Motor om mee te beginnen!!!

Insane

Rookie
7 feb 2004
8
0
Venray
Hoi allemaal,

Over een tijdje ga ik beginnen met mijn motor rijbewijs en ben nu dus flink aan het sparen voor een fatsoenlijke motor. Alleen heb ik niet echt een idee met wat voor motor ik het beste mee kan beginnen. Ik had in eerste instantie een Honda 600F op het oog, maar maat van mij raden mij aan om meteen een fireblade te kopen. Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven en eventueel sites hebben waar ik eventueel kan kijken voor een motor.

Alvast bedankt,

Greets Insane :]
 
Laatst bewerkt:
Ik zou als je je rijbewijs hebt, een aantal motoren huren om te kijken welke het beste bij jou past.
Ik kan wel vinden dat je een Hayabusa moet kopen, maar dat wil niet zeggen dat jij er lekker op kan rijden.

Heel veel plezier met lessen en welkom op motor-Forum *D

full
 
Doe eerst je rijbewijs maar eens halen, en ga dan maar eens rijden op verschillende types motoren. En kijk wat je lekker vindt.
 
Als je een sportmachine wilt zul je waarschijnlijk meer plezier beleven aan een 600cc machine. Gewoon om de simpele reden dat een Fireblade teveel PK's heeft. Die vrienden van je rijden waarschijnlijk zelf geen motor en hebben dus geen idee waar ze het over hebben.

Als je de zoekfunctie gebruikt zul je zien dat er al meer topics over zijn geweest, daar kun je ongetwijfeld de informatie vinden die je zoekt.
 
1e motor een blade |(
na 4 jaar is mijn cbr600f nog steeds meer dan krachtig genoeg

doe maar eens een paar testritjes, zoek de leuke bochtjes op en beslis zelf
 
Er is een spreekwoord over de blade als een beginnersfiets dat zegt:
"wie niet waagt, blijft leven" :P
Je moet realistisch blijven hoor. Natuurlijk is het jouw keuze en kan ik dus niet meer doen als je het aanraden zoiets niet te doen.
Persoonlijk ben ik van mening over de sportseries: 600cc is genoeg voor een particulier, tenzij je voornamelijk een motor koopt voor circuitgebruik !
 
Vandaag een oud motorblad uit 1992 gelezen om wat meer te weten te komen over de CBR600 uit dat jaar en daar zeiden ze dat het absoluut geen goede beginnersmotor was, omdat 'ie 'bijna 100 pk' had. Nu zegt echter iedereen dat je een 600 moet nemen omdat die goed handelbaar zijn en 100 pk tegenwoordig helemaal niks is. Toch is een 600 natuurlijk beter om mee te beginnen dan een 1000. Euh, moraal van het verhaal: Geen idee.
 
Op zondag 08 februari 2004 15:18 schreef Insane het volgende:
Hoi allemaal,

Over een tijdje ga ik beginnen met mijn motor rijbewijs en ben nu dus flink aan het sparen voor een fatsoenlijke motor. Alleen heb ik niet echt een idee met wat voor motor ik het beste mee kan beginnen. Ik had in eerste instantie een Honda 600F op het oog, maar vrienden van mij raden mij aan om meteen een fireblade te kopen. Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven en eventueel sites hebben waar ik eventueel kan kijken voor een motor.

Alvast bedankt,

Greets Insane :]


Ik ben benieuwd wat je vrienden je aanraden als je naast je fireblade ligt.
Koop gewoon een cbr600, absoluut niks mis mee en gaat ook hard.
Na een tijdje ruil je 'm gewoon in tegen een blade (cbr600's zijn geliefd en als je een beetje oplet bij de aankoop krijg je altijd een goede prijs ervoor terug)
;)
 
Lekker op een 600 tje beginnen, snel ZAT en je kan ff lekker leren sturen. In t begin schijt je toch ook al bagger op een 600!!!
Succes me je keuze
 
Op zondag 08 februari 2004 15:18 schreef Insane het volgende:
Hoi allemaal,

Over een tijdje ga ik beginnen met mijn motor rijbewijs en ben nu dus flink aan het sparen voor een fatsoenlijke motor. Alleen heb ik niet echt een idee met wat voor motor ik het beste mee kan beginnen. Ik had in eerste instantie een Honda 600F op het oog, maar vrienden van mij raden mij aan om meteen een fireblade te kopen. Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven en eventueel sites hebben waar ik eventueel kan kijken voor een motor.

Alvast bedankt,

Greets Insane :]

Hey Patser,

Vrienden van me raden me aan om op een fireblade te beginnen |( |( . Da heb je van mij in ieder geval niet gehoord. Het kan maar of het verstandig is. Nope zeker niet, veel te veel power. Vooral als je ook nog met ons allemaal wilt meerijden (R1, TL1000R, Tl1000S, Mille). Dan kan je er gif op innemen dat je ons probeert bij te houden en dan een keertje aan het einde van je eigen kunnen komt. Een 600tje kan je nog redelijk onder controle houden. Dus minder risico. Dus Fireblade idee opzij schuiven en gewoon lekker beginnen met een 600tje. Ongeacht welke en na wat meer ervaring verder zien.
 
Mja, Fireblade 900cc is idd te hoog gegrepen. Aangezien die dingen toch erg moeilijk onder controle zijn te houden als je het gas beetje te ver openrukt. Heb verhalen over gehoort.

In iedergeval voor de mensen die al hebben gereageert, TX for the info.

Groetjes Insane
 
Koop een 600cc sportmotor, ik zou dan uit die klasse het mooiste model kiezen.
Je bent waarschijnlijk zo een 22 - 23 jaar oud, dan heb je nog een heel leven voor de boeg en tijd zat om later iets zwaarders te proberen.
In ieder geval welkom op het forum en succes met de keuze die je moet maken ;) .
 
De F650ST van BMW is mij uitstekend bevallen het afgelopen eerste motorjaar van mij.

Dus, een aanrader:
Niet te zwaar (+/-180 kg),
Goede wegligging ,
Lekker wendbaar,
Snel genoeg (150 haalt ie met gemak, daarna wordt het moeilijk)

en wellicht binnenkort nog te koop ook...
(ik begin rustig rond te kijken naar iets zwaarders)

alleen: het is geen sportmotor :X
 
Welkom!

Er zijn zoveel mooie opstap motoren....ligt ook een aan je budget!
Ik ben niet zo'n fan van de 'oudere' Honda's omdat ik ze overpriced
vind maar das persoonlijk.

Wat dacht je van een gsx-r600, lekker licht (kwa gewicht) fietsje
en ook best nog wat power!!!

Succes met je keuze en plaatjes als ie binnen is hè!!!!
 
Net je rijbewijs en dan al een Fireblade? Je doet je nickname "Insane" aan. Koop een 2e hands 2002 R6 of een Honda 600F of van mijn part een 600 Sport. Zat power om GOED motorrijden te leren. Je hebt straks je rijbewijs, maar dan begint het pas.

Suc6 met je keuze en natuurlijk met rijden!
 
idd dat vraag ik me ook af. hoe vaak ook je niet van 17 ajrige pikkies die ooit eens een MT-5 hebben aangeraakt: ja ik haal mn rijbewijs pas als ik 21 ben, want dan kan ik emteen op een blade stappen
 
Eerst maar eens gaan lessen. ;)
Dan gewoon lekker rondkijken. De één vind een Fazer leuk om mee te beginnen en de ander heeft liever een 600 sport.
Je moet zelf aanvoelen (niet languit op straat graag) op welke fiets je je het prettigst voelt. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan