BMW TFT ‘drive-mode instellingen’

inderdaad, XR is leuk ding om even sprinten te trekken op bijvoorbeeld de Mendola. Maar rijdt de hele dag comfortabel en sportief zonder druk op je polsen. Ik gebruik 'm alleen voor vakantie, Oua bandenslijtage reken ik op 1mm/1000km op locatie, en 0.5mm/1000 heen/terug. Dat is met normale banden, Road5, RoadAttack etc. Met sportbanden het dubbele. Dat wordt dus al heel moeilijk als je een weekje dolomieten wil doen zonder motor op aanhanger
Zo dan! Dat is niet mals. Hoe komt het zo dat deze motorfiets zo’n hoge bandenslijtage heeft?
 
Dat ligt niet aan de fiets maar aan mijn rechterhand en het spul tussen mijn oren. Ik rij dan niet graag circuit maar in alpen/dolomieten/pyreneeën rij ik zoals op circuit binnen de niet zichtbare witte lijnen. Dat op zich is een andere uitdaging, binnen de lijnen blijven die je zelf vaststeld. En toch beleefd, 50 door dorpjes, langzaam voor alle dieren van klein tot groot, en respect voor andere weggebruikers die het wat langzamer doen. Maar 45 graden hellingshoek op snelheid en gas erop vreet banden.
 
Dat ligt niet aan de fiets maar aan mijn rechterhand en het spul tussen mijn oren. Ik rij dan niet graag circuit maar in alpen/dolomieten/pyreneeën rij ik zoals op circuit binnen de niet zichtbare witte lijnen. Dat op zich is een andere uitdaging, binnen de lijnen blijven die je zelf vaststeld. En toch beleefd, 50 door dorpjes, langzaam voor alle dieren van klein tot groot, en respect voor andere weggebruikers die het wat langzamer doen. Maar 45 graden hellingshoek op snelheid en gas erop vreet banden.
Ja precies. Incalculeren bij het motorrijden dus 😉.

Wel genieten lijkt mij 👍.
 
Geen idee, staat de betekenis niet in de handleiding?

Op mijn dashboard heb ik dat icoontje nog nooit gezien.

Bekijk bijlage 1958535
Dat symbooltje krijg je op de RR als je Race Pro rijmodus aanzet, en bij de R als je Dynamic pro rijmodus aan zet. Dus jij hebt die nog nooit aangezet denk ik Herman. ;)

Knipsel.JPG
 
Dat symbooltje krijg je op de RR als je Race Pro rijmodus aanzet, en bij de R als je Dynamic pro rijmodus aan zet. Dus jij hebt die nog nooit aangezet denk ik Herman. ;)

Bekijk bijlage 1959391
Nu zit ik even goed te kijken naar jouw duidelijke plaatje met legenda met betekenis van de symbolen. Wat me opvalt is de schakelindicator. Deze heb ik niet op m’n ‘R’. Hebben jullie deze wel. Dus met ‘pijltje omhoog’ voor opschakelen, en ‘pijltje omlaag’ voor terugschakelen.

Ik heb alleen de weergave van in welke versnelling de motorfiets staat.
 
Nu zit ik even goed te kijken naar jouw duidelijke plaatje met legenda met betekenis van de symbolen. Wat me opvalt is de schakelindicator. Deze heb ik niet op m’n ‘R’. Hebben jullie deze wel. Dus met ‘pijltje omhoog’ voor opschakelen, en ‘pijltje omlaag’ voor terugschakelen.

Ik heb alleen de weergave van in welke versnelling de motorfiets staat.
Dus dan heb ik het over het omcirkelde symbool:
IMG_8503.jpeg
 
Zal straks thuis ff kijken, ben dat een keer tegen gekomen ergens in het instellingen menu. Of ik moet mij heel erg vergissen. Weet nog dat ik dacht, dat zetten we dus niet uit. :+
Blijkbaar heb ik mij deze keer toch erg vergist. Kan de instelling niet vinden. Zou er bijna mijn moeder om verwed hebben zo zeker was ik ervan dat ik dit een keer in het menu ben tegen gekomen. Heb van de dealer ook een keer een XR en GS mee gehad met een TFT scherm, misschien daar gezien? Of toch gevalletje Alzheimer light? :X
 
Dus dan heb ik het over het omcirkelde symbool:
Bekijk bijlage 1959693
Dat heb ik inderdaad ook nog nooit bewust gezien.

Opschakeladvies Het opschakeladvies op het scherm Pure Ride 1 of op de statusregel 2 geeft het economisch gezien beste moment om op te schakelen aan.

Dat pijltje "opschakeladvies" zal alleen dan pas te zien zijn. Als je lekker aan het sturen bent heb je niet altijd tijd om naar je scherm te kijken om te zien wanneer BMW vind dat het het beste kunt opschakelen.
 
Dat heb ik inderdaad ook nog nooit bewust gezien.

Opschakeladvies Het opschakeladvies op het scherm Pure Ride 1 of op de statusregel 2 geeft het economisch gezien beste moment om op te schakelen aan.

Dat pijltje "opschakeladvies" zal alleen dan pas te zien zijn. Als je lekker aan het sturen bent heb je niet altijd tijd om naar je scherm te kijken om te zien wanneer BMW vind dat het het beste kunt opschakelen.
‘Pure ride’ is gewoon het “standaard beeld” toch? Zeg maar het beeld zoals te zien is in de geüploade afbeelding?

Maar moet je deze dan handmatig aan-/ uitzetten dan?

Ik heb deze namelijk niet zichtbaar op m’n TFT-display.
 
Terug
Bovenaan Onderaan