Waarborgfonds rules!!

Skuzi 550

Die hard MF'er
16 jun 2003
566
0
Renkum
Yes,

Nieuwe ontwikkeling in de afhandeling van m'n ongeluk in begin juli a.g.v. olie op de weg.

Ik heb net bericht gekregen van m'n rechtsbijstandadviseur dat ik mijn schade vergoed krijg !

De wegbeheerder kon niet aansprakelijk worden gesteld, dus is de rechtbijstand naar het Waarborgfonds gestapt.

Deze keert nu de schade aan de motor (TL) en mijn persoonlijke schade (helm e.d.) uit *D .

Dus Waarborgfonds :} :} Dit noem ik nou eens een leuk kerstkadootje :) .
 
Laat ik nu zo'n zelfde verhaal hebben!

Ik ben uitgegleden over een olieachtige substantie op een parkeerplaats bij een McDonalds restaurant. Ik heb nu ook m'n rechtsbijstand ingeschakeld om diegene aansprakelijk te stellen die dat parkeerterrein in beheer heeft.

Nu maar hopen dat het voor mij net zo gunstig uitpakt als voor jou! :)

Ben arme student, dus heb weinig! :X

iig....leuk dat je je geld hebt ontvangen....zeker een leuk kerstcadeau!

p.s. heeft het alles bij elkaar nog lang geduurd? :?
 
Gefelcititeerd

Maar ik dacht dat het waarborgfonds in dit soort situaties niet opging...
Zag op hun site ook niets wat daarop wees...

Maar mooi voor jou!
 
Ik heb ook nog 3285 eero tegoed van die gasten tenminste , zo zie ik het want het was niet mijn schuld van het ongeluk met mijn auto (punto'tje totall:-( )

ze zijn er mee bezig zeggen ze!

we zullen zien.
 
Gefeliciteerd!!!
Het duurt even, maar uiteindelijk heb je wat. Nu zie je het nut weer eens van een rechtsbijstandverzekering ;)
 
Skuzi, vertel eens wat meer? Ik ben zelf ook op olie onderuit gegaan. Mijn verzekering gaf aan dat het geen zin had te claimen.
 
Skuzi, vertel eens wat meer? Ik ben zelf ook op olie onderuit gegaan. Mijn verzekering gaf aan dat het geen zin had te claimen.

Situatie; regenachtige zaterdagmiddag. Reed vanuit Ede de provinciale weg naar Oosterbeek op. Kom aanrijden met zo'n 40 km/h en wil de bocht opdraaien; patsboem, voordat ik het weet schuif ik tegen een gelukkig stilstaande auto aan en de motor schuift tegen de rotonde op. Er waren getuigen, maar die zijn door de aanwezige agenten (5 stuks) niet opgeschreven. De verzekering heeft dus af moeten gaan op het PV en op het brandweerrapport (de brandweer is uiteindelijk 1 1/2 uur bezig geweest om de olie op te ruimen).

Vervolgens contact opgenomen met m'n verzekering (unigarant) en een brief toegestuurd waarin ik de wegbeheerder aansprakelijk heb gesteld.

M'n verzekering ontvangt na 4 maanden (juli- november) bericht dat de wegbeheerder mijn claim verwerpt, met als argument dat aangezien ik de eerste en de enige was die de olie gemeld had, zij niet de mogelijkheid hebben gehad om de weg schoon te maken (hier kan ik inkomen).

Hierop is m'n verzekering naar het waarborgfonds gestapt met alle tot dan toe gevoerde brieven e.d.. Na 3 weken (nu dus) heb ik van m'n verzekering het bericht ontvangen dat het waarborgfonds uitbetaald.
 
waren er bij het incident nog andere voertuigen betrokken??? Ivm schade en waarborgfonds??? :?

Mijn verzekering zegt namelijk dat ik geen beroep op het waarborgfonds kan doen omdat er bij mij geen andere voertuigen bij betrokken waren! |(
 
ik ben blij voor jou dat je terugbetaald krijgt
maar dat is in nederland he
zelf hoop ik voor ons slippertje op olie dat we ook alles terug betaald krijgen
maar we vrezen er een beetje voor
 
Ok, dit is een oud topic :z

Weet iemand of het waarborgfonds ook uitkeert bij ongelukken tussen fietsers?

Dit is het verhaal:
Mijn dochter (12) wordt aangereden door een vrouw op een fiets. Dochter komt van rechts, en had voorrang.
Vrouw staat vliegensvlug op, zegt: "dat wordt wel door je verzekering gedekt" en fietst er weer vandoor.
Dochter blijft achter met een dubbelgevouwen voorwiel.

- Politie op de hoogte gebracht. check
- Verzekering navragen: doen we morgen.
 
Ok, dit is een oud topic :z

Weet iemand of het waarborgfonds ook uitkeert bij ongelukken tussen fietsers?

Dit is het verhaal:
Mijn dochter (12) wordt aangereden door een vrouw op een fiets. Dochter komt van rechts, en had voorrang.
Vrouw staat vliegensvlug op, zegt: "dat wordt wel door je verzekering gedekt" en fietst er weer vandoor.
Dochter blijft achter met een dubbelgevouwen voorwiel.

- Politie op de hoogte gebracht. check
- Verzekering navragen: doen we morgen.

Nee, waarborgfonds is uitsluitend voor schade door MOTORvoertuigen.

helaas.....


Schade zou je moeten verhalen op haar persoonlijke WA verzekering.
Aangifte doen van art 7 Wegenverkeerswet, verlaten plaats ongeval en rond zelfde tijdstippen op die lokatie proberen die vrouw weer te treffen.
 
Ok, dit is een oud topic :z

Weet iemand of het waarborgfonds ook uitkeert bij ongelukken tussen fietsers?

Dit is het verhaal:
Mijn dochter (12) wordt aangereden door een vrouw op een fiets. Dochter komt van rechts, en had voorrang.
Vrouw staat vliegensvlug op, zegt: "dat wordt wel door je verzekering gedekt" en fietst er weer vandoor.
Dochter blijft achter met een dubbelgevouwen voorwiel.

- Politie op de hoogte gebracht. check
- Verzekering navragen: doen we morgen.

Het Waarborgfonds is alleen aan te spreken bij betrokkenheid en aansprakelijkheid van een onbekend gebleven motorrijtuig, een onverzekerd motorrijtuig of een motorrijtuig dat werd bestuurd door een vrijgestelde gemoedsbezwaarde.

Tussen twee fietsers hoort gewoon thuis op de particuliere aansprakelijkheidsverzekering van de schuldige fietser. Maar zie die maar eens te achterhalen als je geen gegevens hebt van de veroorzaker in dit geval. Als die partij namelijk niet meewerkt, kom je nooit achter de verzekeraar en er bestaat sowieso geen rechtstreeks vorderingsrecht op een avp-verzekeraar. Hopen op medewerking dus
:X
 
Terug
Bovenaan Onderaan