Racen op een Sp1

Benjamin_Motorliefhebber

Die hard MF'er
25 mrt 2005
605
1
Faymonville
Zijn er hier nog mensen die trackdays rijden op een sp1 of aan een competitie meedoen?

Ik heb in 2011 voor het laatst serieus geraced, maar wil het nu wel weer oppakken met een sp1. Lijkt me wel dikke lol op een (na huidige standaard) log zwaar ding te racen. Wil geen ONK meer rijden, maar voor de leuk en gezelligheid wat circuitdagen en een BOTT als er nog zoiets is?

Op wat sp1/2s na tijdens circuitdagen zie ik alleen nog een enkele rsv-mille eens voorbijkomen en de nodige duc's. Toch zonde om niet te gaan racen met deze "oer" superbike?

Dus sp1 rijders laat je horen en deel je mening hier *D
 
Yep, af en toe circuit dagje.
full
 
Ik heb de 13e van september een circuitdag geboekt, maar ik probeer eerder niet om te vallen in de bochten dan dat ik er hard doorheen ga :P
 
Mooie kleurstelling zo! Die van mij net matzwart gespoten. Was een racekuip met al wat schade dus hoe die in de lak staat maakt me niet zoveel uit :P technisch is die dik in orde.

Vering is nog standaard bij mij. Paar jaar geleden eens op Hockenheim gereden omdat mn stock600 stuk was en dat ging bovenverwachting netjes met de Sp1, dus eerst maar zo gelaten. Tandwielverhouding is nu 15/43 de 13e maar ff testen of dat wat uitkomt op Assen. Welke verhouding heb jij voor Assen erop?


Vorige maand mijn vering aangepast op mijn gewicht en een quickshifter erop gezet.[afbeelding]
 
Je kan ook meerijden in de BOTT revival, maar ZAC is ook geen probleem. :)

En je bedoeld dat een SP-1 een logge fiets is? Ik denk dat daar makkelijker een fijne stuurfiets van te maken is dan een huidige 1000 4-cilinder.... allemaal 180pk+ maar ook rijklaar +/- 180 kilo -O- -O- Dat zullen nooit echte racers worden....

Zo'n SP-1 is tenminste speciaal ontwikkeld om het sbk/twin kampioensschap naar Honda te brengen. Genoeg pk's aan boord waar ook nog fatsoenlijk mee te racen/sturen valt. :Y ;)
 
Ga wel ff kijken of het wat wil de 13e en dan eens zien voor komend jaar :) Endurance racen trek me heel erg...

ik heb de SP nu flink aangepast en hij moet nog op de weegschaal, maar vergeleken met m'n oude superstock 600 Honda voelt die nog "log" :+ Eerst maar wat testen straks en dan eens zien hoe het uitpakt met sturen, grip, tandwielverhouding enz...

Het is wel een heerlijk smeuïge fiets en hij past mij precies :]

Je kan ook meerijden in de BOTT revival, maar ZAC is ook geen probleem. :)

En je bedoeld dat een SP-1 een logge fiets is? Ik denk dat daar makkelijker een fijne stuurfiets van te maken is dan een huidige 1000 4-cilinder.... allemaal 180pk+ maar ook rijklaar +/- 180 kilo -O- -O- Dat zullen nooit echte racers worden....

Zo'n SP-1 is tenminste speciaal ontwikkeld om het sbk/twin kampioensschap naar Honda te brengen. Genoeg pk's aan boord waar ook nog fatsoenlijk mee te racen/sturen valt. :Y ;)
 
Ook hier een paar keer een circuitdag gedaan op de SP1.
2x Lelystad en 1x Assen.
Zou graag nog een keer op Zolder willen rijden, vooral omdat dat voor mij redelijk dicht bij is.
Maar ja, dat eeuwige tijdgebrek... 8-)

Mijn tijden zijn niet snel, maar ik rij zo hard als ik durf.
Dus voor mijn gevoel, ga ik ontiegelijk snel (totdat de instructeur weer eens rustig achterom kijkt of ik het tempo kan volgen, of door iemand even buitenom ingehaald word alsof ik stil sta, terwijl ik het licht uit mijn ogen rijd... _O- )

Maar ik vind het geweldig om te doen en tank er zelfvertrouwen mee en daar gaat het mij om.
 
Afgelopen CRT dag 11 aug in Assen waren er zeker 2 x SP1 en 2 x SP2.
Alleen jammer van de vele regen die er viel en daardoor was het erg glad.
En dat is niet iets voor mij, veel glijden tijdens het aanremmen en uitbreken tijdens het gas geven.
 
Laatst bewerkt:
Je kan ook meerijden in de BOTT revival, maar ZAC is ook geen probleem. :)

En je bedoeld dat een SP-1 een logge fiets is? Ik denk dat daar makkelijker een fijne stuurfiets van te maken is dan een huidige 1000 4-cilinder.... allemaal 180pk+ maar ook rijklaar +/- 180 kilo -O- -O- Dat zullen nooit echte racers worden....

Zo'n SP-1 is tenminste speciaal ontwikkeld om het sbk/twin kampioensschap naar Honda te brengen. Genoeg pk's aan boord waar ook nog fatsoenlijk mee te racen/sturen valt. :Y ;)

BotT revival gaat 'm denk ik niet worden, dat is voor motoren gebouwd tot 2000. Super leuk initiatief wel. Ik heb vroeger BotT gereden, één van de redenen om te stoppen voor mij was de komst van de Firestorm, met standaard al 110pk in de showroom... had ik zoiets van: daarmee kan elke idioot me zoek rijden, laat maar.
 
BotT revival gaat 'm denk ik niet worden, dat is voor motoren gebouwd tot 2000. Super leuk initiatief wel. Ik heb vroeger BotT gereden, één van de redenen om te stoppen voor mij was de komst van de Firestorm, met standaard al 110pk in de showroom... had ik zoiets van: daarmee kan elke idioot me zoek rijden, laat maar.

Bott revival heeft een beetje moeite om aan een vol startveld te komen. Er worden op dit moment ook bijv 1098's toegelaten en met een 999 zijn ze ook erg blij. Alleen de leeftijdsgrens van de coureur houden ze wel strak aan.
Ik heb het altijd een geweldige klasse gevonden de Bott, alleen toen ik er aan toe was werd de klasse opgeheven. Ik heb toen nog ff in de supermono rond gereden, maar met een Bott machine heb je veel meer mogelijkheden om tussen bijv supersports en sbk's te trainen. Maar ik krijg dus nu alsnog mijn kans. *O*
Maar voor de Firestorm hoefde je niet bang te zijn. Want die scheurde vanzelf binnen een jaar uitelkaar, en het frame qua sturen was ook al niet geschikt voor racegebruik. O-)
 
Hey,
Ik lees toevallig mee, maar nog iemand die (clubtrainer) 11 aug op Assen was. Het weer was inderdaad knap waardeloos. Ik reed op een cbr400rr. Er reden inderdaad diverse sp's mee.
 
Bott revival heeft een beetje moeite om aan een vol startveld te komen. Er worden op dit moment ook bijv 1098's toegelaten en met een 999 zijn ze ook erg blij. Alleen de leeftijdsgrens van de coureur houden ze wel strak aan.
Ik heb het altijd een geweldige klasse gevonden de Bott, alleen toen ik er aan toe was werd de klasse opgeheven. Ik heb toen nog ff in de supermono rond gereden, maar met een Bott machine heb je veel meer mogelijkheden om tussen bijv supersports en sbk's te trainen. Maar ik krijg dus nu alsnog mijn kans. *O*
Maar voor de Firestorm hoefde je niet bang te zijn. Want die scheurde vanzelf binnen een jaar uitelkaar, en het frame qua sturen was ook al niet geschikt voor racegebruik. O-)

Inderdaad een geweldige klasse, super veel plezier gehad, erg gezellig ook. Maar supermono heb ik ook altijd erg gaaf gevonden.
 
11 aug was nat... vooral er voor zorgen dat het gas voorzichtig beroerd werd. 3 sept heb ik mijn herkansing gehad en weer mijn rondetijd aangescherpt :)
 
Was een mooi dagje gisteren! Goed vol kunnen houden met de hitte, maar de sp1 had het zwaar O-)

Leuk nog een paar mensen van hier gesproken te hebben! Ferry herkende mij niet eens meer na 5 jaar ofzo :+ Wel super bedankt dat ik nog even je borgpen kon lenen de laatste sessie :}

Hier nog een filmpje van een van de sessies 8-) :]

 
Terug
Bovenaan Onderaan