Kun je dan al 3D printen met dezelfde thermische en mechanische sterkte welke een airbox nodig heeft?
Voor mijn VF750S overweeg ik om een deel van de lucht inlaat 3D te laten printen. Dit omdat het origineel moeilijk (lees duur) te verkregen is en ik niet gecharmeerd ben van het ontwerp.
Is er toevallig iemand op dit forum die een 3D printer heeft en mij hiermee zou kunnen helpen? Ik heb totaal geen idee aan wat voor kosten ik moet denken, iemand enig idee?
Het gaat om twee verbindingen, links en rechts, van het luchtfilterhuis naar het uiteindelijke filter. Heel simpel gezegd moeten het twee rechthoeken worden met een ronde aansluiting voor een k&n filter.
Ik zal straks foto's maken om het te verduidelijken.
Ja hoor, ik zie het in ieder geval zo nu en dan in builds voorbij komen. De turbo's in een Koenigsegg One:1 zijn zelfs 3D geprint.Kun je dan al 3D printen met dezelfde thermische en mechanische sterkte welke een airbox nodig heeft?
Bedankt!Ik weet iemand die dit kan.
Heb een link naar hem gestuurd.
Als je wilt experimenteren met 3D printen kun je denk ik het beste beginnen met het uploaden van je ontwerp naar een online aanbieder van 3D print services zoals Shapeways.
Zij hebben verschillende mogelijkheden voor het printen van kunststoffen. Een mogelijkheid die me voor dit product wel toepasselijk lijkt is hun "white, strong and flexible" optie. Dat is Polyamide (Nylon) wat volgens het SLS (selective laser sintering) principe door het opbouwen vanuit laagjes poeder gemaakt wordt. Voor grotere onderdelen is dit een veel mooier procedé dan extrusie vormen (de standaard DIY printers zijn allemaal extrusie types) omdat het veel minder krom trekt.
Sorry voor topic vervuiling mijnerzijds..
Ik had ook al gedacht om de benzine verbindingsbuisjes in de carbs van een VF750F te laten printen.
Deze zijn nogal fragiel.
Op ons werk staat zo`n 3d printer, maar we hebben niet de juiste grondstof ervoor, wist mijn collega.
Dus TPU is benzine bestendig hiervoor, lees ik.
Ga ook eens kijken of dit haalbaar is.
Ik heb het ooit eens een kelkje gemaakt voor de fun en die doet het ook nog steeds. Was van ABS als ik het me goed herinner.
Voor zo'n babybrommer werkte het perfect.
klopt, gewoon ABS, werkt perfect.
Als je ze glad wil hebben moet je ze heel even boven aceton dampen hangen
Mogelijk omdat je bij C4D phong aan heb staan voor gladdere randen, maar dat herkent een CAD programma niet.
Heb hier op dit kantoor geen C4D geïnstalleerd staan, maar ik kan van de week wel ff voor je kijken als je wil
Het eerste model is inmiddels af. Het enige wat mij opvalt is dat als ik het .stl bestand open alles heel erg hoekig is. Weet iemand of dit aan bepaalde export opties ligt of iets dergelijks?
Het Cinema 4D bestand; https/www.dropbox.com/s/pz08d4u59q20s92/Intake.c4d?dl=0
en het STL bestand; https/www.dropbox.com/s/f984w0ili7zhm5x/Intake.stl?dl=0
En voor de geïnteresseerde zonder de software;
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
In welk programma is het model gemaakt?afijn...een jaar later komt spuit elf ook nog ff....ik was met een collega van de zaak die ook onze 3d printers beheerd bezig om inlaatspruitstukken te maken maar de goede man had ineens na 4 prototypes geen zin meer dus zit ik nu soort van met mijn handen in het,weinige, haar
heb nog wel het laatste...bijna goede..ontwerp mee gekregen in een dan weer helaas zeer onduidelijk bestand. Nu zou het ontwerp soort van 2 cm langer moeten worden om langs mijn framebuizen te komen maar doordat ik eigenlijk te lomp ben om dit bestand te veranderen zit ik soort van vast....is er toevallig iemand in de buurt van rotjeknor die me wat schoppen de goede richting op kan geven?