Pre Productie foto KTM Duke II

motorfret

Die hard MF'er
3 dec 2002
568
82
omgeving nijmegen
voor de liefhebbers:
nieuwe foto van het Pre productie model van de KTM Duke II
enjoy!

full
 
Laatst bewerkt:
tis geen zupermotard meer ;(
Het blok is toch en lc8 blok van de adventure lc8
+/- 100 pk dat ding.
 
blok levert aardig wat meer vermogen dan de LC8 adventure.
hoeveel mag ik niet zeggen. O-)
en hij weegt ook nog eens minder dan de adventure.

naam is bij KTM toch echt Duke II.
mogelijk/eventueel ook met de toevoeging 'LC8'.
 
Leuke fiets, maar dit heeft niks meer met supermotard te maken. Veel te zwaar en zo'n ding hoort maar 1 cilinder te hebben. Dit lijkt me meer een concurrent voor de multistrada of zo.
 
deze motor is al een keer getest door een nederlands motorblad, motor nr21/2002. het was toen nog een prototype. waarom mag je niks zeggen dan motorfret, de gegevens staan ook al in dat blad.

gewicht: 167 kg
vermogen: 112pk/9000tpm (aan het wiel)
koppel: 95 nm bij 7000tpm
 
deze motor is al een keer getest door een nederlands motorblad, motor nr21/2002. het was toen nog een prototype. waarom mag je niks zeggen dan motorfret, de gegevens staan ook al in dat blad.

gewicht: 167 kg
vermogen: 112pk/9000tpm (aan het wiel)
koppel: 95 nm bij 7000tpm

wat jij hebt zijn de gegevens die door KTM vrijgegeven zijn aan de pers... :+
(en verder ga ik mijn baan daar niet voor op het spel zetten)

'k heb er al op gereden en het rijdt superrrr!
alleen het geluid was, toen ik er op reed, nog 10x niks: klonk als een lelijke eend (2CV) :r
 
Laatst bewerkt:
wat jij hebt zijn de gegevens die door KTM vrijgegeven zijn aan de pers... :+
(en verder ga ik mijn baan daar niet voor op het spel zetten)

'k heb er al op gereden en het rijdt superrrr!
alleen het geluid was, toen ik er op reed, nog 10x niks: klonk als een lelijke eend (2CV) :r


zit ik een beetje in de buurt dan?
 
Leuke fiets, maar dit heeft niks meer met supermotard te maken. Veel te zwaar en zo'n ding hoort maar 1 cilinder te hebben. Dit lijkt me meer een concurrent voor de multistrada of zo.

KTM gebruikt de naam 'Duke' dan ook niet voor haar SM serie, maar voor haar 100% straatfietsen.
 
KTM has unveiled the finished pre-production version of its all-new V-twin powered Duke 990.

The bike has been seen before in a prototype form but the version unveiled at the International Motorcycle show in Milan is the first time it has been seen in a finished state.

The bike will feature KTM’s LC8 V-twin engine that has already made an appearance in the Adventure 950 big trailie but in the Duke it will be tuned for 122bhp.

The motor weighs in at just 58kg, which according to KTM is up to 20 per cent lighter than other 1000cc V-twin engines, and contributes to a low overall weight of just 179kg. The chromium molybdenum tube frame weighs in at a staggeringly low 9kg.

The Duke is expected to hit showrooms mid 2004.
 
lijkt mij ook gek als ze dat een Duke-II noemen, want die hebben we al.
doe dan Duke V2 oid... of liever een hele ander naam...

naja, ze zijn toch pas voor 2005 bedoeld?... dat zegt althans de man die tegenover motorfret zit...
 
Terug
Bovenaan Onderaan