Motor van jou of van de bank?

Mijn motor is

  • Helemaal van mij

    Stemmen: 201 88,9%
  • Helemaal gefinancierd

    Stemmen: 12 5,3%
  • Voor een deel gefinancierd

    Stemmen: 13 5,8%

  • Totaal aantal stemmers
    226

gerrit25kw

MF'er
2 apr 2004
86
0
Als ik op een zonnige zondag die dure fietsen in grote getale voorbij zie komen, dan begin ik vaak te :9~ . Ach die zijn allemaal gefinancierd hoor ik mn pa dan brommen.

De vraag van vandaag, is jouw motor helemaal van jou of heb je een deal met de bank voor moeten afsluiten?
 
Vroeger toen ik nog bij Safe werkte ging zo'n 60 procent van de motoren met één of andere vorm van financiering de deur uit (100% financiering kwam ook vrij veel voor........).
En dat zijn nog de lui die het via Safe deden, er zijn ook nog zat mensen die zelf geld regelen ergens denk ik dus het echte percentage zal nog wel veel hoger zijn............

p.s. alles waar ikzelf in op of rij is overigens 100% van mij zelf
 
Mischien is het handiger om te vragen: wat voor een motor heb je, en hoe heb je deze betaald.
Ik rij bijvoorbeeld sinds vorig jaar op een Transalp uit 1996. En om nou een 7 jaar oude motor (inmiddels dus 8) te gaan financieren.....
 
Lenen is eind van de rit nog duurder. Sparen en kopen die handel dat is mijn motto. De mijne is zeker niet van de Bank....

( PS Ik denk dat je pa er een beetje naast zit, alhoewel..... de stemmen zijn nog niet geteld )

:]
 
gedeeltelijk van m'n vriendin mis ik nog bij de opties :P

(dit soort polletjes hebben altijd de vage uitkomst 90% eigen geld.. geloof ik niks van)
 
en het gekke was, hoe duurder de motor, hoe minder financiering erop kwam vaak....

en ook viel het op dat dikke toerbuffels (Hadee's, Goldwings enz.) vaak gewoon afgetikt werden...........
 
Ik heb mischien een brik uit '86 een oude RC24, maar tis mijn brik, en ik doe ook alles zelf aan der. *D

Maar ze is dus helemaal van mij en ik waardeer der ook heel veel :)
 
helemaal van mezelf :)

Barros denkt ook dat alle posers met dure 'bikes van de bank' dit hier écht niet gaan vertellen :X :+

greetz!

Barros
 
cadeautje van m'n ouders. technisch gesproken dus 100% van mij, maar kan niet zeggen dat ik em zelf bij elkaar heb gespaard.
 
helemaal van mezelf :)

Barros denkt ook dat alle posers met dure 'bikes van de bank' dit hier écht niet gaan vertellen :X :+

greetz!

Barros

Er is opzich toch niets mis met een "bike van de bank"... Als je geen spaargeld hebt maar wel een leuk inkomen, en je hebt geen zin om eerst een paar jaar te moeten sparen...
 
Nu helemaal van mij, uitgestelde betalingen zijn leuk.. koop nu betaal in 2005... heb alleen iets eerder alles betaald..... Van mij dus, maar gekocht met hulp van de Bank
 
veel reacties zeg! En bijna allemaal van volledige bezitters. Misschien vinden de mensen die hem wel gefinancierd hebben het niet erg leuk om te zeggen. Kan me beetje voorstellen, het is natuurlijk niet echt cool als je een vette motor heb en je heb alles bij de bank moeten halen.
 
Eerst sparen en dan pas betalen!

Met het resulaat dat ik nu al 6 jaar op een CB-1 rij. En geen geld voor een andere (over) heb...
 
Deeltje van de bank..ouwe motor was niet best meer en wou toch meteen een andere fiets hebben..sparen :? ja en dan zeker in het najaar pas weer een motor hebben..die is gek ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan