aan de eisen van de SAM.
Ding produceerd een "legale " 105 dB.
En ja,daar is de dB killer uitgehaald.
 
En wat als een motor louter en alleen gebruikt wordt voor circuit of demo rijden?
Mijn ZXR voldoet aan de eisen van de SAM.
Ding produceerd een "legale " 105 dB.
En ja,daar is de dB killer uitgehaald.
Dat was ook het punt waarom het topic weer is geopend. DB-killer verwijderen is toegestaan. Je mag er alleen niet mee de openbare weg op.
 
Een wielrenfiets is offieceel ook niet toegelaten op de openbare weg wegens het ontbreken van diverse verplichte zichtbaarheidsmiddelen enz.
Gaan alle topics over wielrennen/wielrenners nu ook bij voorbaat gesloten worden?:Y*D Ik ben voor *O*
Onzin,op mijn wielrenfiets zitten ,een bel,voor en achterlicht.
Licht is daarbij overdag niet eens verplicht 🤷‍♀️

Je zult met iets beters moeten komen :+
 
FF on topic , de linker demper bij mij is nep , t schijnt dat je die los kunt boren en dat hij dan een fijn geluid maakt ,wat beter dan de stofzuiger die t nu is ;( , maar is kijken of ik een demper erbij kan scoren om die aan te passen 👍
 
FF on topic , de linker demper bij mij is nep , t schijnt dat je die los kunt boren en dat hij dan een fijn geluid maakt ,wat beter dan de stofzuiger die t nu is ;( , maar is kijken of ik een demper erbij kan scoren om die aan te passen 👍

Past goed bij je motor :+

Sorrrie inkoppertje😙

Op YouTube gezien hoe je de DB killer los kan boren bij een W800 Kawasaki, nu is mijn vraag of dit schadelijk voor de motor is? de verbranding wordt minder goed, daar er minder tegendruk is.

Hoe ontopic je stelling eigenlijk is ,vraag ik me sterk af,gezien de initiele vraag hierboven 🤔
 
Terug
Bovenaan Onderaan