500 Euro Challenge 2024: Alles kump goed!

Goedemorgen,

Het is inderdaad een CBR 600.
Gisteravond was ik aan het werk en heb dan zo af en toe tijd om even op MP te kijken, zoals gezegd veel meuk en eigen lijk niets interessants.

Tot ik deze Honda zag, denk dat de advertentie er net op stond.
Vraagprijs was € 350, - en na enig heen en weer berichten kwamen we uit op € 250,- euro aanschafprijs.

Je ziet pas wat je hebt gekocht als het thuis staat, maar denk 🤞 ik er een goede deal aan heb.

Honda CBR 1987 oldtimer met weinig kilometers.
Gereserveerd
≥ Honda CBR 1987 oldtimer met weinig kilometers. — Motoren | Oldtimers — Marktplaats
 
@demifort gefeliciteerd alvast en welkom in de 500 Euro Honda challenge 2024 :+

Ik heb ooit de grote broer van de CBR600 gehad, machtige machine !

Ik heb diverse Honda's gehad, VF1000R, VFR, Fireblade.

Hieronder de VF1000R, 1986'er in Rothmans uitvoering.

Valt onder het kopje, had ik hem nog maar en vind er nog maar eens een.

justinhonda (1).jpg
 
Leuk ding! Maar roest.. dat maakt meer stuk dan je lief is. Zolang alles rolt is het prima maar wil je iets demonteren/vervangen/opknappen dan ben je vaak de pineut.
 
Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wat is zo'n beetje de route die men wil rijden?
 
Bij Arnhem de grens over, de Autobahn op en in een uurtje of drie naar München.
Iedereen die er dan nog is ( :+ ) gaat vervolgens vanaf daar richting de Alpen, beetje slingeren richting Slovenië, daar wat rondrijden en dan terug via Oostenrijk naar Zuid-Duitsland en dan weer de Autobahn op om in een paar uur weer richting Arnhem te rijden.

:+O-)8-)
 
Bij Arnhem de grens over, de Autobahn op en in een uurtje of drie naar München.
Iedereen die er dan nog is ( :+ ) gaat vervolgens vanaf daar richting de Alpen, beetje slingeren richting Slovenië, daar wat rondrijden en dan terug via Oostenrijk naar Zuid-Duitsland en dan weer de Autobahn op om in een paar uur weer richting Arnhem te rijden.

:+O-)8-)

Das mooi, dat weekendje scheelt me enorm veel verlofdagen!!!🤣

Heheh, iedereen die er dan nog is🤣
 
Even serieus (als dat lukt) maar de route is nog niet bepaald. En niet alleen de schrijver van dit stukje bepaald ook degene die meerijden. Als je terug gaat zoeken, heb ik bedacht dat er grofweg 3 primaire routes zijn. Franse kant RDGA, door Midden Duitsland over de Alpen en retour via Frankrijk Vogezen (iets met een handig gelegen motorherberg met goed bier). En aan de oostkant Duitsland naar beneden Oostenrijk Slovenië en dan weer ergens via de Alpen omhoog. Moet nog langs de ANBW voor routekaarten om eea grof op papier te zetten.

En die Suzuki. Denk niet dat die voor 150 Euro rijklaar te krijgen is, maar wel een heel mooi project (maar de garage is al overvol '( ). Ook een soort iconische motor in mijn ogen.
 
Even serieus (als dat lukt) maar de route is nog niet bepaald. En niet alleen de schrijver van dit stukje bepaald ook degene die meerijden. Als je terug gaat zoeken, heb ik bedacht dat er grofweg 3 primaire routes zijn. Franse kant RDGA, door Midden Duitsland over de Alpen en retour via Frankrijk Vogezen (iets met een handig gelegen motorherberg met goed bier). En aan de oostkant Duitsland naar beneden Oostenrijk Slovenië en dan weer ergens via de Alpen omhoog. Moet nog langs de ANBW voor routekaarten om eea grof op papier te zetten.

En die Suzuki. Denk niet dat die voor 150 Euro rijklaar te krijgen is, maar wel een heel mooi project (maar de garage is al overvol '( ). Ook een soort iconische motor in mijn ogen.

België door, Luxemburg, eifel, zwarte woud, Zwiterland, Oostenrijk, Slovenië, Italië doorsteken naar FR en dan weer langzaam naar boven ?

Wat is de, uit ervaring voorgaande edities, gemiddelde dag afstand?
En ik neem aan 1 op 2 rustdagen in de route?
 
Laatst bewerkt:
Afstand eerste of tweede dag zeg 400/500 km (om in een mooi gebied te komen zijn die dagen niet de standaard).
Gewone dag ergens rond de 250 km. In de ochtend ontbijten tenten inpakken en dan vertrekken zeg rond 10 uur. Dan 1,5 tot 2 uur rijden bakkie koffie en eventueel lunch aanschaffen in supermarkt, stukje verder mooie plek zoeken om te lunchen liefst op een mooi uitzichtpunt. Al zal in de praktijk het natuurlijk ook voorkomen dat eea gecombineerd wordt bij een restaurant.

In de middag weer een stuk rijden (en ergens koffie/ijsje). Reken dat je ergens rond 17.00 bij een camping aankomt. Dan inchecken tentje opzetten, iets te eten (afhankelijk van de keuze van de rijder) naar een restaurant (we proberen campings te vinden met restaurant op de camping of in de direct nabijheid zodat er gelopen kan worden). Bier en motorrijden is niet verenigbaar.

Reken op een gemiddelde snelheid ergens tussen de 50 en 70 km uur. Dan heb je met 5 zuivere rij-uren op een dag iets van 250/300 km. En zitten we in een heel mooi gebied is een rustdag heel prettig, kan je ook zonder bagage een rondje rijden als je zin hebt (of lekker op de camping niets doen, stukje wandelen en/of vroeg aan het bier).

In het achterhoofd we zijn niet op de vlucht, we hebben vakantie en als je in een mooi gebied rijdt en we staan bovenop een berg moet er rustig de tijd zijn om wat foto's te maken (geldt ook als we onderweg zijn).

En als er een keer een dag van 350 bij zit ook geen probleem (maar dan kies je niet de meest kleine weggetjes die mogelijk zijn).

Hoop dat hiermee een beetje is verwoord hoe de routes opgebouwd worden.
 
Afstand eerste of tweede dag zeg 400/500 km (om in een mooi gebied te komen zijn die dagen niet de standaard).
Gewone dag ergens rond de 250 km. In de ochtend ontbijten tenten inpakken en dan vertrekken zeg rond 10 uur. Dan 1,5 tot 2 uur rijden bakkie koffie en eventueel lunch aanschaffen in supermarkt, stukje verder mooie plek zoeken om te lunchen liefst op een mooi uitzichtpunt. Al zal in de praktijk het natuurlijk ook voorkomen dat eea gecombineerd wordt bij een restaurant.

In de middag weer een stuk rijden (en ergens koffie/ijsje). Reken dat je ergens rond 17.00 bij een camping aankomt. Dan inchecken tentje opzetten, iets te eten (afhankelijk van de keuze van de rijder) naar een restaurant (we proberen campings te vinden met restaurant op de camping of in de direct nabijheid zodat er gelopen kan worden). Bier en motorrijden is niet verenigbaar.

Reken op een gemiddelde snelheid ergens tussen de 50 en 70 km uur. Dan heb je met 5 zuivere rij-uren op een dag iets van 250/300 km. En zitten we in een heel mooi gebied is een rustdag heel prettig, kan je ook zonder bagage een rondje rijden als je zin hebt (of lekker op de camping niets doen, stukje wandelen en/of vroeg aan het bier).

In het achterhoofd we zijn niet op de vlucht, we hebben vakantie en als je in een mooi gebied rijdt en we staan bovenop een berg moet er rustig de tijd zijn om wat foto's te maken (geldt ook als we onderweg zijn).

En als er een keer een dag van 350 bij zit ook geen probleem (maar dan kies je niet de meest kleine weggetjes die mogelijk zijn).

Hoop dat hiermee een beetje is verwoord hoe de routes opgebouwd worden.

Precies mijn gedachte.

Is het een idee om , eventueel later, een groepsapp te beginnen?
Alle meningen bij elkaar en daar een route uit filteren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan