Het MF NTV650 Revere & NT650V Hawk Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ertje650

Zoveel mogelijk bochies, en zo af en toe rech door
21 dec 2003
9.050
10
Tiel
Let Op!! er is reeds een deel 2!! Hèt MF NTV650 / Revere & NT650V Hawk Topic 2


Hallo mede NTV rijders!! :} Ik ben erg benieuwd met hoeveel we nou eiglijk zijn hier op MF?? Ik weet er wel een aantal, maar vast niet alle!! dus meld U even, lijkt me leuk :) Duzz!! wie rijdt er allemaal op dees wereld fiets!! ;)

Ikke dus, en:

1- Basia (NTV) '(
2- BuddyWolly (NTV)
3- Daantjes (NTV)
4- Dr800s_Big (NTV)
5- Firstreverse (NTV)
6- Mr.Zed (Ex NTV Rijder ;( )
7- pq (NTV)
8- revereruud (NTV)
9- Schetterbekkie (NTV)
10- tuuttuut (NTV)
11- ---Viper--- (NTV)
12- Broembroem (NTV)
13- Tom (ex NTV rijder ;( )
14- Marc Aka Foddex (MaF) (ex NTV rijder)
15- erik73 (ex NTV rijder)
16- Strobes (ex NTV rijder)
17- milkman (NTV mee genieter ;) )
18- Tele (NTV)
19- muppet (NTV)
20- Weirda (NTV)
21- Honda4life (NTV)
22- Basset (NTV)
23- Terry (NTV)
24- Hawkeye_NL (NTV)
25- mheikens (NTV)
26- noidee (NTV)
27- Janspo (NTV)
28- themanfromdownunder (NTV)
29- Hatsikidee (Ex NTV rijder ;( )
30- quint (NTV)
31- meloen (NTV)
32- ejay (NTV)
33- ntv650.com (NTV)
34- NTV Raymond (ex NTV rijder)
35- dave_ntv (NTV)
36- Bobbel (ex NTV rijder)
37- rempy (NTV)
38- Sepia (NTV)
39- Theoli (NTV)
40- Beukie (NTV)
41- Freedrus (NTV)
42- gijssie (NTV)
43- kkrikkes (NTV)
44- Cadcatz (NTV)
45- NTVerpleegkundige (NTV)
46- DeeJeeDee (NTV)
47- Hofstede (NTV)
48- Viper1973 (NTV)
49- blom0344 (NTV)
50- McHell (NTV)
51- Nekton (NTV)
52- Stutmen (NTV)
53- 100kb (NTV)
54- ntvzesenhalf (NTV)
55- W.L_C (NTV)
56- Mouse81 (NTV)

1- Chuck ( Ex NT650 HAWK rijder, overgestapt op Super Hawk (VTR))
2- IKBENGEK (NT650 HAWK)
3- Frits bolkestein (NT650 HAWK)
4- Keefstertje (Ex NT650 HAWK Rijder)
5- hawk gt (NT650 HAWK (BROS))
6- Loontje (NT650 HAWK)
7- koenie (NT650 HAWK)
8- TRXArnold (NT650 HAWK)
9- rem rem (NT650 HAWK)
10- Max247 (NT650 HAWK)
11- sem (NT650 HAWK)
12- Startertjuh (NT650 HAWK)
13- ericm (NT650 HAWK)
14- pimmes (NT650 HAWK)
15- gt Wijnand (NT650 HAWK)
16- patrick's twin toy (NT650 HAWK)
17- Motormeis (NT650 HAWK)
18- bros90 (NT650 HAWK BROS)

Misschien zijn d'r al een paar wat anders gaan rijden?!? meld dat dan ook ff ;)

O,ja ik zal ff wat over de mijne vertellen!! 8-)
Ik heb 'm in '98 gekocht met +/- 191.500KM op de teller voor 1800 piek, moest wel meteen een nieuwe achterschokbreker plaatsen en een nieuw voorbandje.
Nu staat er 245.100KM op de teller na toch wat jaartjes vrij zorgenloos rijden!! helaas begaf bij +/- 200.900KM de versnellingsbak het :( dat was ff minder koste bijna net zoveel als waarvoor ik 'm hadt gekocht!! 1700 piek!! maar verder eiglijk niets geks!! in totaal is het nu m'n 3e Voorband, 2e Achterband (die was zo goed als nieuw toen ik 'm kocht!!) 1x Remblokken voor+achter vv. :o 1x de Bougies :X (moeten nu wel echt weer!!) 1x nieuwe Keerringen + Vorkolie, 1x Remleiding voor (staal : }) 2x Olie + filter, 1x Cardanolie, 1x remlicht-schakelaartje voor, 1x Benzine-pompje (2e hands van VFR ;) ) 1x KM-tellerkabel en 1x Accu :} ik vraag me af of er veel motoren zijn die dat ook redden!! O-)
Hij Gebruikt nu alleen 1 Liter Olie op 1000KM, Nou!! dat mag hij van mij hoor!! :P


Voor MICROFICHES van de HONDA NTV650P RC33 klik op de link hier onder ;)
http://home.broadpark.no/~hwalle/catalog1.html
 
Laatst bewerkt:
>>naked

als ie niet goed staat hoor ik het wel ;)


Ik heb gehoord :P
 
Laatst bewerkt:
Ik rijdt zelf niet op een NTV maar op een Hawk...
Staat nu ongeveer 40.000 mijl op de teller en rijdt nog als nieuw!!
Ben van plan om eind dit jaar een firestorm aan te schaffen, omdat ik bij de hawk de vering niet echt prettig vind en ik wat meer vermogen wil hebben.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze motor zijn!!

Groeten chuck
 
Ik heb sinds april een NTV uit 1995 met slechts 21.000 op de teller.
Topicnaam misschien wijzigen in NTV/Hawk (eventueel Deauville) topic???
 
Ik rijdt zelf niet op een NTV maar op een Hawk...
Staat nu ongeveer 40.000 mijl op de teller en rijdt nog als nieuw!!
Ben van plan om eind dit jaar een firestorm aan te schaffen, omdat ik bij de hawk de vering niet echt prettig vind en ik wat meer vermogen wil hebben.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze motor zijn!!

Groeten chuck

Hoe ziet ie eruit, was er aan gedaan, en wat wil je er ongeveer voor hebben??([me]smitjr die de hawk wel leuk vind, wel met aangepaste vere en luchtfilter/dyno/pijpie kitje)[/me]
 
Ik rijdt zelf niet op een NTV maar op een Hawk...
Staat nu ongeveer 40.000 mijl op de teller en rijdt nog als nieuw!!
Ben van plan om eind dit jaar een firestorm aan te schaffen, omdat ik bij de hawk de vering niet echt prettig vind en ik wat meer vermogen wil hebben.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze motor zijn!!

Groeten chuck

Ik vind een VTR1000 FireStorm idd ook erg mooi!! :} maar hij schijnt wel beetje veel te verbruiken!! :(
 
Ik heb sinds april een NTV uit 1995 met slechts 21.000 op de teller.
Topicnaam misschien wijzigen in NTV/Hawk (eventueel Deauville) topic???

Deauville :? :r sorry, maar dat vind ik toch wel een heel andere catagorie motor!! ook al heeft hij voor 90% de zelfde techniek!!

Hawkjes zijn erg leuk!! daar heb ik op gelest, en daardoor ben ik ook bij een NTV terecht gekomen omdat hij het zelfde lekkere motorblokje heeft!! helaas waren die ook een heel stuk hoger in prijs, en ik kon deze NTV dus voor een redelijke prijs kopen dus toen was de keuze voor m'n 1e motor snel gemaakt!! :} en ik heb nog steeds geen spijt (ook al zou ik ook wel eens wat sportievers willen proberen, maar ja hij staat bij mij gewoon op straat!! daar kunnen de meesten toch wat minder tegen vrees ik!! ;) )

Maar over de Hawk zijn ook al diverse topics, en ik ben juist benieuwd naar de NTV rijders!!
maar Hawk rijders zijn natuurlijk ook van harte welkom!! :}

Edit :z al je meteen aan de lijst toevoegen!! ;)
 
Hoe ziet ie eruit, was er aan gedaan, en wat wil je er ongeveer voor hebben??([me]smitjr die de hawk wel leuk vind, wel met aangepaste vere en luchtfilter/dyno/pijpie kitje)[/me]


Heb nu nog geen concrete verkoopplannen :] en misschien dat m'n vader 'em erbij wil houden (rijdt ook motor).

De hawk is helaas verder helemaal standaard alleen ben ik de demper een keer onderweg verloren tussen ommen en assen, maar dat komt het geluid alleen maar ten goede ;)
Denk ook niet dat ik nog dingen ga aanpassen, maar als ik wat zou aanpassen komt als eerste de vering aan de beurt!!!
Jemig wat een F$%^CK vering: als je wilt deinen in de bocht: de hawk is de ideale motor hiervoor ;)
Verder iets meer vermogen en de stepjes een cm ophogen :X

EDIT: een paar cm's ophogen (de stepjes)
 
Laatst bewerkt:
heb ntv gereden, was van 1994 en toen ik hem verkocht had hij er denk ik 60.000 kilometer op zitten. heb hem deze zomer verkocht met schade, wel aan een mf'er.
ben er meer gecrasht in de ardennen '(
crash, weeral eentje
heb trouwens foto's van de schade, mocht het iemand interesseren
heb er zeer goeie herinneringen aan
ik vraag me trouwens af hoe het zit met het opbouwproject ervan
 
Laatst bewerkt:
He een eigen topic. *D Leuk, leuk. :) Maar het mag idd wel samen met de Hawk, veel zaken zijn toch hetzelfde. Laat 'het MF NTV650/NT650 Hawk Topic' er van maken oid. En laat hem maar in algemeen zetten. Hawk rijders zullen tour wel niet waarderen. ;)

Ik heb dus een rode NTV uit 1993. Gekocht in Januari 2003, vanwege het feit dat het een low budget motor is. Hij rijdt lekker, al moest ik er in het begin erg aan wennen. Ik had er voor een zxr400 en dat is erg anders.

In het begin was mijn NTV helaas begrenst op 25kw zonder dat ik het wist. Ik ben daar pas in de zomer achtergekomen, al vond ik hem wel erg traag en had ik het kunnen vermoeden. Vast een foutje bij de import ofzo (hij is hier vanaf '98), hij staat voor 42kw op het kenteken, de NTV versie met het meeste vermogen. Het was aardig schrikken toen ik de vernauwing in de inlaatrubbers zag, wat een klein gat!! Oh en wat een vermogen had ie in ene nadat ik grotere rubbers had! *D Nog niet veel natuurlijk, maar het is nu tenminste normaal.

Ik heb er nu zo'n 8000km mee gereden en dat zullen er dit jaar zeker meer worden. Ik rij steeds meer motor.

Ik ga mijn NTV dan ook wat aanpassen nu (ik wilde eerst wat anders, maar ik hou hem vanwege de geringe animo er voor en zo kan ik mijn geld in kleding enzo steken, ik studeer ook nog naast mijn werk, of andersom.). Andere vering is onderweg en ik wil nog wat aan de rem verbeteren. (niet dat die slecht is, eigenlijk helemaal niet, zeker voor één schijf, maar ik wil gewoon een lekkere fiets.) Ook gooi ik mijn bagagerek er waarschijnlijk af, het is wel handig, maar ik gebruik het weinig en zonder is mooier.

Hieronder een site die ik laatst gevonden heb over de NTV, erg nuttig. Veel info en tests enzo, wel Duitstalig:

www-public.tu-bs.de:8080/~bueli/frame/ntv.htm

En hier mijn NTV:
34179
 
Laatst bewerkt:
Ik wil eigenlijk wel een topkoffer monteren op mijn NTV voor als ik eens een wekkendje ga touren. Wat ik zo hier en daar zie steken die nogal veruit naar achteren. Wat zijn julie ervaringen?
 
Heb nu nog geen concrete verkoopplannen :] en misschien dat m'n vader 'em erbij wil houden (rijdt ook motor).

De hawk is helaas verder helemaal standaard alleen ben ik de demper een keer onderweg verloren tussen ommen en assen, maar dat komt het geluid alleen maar ten goede ;)

Ik heb 'm 1x gestart zonder demper!! mijn boven buuf was zich rot geschrokken O-)

Denk ook niet dat ik nog dingen ga aanpassen, maar als ik wat zou aanpassen komt als eerste de vering aan de beurt!!!
Jemig wat een F$%^CK vering: als je wilt deinen in de bocht: de hawk is de ideale motor hiervoor ;)

Jij hebt nog nooi op een NTV gereden hoor ik?? :+

Verder iets meer vermogen en de stepjes een cm ophogen :X

EDIT: een paar cm's ophogen (de stepjes)




heb ntv gereden, was van 1994 en toen ik hem verkocht had hij er denk ik 60.000 kilometer op zitten. heb hem deze zomer verkocht met schade, wel aan een mf'er.
ben er meer gecrasht in de ardennen '(
crash, weeral eentje
heb trouwens foto's van de schade, mocht het iemand interesseren
heb er zeer goeie herinneringen aan
ik vraag me trouwens af hoe het zit met het opbouwproject ervan

Echt Balen zeg '( maar is wel een hele omschakeling zeg naar een Bandit!! ik heb 'm 1x gehuurd vond het gas sowieso te licht draaien vooral met een toerrit!! (persoonlijk natuurlijk!!)



He een eigen topic. Leuk, leuk. Maar het mag idd wel samen met de Hawk, veel zaken zijn toch hetzelfde. Laat 'het MF NTV650/NT650 Hawk Topic' er van maken oid. En laat hem maar in algemeen zetten. Hawk rijders zullen tour wel niet waarderen.

als idd meerdere mensen d'r zo over denken vind ik het prima hoor!! dan stuur ik wel een Mailtje naar de Modjes!! ik dacht alleen er zijn al diverse Hawk topics, maar OK.

Ik heb dus een rode NTV uit 1993. Gekocht in Januari 2003, vanwege het feit dat het een low budget motor is. Hij rijdt lekker, al moest ik er in het begin erg aan wennen. Ik had er voor een zxr400 en dat is erg anders.

In het begin was mijn NTV helaas begrenst op 25kw zonder dat ik het wist. Ik ben daar pas in de zomer achtergekomen, al vond ik hem wel erg traag en had ik het kunnen vermoeden. Vast een foutje bij de import ofzo (hij is hier vanaf '98), hij staat voor 42kw op het kenteken, de NTV versie met het meeste vermogen. Het was aardig schrikken toen ik de vernauwing in de inlaatrubbers zag, wat een klein gat!! Oh en wat een vermogen had ie in ene nadat ik grotere rubbers had! Nog niet veel natuurlijk, maar het is nu tenminste normaal.

Ik heb er nu zo'n 8000km mee gereden en dat zullen er dit jaar zeker meer worden. Ik rij steeds meer motor.

Ik ga mijn NTV dan ook wat aanpassen nu (ik wilde eerst wat anders, maar ik hou hem vanwege de geringe animo er voor en zo kan ik mijn geld in kleding enzo steken, ik studeer ook nog naast mijn werk, of andersom.). Andere vering is onderweg en ik wil nog wat aan de rem verbeteren. (niet dat die slecht is, eigenlijk helemaal niet, zeker voor één schijf, maar ik wil gewoon een lekkere fiets.) Ook gooi ik mijn bagagerek er waarschijnlijk af, het is wel handig, maar ik gebruik het weinig en zonder is mooier.

Ik ben benieuwd hoe die nieuwe veering bevalt!! maar daar horen we vast meer van ;)
 
Ik wil eigenlijk wel een topkoffer monteren op mijn NTV voor als ik eens een wekkendje ga touren. Wat ik zo hier en daar zie steken die nogal veruit naar achteren. Wat zijn julie ervaringen?

Tsja, Mooi is anders, maar wel practisch misschien, hoewel ik gewoon alles er op vast bind!! O-)

full
 
Ik ga mijn NTV dan ook wat aanpassen nu (ik wilde eerst wat anders, maar ik hou hem vanwege de geringe animo er voor en zo kan ik mijn geld in kleding enzo steken, ik studeer ook nog naast mijn werk, of andersom.). Andere vering is onderweg en ik wil nog wat aan de rem verbeteren. (niet dat die slecht is, eigenlijk helemaal niet, zeker voor één schijf, maar ik wil gewoon een lekkere fiets.) Ook gooi ik mijn bagagerek er waarschijnlijk af, het is wel handig, maar ik gebruik het weinig en zonder is mooier.

Ik ben benieuwd hoe die nieuwe veering bevalt!! maar daar horen we vast meer van ;)

Een vriend van mij heeft ook een verbouwde ntv, die heeft er een r1 kont op, een vet stuurkuipie (beetje in stijl van joe tosh z'n fzr) en een ander uitlaatje.. Al met al een vette bike om te zien en een leuke streetfighter om mee te beginne als ik hem zo hoor. En een lekkere V-roffel uit de uitlaat :9~
 
Een vriend van mij heeft ook een verbouwde ntv, die heeft er een r1 kont op, een vet stuurkuipie (beetje in stijl van joe tosh z'n fzr) en een ander uitlaatje.. Al met al een vette bike om te zien en een leuke streetfighter om mee te beginne als ik hem zo hoor. En een lekkere V-roffel uit de uitlaat :9~

Foto's! *D

Is het wel een NTV, en geen Hawk?

Verbouwde NTV's heb ik er nog niet veel gezien, ook niet op internet.

Behalve deze :X :+ :
viper_rivista7.jpg
 
Ha! De Revere,
Die heb ik heel lang als wens gehad! Mooie fiets.
Lang gespaard, maar er kwam steeds iets anders tussen.
Uiteindelijk nóg maar iets langer doorgespaard en
een CBR1000F gekocht. Ik heb destijds zo lang in de
folders van de NTV zitten kijken, dat de foto's die
langskomen er heel vertrouwd uitzien!

Veel plezier op jullie NTV's!!!
 
Een vriend van mij heeft ook een verbouwde ntv, die heeft er een r1 kont op, een vet stuurkuipie (beetje in stijl van joe tosh z'n fzr) en een ander uitlaatje.. Al met al een vette bike om te zien en een leuke streetfighter om mee te beginne als ik hem zo hoor. En een lekkere V-roffel uit de uitlaat :9~

Jep!! vooral met een lekker open pijppie O-) klinkt het echt :}

Als ex-NTV650 rijders zich ook moeten melden, dan meld ik me hierbij :)

Mijn oude schatje zie hier:
Post van Marc aka Foddex in topic 'Wat was jullie eerste motor?'

Ik bedoelde eigenlijk de mensen die ik in de lijst had staan, die nu misschien wat anders rijden!! maar is prima hoor U is ook welkom uiteraard!! Ook veel plezier d'r van gehadt??


Foto's! *D

Is het wel een NTV, en geen Hawk?

Verbouwde NTV's heb ik er nog niet veel gezien, ook niet op internet.

Behalve deze :X :+ :
(Afbeelding)

Volgens mij zijn alleen de Wielen, het Blokje en een stukje Frame nog min of meer orgineel!! moest wel ff goed kijken zeg!! maar die 900cc lijkt mij ook wel wat :P ;)


Ha! De Revere,
Die heb ik heel lang als wens gehad! Mooie fiets.
Lang gespaard, maar er kwam steeds iets anders tussen.
Uiteindelijk nóg maar iets langer doorgespaard en
een CBR1000F gekocht. Ik heb destijds zo lang in de
folders van de NTV zitten kijken, dat de foto's die
langskomen er heel vertrouwd uitzien!

Veel plezier op jullie NTV's!!!

Dank U dat lukt prima hoor!! *D
 
ik heb er zelf geen een , maar mijn vriendin wel , dus ik rijdt er ook regelmatig op :P

ik moet zeggen qua uiterlijk is het weinig spectakel maar oh oh oh wat rijdt ie lekker. vooral vergeleken met mijn oude schadow :) .
 
Ik heb mijn revere direkt na het behalen van mijn RBW (11-'02) gekocht.
55 K op de teller en EUR 2100,=
Hij was voorzien van volledige Schurgerskuip. Ik zou niet meer zonder willen, hoewel het eigenlijk een naked is.
Nu, 20K later, heb ik al veel gedroomd over een andere. Maar deze rijdt zo lekker door de file en is zo goedkoop. Als ik het goed begrijp kan hij nog wel 100K mee.
 
...
Ook gooi ik mijn bagagerek er waarschijnlijk af, het is wel handig, maar ik gebruik het weinig en zonder is mooier.
...
Ik wil 'm wel van je overnemen. Kan ik ook eens wat achterop binden. Eerst maar eens proberen met mijn schoonmoeder :X . "Mam, houd je mond, ik rij voor gek".
 
ik rij zelf een NT 650 Hawk GT uit 91
gekocht met 48k op de klok en heb er nu iets meer dan 71K er op staan na 2 jaar.

mijn beste resultaat wat verbruik is 1:27 is me 1 keer gelukt daarna nooit meer :(

maar als ik een andere motor ga kopen blijft deze Hawk mooi in mijn bezit ga er dan denk ik een hobby project van maken.
 
ik rij zelf een NT 650 Hawk GT uit 91
gekocht met 48k op de klok en heb er nu iets meer dan 71K er op staan na 2 jaar.

mijn beste resultaat wat verbruik is 1:27 is me 1 keer gelukt daarna nooit meer :(

maar als ik een andere motor ga kopen blijft deze Hawk mooi in mijn bezit ga er dan denk ik een hobby project van maken.

Ikzelf kom ook niet verder als 100 mijl met 1 tank, maar als ik een beetje aan het gas ga draaien....wil ik eigenlijk helemaal niet weten '(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan