35kw Uitdraai kmnv / unive beetje spoed;)

kevin0299

MF'er
13 dec 2012
78
21
Purmerend
Heey, ik weet niet of er al een topic is hierover zal vast wel alleen ik zit met het volgende:

Ik heb zaterdag een motor gekocht. Een yamaha thundercat 600. Nu had ik altijd het idee dat KNMV op uitdraai verzekerd. Dus ik vandaag bellen en ik zeg hoe het in zn werk gaat. Zegt die vrouw doodleuk dat ze niet op uitdraai verzekeren.

Ze zegt dat het tot 70 kw terug gedraaid kan worden en dat hun daarboven geen uitdraai accepteren. Dus zo gezegd ik heb een motor gekocht en die is dus 4 kw te veel.

Zijn er nog meer mensen die een motor hebben verzekerd op uitdraai die meer is dan 70kw? Zoja welke verzekeraar?


Heb daarna Univé gebeld en die gaan wel akkoord met een uitdraai. Heb dat ook meerdere malen door die man laten bevestigen. Alleen ik weet niet hoe univé is met uitbetalen bij een ongeluk.

Weet iemand dat? Want dan verzeker ik hem bij Univé.
 
Ik heb een mailtje gestuurd naar de KNMV om te vragen of mijn suzuki sv650 op uitdraai verzekerd kan worden met 35kw. Mij werd toen verteld dat dit mogelijk was.
 
Een 74kW fiets kun je NIET verzekeren als 35kW, omdat ze niet terug gevoerd mogen worden naar 35kW. Punt.

MAAR, als je in de overgangsregeling zit, mag je hem wel op uitdraai van 25kW verzekeren. Kost wat vermogen, maar alles beter dan onverzekerd rondrijden toch?
 
Een 74kW fiets kun je NIET verzekeren als 35kW, omdat ze niet terug gevoerd mogen worden naar 35kW. Punt.

MAAR, als je in de overgangsregeling zit, mag je hem wel op uitdraai van 25kW verzekeren. Kost wat vermogen, maar alles beter dan onverzekerd rondrijden toch?

Bedoel je hiermee dat als er vtoeger een kitje was waarmee je hen officieel op 25kw kon zetten dus ook op kenteken dit nog steeds geld?
 
Er is geen officieel kitje voor de Thundercat, maar je kan inderdaad nog wel motoren op 25kW krijgen.
Onofficieel dus knijpen naar 25kW en dan met uitdraai verzekeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan