Gestolen : BMW S1000R 87-MF-JD

Lonely_Biker

Rookie
14 jan 2015
20
0
Zoetermeer
Tussen 12-01-2015 en 14-01-2015 in Zoetermeer gestolen :
full

87-MF-JD
87MFJD
87 MF JD

Hallo iedereen , ik ben net nieuw hier en mijn motor wordt gestolen !! Kutzooi :(
Nog geen half jaar erop gereden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is een specifiek topic voor aangemaakt. Post daarin met relevante informatie over de motor.
Verzekering keert uit hoop ik......
 
Toen ik aankwam zag ik allemaal pur schuim liggen op de grond, dat spuiten ze natuurlijk op het alarm dat daardoor gedempt wordt, en dan lopen ze gewoon met de motor weg met het voorwiel op een skateboard ofzo.

Heb je zo'n SCM alarm en een ART slot aangeschaft, helpt het nog niets .. :(
 
Of gewoon hup in een busje. Art slot zegt niet veel als ie niet om/aan een lantarenpaal vast ligt. (Ander straat meubilair wordt de grond uit gegraven)
Succes met de afhandeling.
 
Toen ik aankwam zag ik allemaal pur schuim liggen op de grond, dat spuiten ze natuurlijk op het alarm dat daardoor gedempt wordt, en dan lopen ze gewoon met de motor weg met het voorwiel op een skateboard ofzo.

Heb je zo'n SCM alarm en een ART slot aangeschaft, helpt het nog niets .. :(
Balen joh, stond die gewoon buiten dan :?
 
Ja, ik heb helaas geen garage. Wel zo'n overdekte parkeerdek met slagboom.

Met alle respect, maar dan moet je gewoon niet zo'n motor kopen. Zeker niet in Zoetermeer. In Den Haag en Rotterdam overigens ook niet, om maar wat te noemen. Dat is echt vragen om problemen. Ik weet dat het niet zo zou moeten zijn, maar zo liggen de feiten nou eenmaal.

Denk ook goed na over je eventuele nieuwe motor. Als je straks een nieuwe hebt en die op dezelfde wijze parkeert, weet je 100% zeker dat die ook binnen afzienbare tijd gejat wordt.
 
is maar te hopen dat de verzekering gaat betalen. Vaak moet een motor binnen staan gedurende de nacht.
 
Met alle respect, maar dan moet je gewoon niet zo'n motor kopen. Zeker niet in Zoetermeer. In Den Haag en Rotterdam overigens ook niet, om maar wat te noemen. Dat is echt vragen om problemen. Ik weet dat het niet zo zou moeten zijn, maar zo liggen de feiten nou eenmaal.

Denk ook goed na over je eventuele nieuwe motor. Als je straks een nieuwe hebt en die op dezelfde wijze parkeert, weet je 100% zeker dat die ook binnen afzienbare tijd gejat wordt.

Wat een geouwehoer man. Het maakt geen ruk uit waar je woont.

Ik woon in Amsterdam West. Ding staat buiten aan een paal. Nog nooit wat opvallends gemerkt.
Blokje verderop worden ze meegenomen terwijl je staat te kijken.

Ik denk zelf dat een overdekte plaats uit het zicht af te raden is. Gewoon buiten, aan een paal, liefst in het midden van een pleintje of iets. Kunnen ze namelijk niet "rustig" te werk gaan.

Garantie heb je nooit. Als staat die binnen in je eigen garage heb je het nog niet.

@TS
Succes met het gezeik. -O-
 
Laatst bewerkt:
is maar te hopen dat de verzekering gaat betalen. Vaak moet een motor binnen staan gedurende de nacht.

Ook zo iets raars? :?

Bij een andere verzekeraar hoeft het ding niet eens vast te staan. Art 4. schijfslot is voldoende.
Unive om maar wat te noemen.
 
Ook zo iets raars? :?

Bij een andere verzekeraar hoeft het ding niet eens vast te staan. Art 4. schijfslot is voldoende.
Unive om maar wat te noemen.

Wat is daar raar aan. Elke verzekeraar heeft zijn eigen condities en daarop is zijn prijsstelling gebaseerd.
Als je verstandig bent lees je die condities voordat je de polis afsluit.
 
Wat een geouwehoer man. Het maakt geen ruk uit waar je woont.

Ik woon in Amsterdam West. Ding staat buiten aan een paal. Nog nooit wat opvallends gemerkt.
Blokje verderop worden ze meegenomen terwijl je staat te kijken.

Ik denk zelf dat een overdekte plaats uit het zicht af te raden is. Gewoon buiten, aan een paal, liefst in het midden van een pleintje of iets. Kunnen ze namelijk niet "rustig" te werk gaan.

Garantie heb je nooit. Als staat die binnen in je eigen garage heb je het nog niet.

@TS
Succes met het gezeik. -O-

Het maakt wel degelijk uit waar je woont:

fuqi5y.jpg
 
Wat een raar kaartje. Gestolen per politie eenheid. Hoe groot is een eenheid? Gaat het om aangiftes, of kentekenregistratie?
Als ik het forum zo lees worden de meeste motoren gestolen in de grensstreek. Volgens deze kaart valt dat reuze mee.
En dan zou ik ook wel willen weten wat er gestolen wordt. Een 125 Appie scooter zou ik niet als motorfiets tellen.

Cijfertjes gevonden. Ik kan het nog steeds niet goed plaatsen, maar Amsterdam is inderdaad een hoog percentage scootertjes.
http://stavc.nl/media/38578/140122-statistiek-voertuigdiefstal-2013.pdf
 
Laatst bewerkt:
Denk ook goed na over je eventuele nieuwe motor. Als je straks een nieuwe hebt en die op dezelfde wijze parkeert, weet je 100% zeker dat die ook binnen afzienbare tijd gejat wordt.
Zo is iemand bij in de buurt in een paar jaar achtereenvolgens een Ducati, MV-Augusta, weer een Ducati en een MV-Augusta van vrouw kwijtgeraakt. Hele dure motoren (ik bedoel dure uitvoering van een toch al duur model). Hij staat nu op de zwarte lijst van de verzekeraars en heeft bonje met de verzekering vanwege de diefstal van de motor van zijn vrouw. Ze denken aan fraude, maar ik weet zeker dat het een eerlijke zaak is en dat ie er stuk van is dat zijn motoren weg zijn. Heb hem zelf daarover gehoord en het huilen stond hem nader dan het lachen.
Maar ik moet wel zeggen, ik dacht ook wel, moet je zo'n dure motor nou weer op dezelfde plek zetten? Dat is vragen om moeilijkheden. En die kwamen er ook. Zijn laatste Duc had een tracker ingebouwd. Nou, die hadden ze er gewoon uitgesloopt en lag een paar meter verder. Professionals gaan volgens mij gewoon winkelen en maken later opnieuw een rondje als een nieuwe motor is gejat. Dikke kans dat die eigenaar immers weer een mooie nieuwe motor heeft gekocht.
Afijn, de buurman kan geen verzekering meer krijgen (behalve een hele dure WA) en heeft al anderhalf jaar geen motor meer gereden. Dus ik zou TS wel aanraden om een andere stalling te zoeken.
 
Als ik het forum zo lees worden de meeste motoren gestolen in de grensstreek. Volgens deze kaart valt dat reuze mee.
Nou, je moet het zo zien:
Amsterdammers denken dat de wereld ophoudt bij de stadsgrenzen. En bij hun grens wordt het meest gestolen. Dus het klopt wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan