35kw op kenteken wijziging via RDW

Alex93

MF'er
10 mei 2011
225
0
Hallo,

Ik heb vorige week mijn kentekenbewijs + de brief van de dealer opgestuurd naar het RDW voor een wijziging naar 35kw op het kentekenbewijs.

Nu vraag ik mezelf af of ik niet mijn eigen adres erbij had moeten zetten, want ze moeten het nieuwe kenteken bewijs natuurlijk terug sturen.. dit heb ik dus niet gedaan, ik vraag me af of ze mijn adres wel weten. Of kunnen ze dit aan de hand van mijn kenteken bewijs zien?

RDW is telefonisch niet meer te bereiken nu dus ik dacht ik vraag het hier even..

Iemand ervaring met zoiets? Ik wacht overigens al een week.

Mvg
 
Laatst bewerkt:
Nou ik ga dus geen 5 weken wachten.. haha ik ga hem dan van de week ophalen en dan rij ik wel met de factuur van de dealer en een kopie van het oude kentekenbewijs, zal vast geen probleem zijn als ik word aangehouden.

Bedankt!
 
Nou ik ga dus geen 5 weken wachten.. haha ik ga hem dan van de week ophalen en dan rij ik wel met de factuur van de dealer en een kopie van het oude kentekenbewijs, zal vast geen probleem zijn als ik word aangehouden.

Bedankt!
Zeg dat niet te hard. Bij een aanhouding ga je gewoon naar het bureau. Zelfs als je een MF sticker hebt.
 
Hallo,

Ik heb vorige week mijn kentekenbewijs + de brief van de dealer opgestuurd naar het RDW voor een wijziging naar 35kw op het kentekenbewijs.

Nu vraag ik mezelf af of ik niet mijn eigen adres erbij had moeten zetten, want ze moeten het nieuwe kenteken bewijs natuurlijk terug sturen.. dit heb ik dus niet gedaan, ik vraag me af of ze mijn adres wel weten. Of kunnen ze dit aan de hand van mijn kenteken bewijs zien?

RDW is telefonisch niet meer te bereiken nu dus ik dacht ik vraag het hier even..

Iemand ervaring met zoiets? Ik wacht overigens al een week.

Mvg
Ik hoop dat je de dealer niets betaald hebt? Omkeuren naar 35Kw moet in Lelystad gebeuren en kost vierhonderdzoveel euro.
Het heet een individuele keuring.
Met brieven van dealers doen ze in Veendam hele smerige dingen die je zo niet op het forum kunt herhalen.
 
Ik hoop dat je de dealer niets betaald hebt? Omkeuren naar 35Kw moet in Lelystad gebeuren en kost vierhonderdzoveel euro.
Het heet een individuele keuring.
Met brieven van dealers doen ze in Veendam hele smerige dingen die je zo niet op het forum kunt herhalen.
Je hoeft het toch niet te herhalen? Gewoon 1x zeggen is genoeg.
 
Ik hoop dat je de dealer niets betaald hebt? Omkeuren naar 35Kw moet in Lelystad gebeuren en kost vierhonderdzoveel euro.
Het heet een individuele keuring.
Met brieven van dealers doen ze in Veendam hele smerige dingen die je zo niet op het forum kunt herhalen.


Ja het valt op, dat ze sinds de invoering van 35 kw veel minder rollen toiletpapier bestellen bij de groothandel. Ik had in ieder geval voor de zekerheid de papieren flink met jeukpoeder bestrooid. :+
 
ik stond 8 weken te wachten voor mn fucking kentekenbewijs. blijkt dat het naar een verkeerde dealer werd verstuurd

en ja, veel geluk met het uitleggen aan ome agent waarom je met een motor rijdt waar je uberhaupt geen rijbewijs voor hebt. ten slotte is je motor op papier nogsteeds op vol vermogen en dus op het moment van een mogelijk ongeluk niet verzekerd.

succes!
 
Ik hoop dat je de dealer niets betaald hebt? Omkeuren naar 35Kw moet in Lelystad gebeuren en kost vierhonderdzoveel euro.
Het heet een individuele keuring.
Met brieven van dealers doen ze in Veendam hele smerige dingen die je zo niet op het forum kunt herhalen.

Leg uit? Ik moet nog 250 euro betalen voor het op 35kw laten zetten van mijn motor. Snap niet precies wat je bedoelt, maar ik denk dat je het verkeerd begrijpt. Ik moest mijn kentekenbewijs + die brief van mijn dealer opsturen naar Veendam en dan zou ik mijn kentekenbewijs thuis ontvangen met daarop 35kw via een ombouwverklaring van Aprilia.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop dat je de dealer niets betaald hebt? Omkeuren naar 35Kw moet in Lelystad gebeuren en kost vierhonderdzoveel euro.
Het heet een individuele keuring.
Met brieven van dealers doen ze in Veendam hele smerige dingen die je zo niet op het forum kunt herhalen.

Volgens mij is dat niet helemaal correct, om de Fazer van mijn vriendin te begrenzen heb ik hem naar een Yamaha dealer gebracht, welke een setje besteld heeft bij de importeur en deze ook heeft ingebouwd, toen dat gedaan was heeft mijn dealer de kenteken papieren en papier van de set opgestuurd naar de RDW en ik kreeg binnen 2 weken de papieren terug waarop de motor begrenst was.
 
Je mist wat. Je wilt iets niet herhalen op het forum. Ik zeg dat dat ook niet hoeft. Gewoon 1x vermelden, niet herhalen.
Hebbes!

Maar kennelijk zijn er nieuwe ontwikkelingen. Die vierhonderdnogwat euro is een keuring in lelijkstad als je hem particulier laat keuren naar 35Kw.
Kennelijk is er een nieuwe ontwikkeling waarbij de importeur hetzelfde model als twee vermogens laat typekeuren. Dan kan je kennelijk bij de dealer je motor om laten bouwen naar het mindervermogen model.
Dat zou dan alleen opgaan voor de modellen waar de importeur brood in ziet. Het lijkt me sterk dat het met mijn oude BMW K75 zou lukken.
 
Nieuwe ontwikkeling idd, importeurs komen met modellen die 35kW zijn of vol vermogen. Het 35kW model moet dan eigenlijk 35kW blijven. Een voorbeeld is de MT-07. Het 35kW-model kan niet even snel naar vol vermogen. Bij de dealer bestel je een 35kW of vol vermogen model. Meen dat Honda ook zoiets had, maar ben even kwijt bij welk model.
 
Hallo,

Ik heb vorige week mijn kentekenbewijs + de brief van de dealer opgestuurd naar het RDW voor een wijziging naar 35kw op het kentekenbewijs.

Nu vraag ik mezelf af of ik niet mijn eigen adres erbij had moeten zetten, want ze moeten het nieuwe kenteken bewijs natuurlijk terug sturen.. dit heb ik dus niet gedaan, ik vraag me af of ze mijn adres wel weten. Of kunnen ze dit aan de hand van mijn kenteken bewijs zien?

RDW is telefonisch niet meer te bereiken nu dus ik dacht ik vraag het hier even..

Iemand ervaring met zoiets? Ik wacht overigens al een week.

Mvg
 
Ik wil niet vervelend doen, maar je shiver komt uit 2007 toch? Dan gaat de RDW helemaal niks doen met je brief en is je dealer denk ik vrij slecht op de hoogte van de huidige wetgeving. Op welke manier wordt ie eigenlijk begrenst? 250 euro voor begrenzing op het gas is ook erg veel. Met uitdraai erbij zou ik nooit meer dan 150 euro betalen.

De 2007 versie heeft naar mijn weten namelijk helemaal geen type goedkeuring voor 35kw. Wil je 35kw op je rijbewijs hebben staan, dan moet ie individuele gekeurd worden in lelystad voor meer dan 400 euro zoals hierboven al eerder vermeld werd.

25kw op kenteken kan wel via de dealer. Meestal door middel van een andere ecu. Dat zou de 250 euro ook wel kunnen verklaren, maar je motor staat voor de duidelijkheid dan dus niet op 35kw.
 
Terug
Bovenaan Onderaan