BMW R1300 GS onthulling

Haarspeldbocht uit, berg op, droog asfalt wil ik wel 200pk.
Ook op de autobahn ff versnellen van 150 naar .... Maar ja , hoe vaak doe je dat.
Met 100pk rij je ook gewoon 180km/h
Optrekken van lagesnelheid naar ca 120kmh maakt niet uit of je 75 of 150 pk hebt.

Mijn triumph heeft 150pk plus. Met de electronica erop heerlijk om te rijden, geen probleem. Kan gewoon volgas.
MAAR zet niet alles uit. Tot in de 3e versnelling gewoon een wheelie ! . Met bochten etc dus meer PK dan ik zelf kan handelen :}

Mijn KTM adventure heeft 100pk , eigenlijk meer dan genoeg voor een adventure. Op offroad paden krijg je die 100pk ook niet aan de grond.
 
Maatje van me heeft vorig jaar een GS1250 gehuurd omdat zn XR kapot was (op vakantie). Op de app zag je de gereden route door de bergen. Voor de bocht elke keer in de ABS, na de bocht in de traction control. _O-

Tja, ik ben geen fan van zo veel vermogen. Maar goed.. De 1300 vind ik wel dik, alleen enige jammere vind ik de koplamp. (en de elektronica en de prijs..)
 
Koplamp ben ik intussen aan gewend. In het echt valt het wel mee

PXL_20231104_114916234.jpg
 
Dat is geen echte , er zitten geen ( lege) koffers op , kwam zondag nog een echte tegen op de dijk , die was breder dan een fiat panda , met ook nog twee extra schijnwerpers voorop
Dat zijn onze doorgewinterde enduro rijders. Die hebben altijd de koffers vol gereedschap zitten :Y :+
 
Centrale vergrendeling op je koffers.. ja dat is gedoemd te falen natuurlijk. Maar hij zal best goed rijden. :t
 
Ze zijn ook een beetje optimistisch geweest met het gewicht , degelijk Duits motorblad heeft hem gewogen ( met middenbok ) en kwam op 4 kg minder dan de 1250
Maar ach wat maakt het uit
 
Ik denk dat ie wil zeggen dat het eigenlijk een onnodige gadget is.
Voor mij is het voor een motor een volledig nutteloos accessoire. Beetje 'over the top'.
Het werkt mss (nu) wel goed, maar alle elektrische grappen kunnen ook stuk.
Dan denk je wat moet ik ermee. Je kan er alleen maar ellende van hebben.
 
Juist

Het is namelijk wel erg gemakkelijk. Met één druk op de knop je beide dashboard kastjes op slot, je navigatie vergrendeld, zijkoffers en ook de topcase afgesloten. Zeer handig, alarm gaat er ook automatisch op. Gemak dient de mens.

En natuurlijk kan het kapot. Maar dat komt niet heel vaak voor. Ik rij al 30 jaar in auto's met centrale vergrendeling en er gaat wel eens wat stuk maar nooit de centrale vergrendeling.
 
Mijn Flitsmeister geeft ook iets van 1.7 seconden aan. Zal wel niet heel nauwkeurig zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan