Bos of Lazer op mijn Hornet???

karsten1981

Rookie
2 sep 2003
29
0
Zwartwaal
Goed, ik heb besloten om een sportdemper op mijn Hornet te gaan kopen. Ik twijfel alleen nog tussen een Bos en een Lazer. Welke maakt de meeste en de mooiste herrie en welke moet het dus gaan worden. Laat effe je ervaring achter.
Bedankt. 8-)
 
Ik had op mijn vorige motor (SV650S) een Laser. Klonk geweldig, maar wel heel hard. Nu heb ik BOS; klinkt iets beschaafder, maar ook echt geweldig. Te luide dempers vervelen gauw hoor ik vaak. Suc6 met je keuze!
 
Heb zelf Bos dempers van carbon op mijn Duc zitten. Dit klinkt echt errug :9~ .

Is door mij dus aan te raden. Voordeel van carbon dempers is ook dat je je er niet aan kunt branden.

Zie plaatje voor resultaat.

39428
 
lazer is net iets harder als Bos....Lazer dus!

Heb een bos pijpje op mijn gixxer gehad maar dat vond ik net te weinig klinken,
wel een mooi geluid maar net te zacht
 
Ik ben zeer tevreden met mn Lazer. Ziet er na 30000km weer en wind nog altijd toppie uit. En ik kan er zo een db killer inschuiven.
Ik heb een oval carbon (niet zo'n carbon cover, een echte),..zon ding wat vroeger standaard op een Fazer S zat.

OVer de warmte, das juist de lol, dat ding wordt praktisch niet warm, carbon geleid warmte zeer goed. Na 30 sec stilstaan kan jem al beetpakken.

Ohja, en zoals al gemeld werd, hij klinkt echt meesterlijk.
 
Laatst bewerkt:
Hoe is het voor de duo,wat hitte betreft?
De standaardpijp is afgeschermd,heeft iemand ervaring mee,ook met andere pijpen?
Wat lees je nou hier boven bij DJ Duc.

Met de bos win je wel het meeste power,Carbon word beetje hand warm,bij 30 graden buiten temp en een tank lang flink gas geven.
 
Op donderdag 25 september 2003 12:35 schreef Griffin het volgende:

OVer de warmte, das juist de lol, dat ding wordt praktisch niet warm, carbon geleid warmte zeer goed. Na 30 sec stilstaan kan jem al beetpakken.

Ohja, en zoals al gemeld werd, hij klinkt echt meesterlijk.

zeer slecht bedoel je zeker? Alu dempers worden ook niet echt warm, hoor. Mijn BOS dempers kan je gewoon vastpakken zonder je te verbranden. De dempingswol houd de warmte tegen. Carbon heeft trouwens de nare neiging te verbranden/verkleuren als de wol in de uitlaat 'opgestookt' is.

ik ga voor BOS :}
 
Ik ben erg blij met mn Bos :) Heb de titanium uitvoering, wordt ook niet echt superwarm hoor, maar heb toch maar het afschermertje erbij gezet voor de duo. Krijg je erbij.

Met enkel de Bos, ben ik de dip in het middengebied helemaal kwijt. Niet alleen voor het gevoel, maar ik heb 'm ook een paar keer op de bank gehad. Vermogen en koppelskromme zien er picobello uit, en het gemeten vermogen op het achterwiel was 88pk. Heb ooit een filmpje gepost, zie je meteen ook hoe het afschermertje eruit ziet.
 
Zijt es serieus jonges ;)
Vermogenwinst op je hornet met een nieuwe pijp eronder?!*rofl*
Mag zijn maar je moet verdomme gevoelig zijn als je die 3 pk'tje meer(al dan niet of wel) voelt!
Heb al verschillende kurves gezien en volgens mij zitten die in je hoofd!
De vershillen zien er op een tabel wischien wel dik uitgesmeerd uit maar in t'echt een is het niet meer als een scheet in een fles!
Trouwens zolang je carburatoren niet aangepast worden mag je nog opletten dat je geen vermogens verlies hebt en de meeste standaart vervangdempers zijn zo gemaakt dat dit niet moet.De eenigste dat ik al geweten heb met dit probleem waren akra's en dan nog bij een 900.

Denk dat je een vervangdemper steekt voor het geluid en de look!

ps Bosdemper geeft er inderdaad een beenbeschermkapje bij maar heb nog niemand geweten die dat nodig gehad heeft(weeral look)!De normale prijs/kwaliteitdempers die ik al gezien heb in de hornet klub was er geen eene die warmer werd als handwarm en dit na intensief gebruik.

pps Kwa geluid verschillen ze idd wel daar moet je zelf de keuze in maken en beste lijkt mij om eens op een hornet meeting te komen dan kan je zelf de geluiden horen wellek je gepast voor je hornet vindt!

ppps Verschillende merken geven er db killers bij (gpr laser bos) zijn er zo en dat kan idd handig zijn als je het eens stiller wil!Maar dan kan je er ook je standaart terugonder steken 5 m werk!
 
Zijt es serieus jonges ;)
Vermogenwinst op je hornet met een nieuwe pijp eronder?!*rofl*
Mag zijn maar je moet verdomme gevoelig zijn als je die 3 pk'tje meer(al dan niet of wel) voelt!
Heb al verschillende kurves gezien en volgens mij zitten die in je hoofd!
De vershillen zien er op een tabel wischien wel dik uitgesmeerd uit maar in t'echt een is het niet meer als een scheet in een fles!
Trouwens zolang je carburatoren niet aangepast worden mag je nog opletten dat je geen vermogens verlies hebt en de meeste standaart vervangdempers zijn zo gemaakt dat dit niet moet.De eenigste dat ik al geweten heb met dit probleem waren akra's en dan nog bij een 900.

Denk dat je een vervangdemper steekt voor het geluid en de look!

ps Bosdemper geeft er inderdaad een beenbeschermkapje bij maar heb nog niemand geweten die dat nodig gehad heeft(weeral look)!De normale prijs/kwaliteitdempers die ik al gezien heb in de hornet klub was er geen eene die warmer werd als handwarm en dit na intensief gebruik.

pps Kwa geluid verschillen ze idd wel daar moet je zelf de keuze in maken en beste lijkt mij om eens op een hornet meeting te komen dan kan je zelf de geluiden horen wellek je gepast voor je hornet vindt!

ppps Verschillende merken geven er db killers bij (gpr laser bos) zijn er zo en dat kan idd handig zijn als je het eens stiller wil!Maar dan kan je er ook je standaart terugonder steken 5 m werk!
6pk met een BOS,zomaar,na "de Bank" dan he ;) ,dat voel je echt wel.
 
Uuh, dat ding heeft standaard toch al iets van 97 pk ofzo?

Welkom in de wereld van motorfabricanten, vooral de jappen overdrijven graag.
Het grote verschil komt door de overbrenging van je krukas via je versnellingsbak naar je ketting etc.

Nu weet je meteen hoe essentieel het is om je ketting goed te onderhouden, dat scheelt echt pk's.
 
Probeer eens bij andere motoren te luisteren naar de verschillen tussen BOS en Lazer. Ik vind zelf het geluid van een BOS veel mooier, een BOS huilt zo lekker als je je motor hoog in z'n toeren hebt :9
 
Rofl
sorry hoor maar alle uitlaten huilen in hoge toeren ;) Zelfs de originele :P
De geluiden verschillen dan niet zoveel meer!

Wil nu niet voor 1 of ander merk reklame maken maar we waren van de zomer in Duitsland, die zitten daar met een 98db norm en daar hadden ze veel bos dempers, waarom denk je?
 
82 pk op het achterwiel.

Ja, dat ding heb geen aandrijving op het voorwi.. ;) Ok

Maar nu je het zegt, ik lees meer over die term "op het achterwiel" maar ben verder niet zo technisch. Heeft te maken met de "werkelijke" pk's of zo, niet? Ik trap er altijd in wat die fabrikanten opgeven.

Gaat mij verder wel hard zat die Hornet. :]
 
De pk zijn in de statiestieken opgegeven op de krukas zo zonder ketting en achterwiel eraan...Pk's gemeten op het achterwiel wil zeggen dat dat erbij is meer wrijving meer weerstand minder pk en dan komt de hornet op zo'n 82 pk denk ik.
De eene fabriekant geeft op het achterwiel de andere op de krukas.Meer pk op papier tonen natuurlijk stoerder!
@Kronkel
geloof er geen eene moer van dat je met je bosje 6 pk meer hebt, dat kunnen ze jouw wijsmaken maar mij niet, als je iets voelt is het in je hoofd!
Als je echt vermogen winst wil moet je heel de lijn vervangen en voor de hornet maakt alleen MIG dat en de kostprijs is maar +-1000€.En dan nog denk ik is het niet om over naar huis te schrijven, dan steek ik dat geld liever in en zwaardere motor.
Ps als de Bos alleen zo mooi huilt bij hoge toeren horen jullie dat ook wel niet veel want waar in europa kan (waar mn het horen kan+-bebouwde kom) lekker scheuren waar er volk loopt?Op de autostrade loopt er geen mens en zelf heb je een helum op?!
De lazer grolt het lekkerst rond de 4000t/m :) en is iets luider dan de bos!
Blue flame remus devil en arrow zijn nog dieper.Dees heb ik horen draaien.Bos en Dam zijn stiller.Ovalen dan want ronde klinken holler vind ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan