BMW R1300 GS onthulling

Omdat er 4-5000 euro kosten aan zijn op die kilometer stand. ;(
Haha 😛

Dat je ze ziet met 150.000 en hoger is een goed teken! Het kan dus wel met veel onderhoud.

En 1 ding weet je ook zeker, na 100.000km zijn de kinderziektes en zwakkedelen wel vervangen voor aftermarket of nieuwe OEM delen.

Blijven Google wat zwakke punten zijn en die controleren zo ver het kan als je er 1 koopt.
 
Je schijnt bij die ouwe wel een nieuwe gratis cardan as te kunnen krijgen
Heb ik wel gehad, wel alle wiellagers vervangen op mijn eigen kosten, remschijven en iets later ook de koppeling. Maar nu kan hij ook weer 2 ton mee. Ben benieuwd of ik na 60k dan weer een gratis cardanas ga krijgen. Zou voor mij niet hoeven, de vorige ging ook 180.000 mee en gaf toen geen problemen. Maar gratis is natuurlijk altijd goed.
 
Heb ik wel gehad, wel alle wiellagers vervangen op mijn eigen kosten, remschijven en iets later ook de koppeling. Maar nu kan hij ook weer 2 ton mee. Ben benieuwd of ik na 60k dan weer een gratis cardanas ga krijgen. Zou voor mij niet hoeven, de vorige ging ook 180.000 mee en gaf toen geen problemen. Maar gratis is natuurlijk altijd goed.
Klinkt eigenlijk als probleemloos als ik zo vrij mag zijn:)
 
hier geen GS, maar een RT...
de mijne had tussen de 140K en 160K twee keer problemen met een sonde in de uitlaat (ik vermoed: beide kanten, L en R)
milieu-dingetje? wel flink onhandig...
als die sonde kapot is (of als de computer vind datie kapot is), dan ben je ineens gruwelijk veel power kwijt.
hinkend op halve kracht naar de dealer dan
 
hier geen GS, maar een RT...
de mijne had tussen de 140K en 160K twee keer problemen met een sonde in de uitlaat (ik vermoed: beide kanten, L en R)
milieu-dingetje? wel flink onhandig...
als die sonde kapot is (of als de computer vind datie kapot is), dan ben je ineens gruwelijk veel power kwijt.
hinkend op halve kracht naar de dealer dan
Lambdasensor van Bosch zou om de 120.000km moeten vervangen worden. Dus mooi op tijd.
 
download (26).jpg
images (12).jpg


Hebben ze bij bij bmw een beetje zitten spieken?
Nog wel bij een chinees notabene 😙 🤣

download (28).jpg
download (27).jpg
 
moet er wel om grinniken..

er is een voordeel aan het RT model: die komt pas veeeel later met de nieuwe motor, dan zijn er hopelijk al een paar kinderziekten gevonden.
(als er tenminste nog een RT komt.. de concurrentie heeft zn FJR modellen al van de markt gehaald, blijkbaar niet genoeg oude lullendie willen touren)

en ik ben wat skeptisch over alle idiot-aide-tricks, maar die dode-hoek waarschuwing lijkt me wel een nuttige aanvulling.
ik heb nu de Adaptive-CC op de RT1250, en dat is leuk maar ... niet iets wat ik per-se nodig heb.
zelfs CC tout-court vind ik voor een motor al hm..
maar de boombox is wel leuk, vooral in de ronde tunnels in DHg: hubertus en boogie-woogie, hehehe.

motorrijden is en blijft toch iets wat je "actief doet", en niet iets waar je een autonomous-driving voor verwacht. ikke tenminste niet.
 
maar die dode-hoek waarschuwing lijkt me wel een nuttige aanvulling.

Het is mij twee keer overkomen dat ik niets in de spiegel zag, maar bij het kijken over mijn schouder (doe ik ALTIJD) schrok van de auto die pal naast mij reed.

Die waren toch even aan mijn blik ontsnapt, terwijl ik toch redelijk vaak spiegel.
 
Het is mij twee keer overkomen dat ik niets in de spiegel zag, maar bij het kijken over mijn schouder (doe ik ALTIJD) schrok van de auto die pal naast mij reed.

Die waren toch even aan mijn blik ontsnapt, terwijl ik toch redelijk vaak spiegel.
Vind dat vooral handig als een auto dat heeft als ik hem in wil halen op een dijkje , dan zie je een roodlichtje knipperen op hun spiegel
 
Ik kijk daar niet eens naar,gewoon gas er op en er over 🤷‍♀️
En snel of er een afslag naar links is,maar dat is automatisch 🤗
 
Terug
Bovenaan Onderaan