6 daagse motorvakantie, informatie vraag, tips?

JensDC

MF'er
15 feb 2013
147
0
Oudenaarde (België)
Beste collega motorrijders,

Na twee jaar geleden een 4 daagse motortrip naar Normandië te hebben gemaakt willen we nu 6 dagen op trip en dit in de voorlaatste week van Augustus.

Momenteel spelen we met het idee om de Alpen eens te verkennen. Eerste een heel stuk autosnelweg om daar dan aan het echte toerwerk te beginnen.

Nu is het allemaal nog maar weinig concreet en zit "de vrouw" met enkele eisen. Daar zij heel de tijd achterop zit mag ze wel wat eisen vind ik.

- 1 dag platte rust aan meer of zee.
- 1 avond/nacht wildkamperen

Nu is mijn vraag aan jullie. Waar zouden jullie heen gaan, ervaring met bepaalde gebieden en hoe zit het daar nu met dat wildkamperen?

Dat meer voor de rust dat vind ik wel eenmaal bepaald is in welke regio we willen gaan rijden.

Graag had ik dan ook nog eens geweten hoe dat nu zit met het laden van een motorfiets. Ik rij met een KTM 1190 adventure. Er zit dan redelijk wat gewicht op het achterwiel (bagage+passagier). Is er eigenlijk een kans dat de motor kipt bij een steile helling of dit onmogelijk?

Thx voor de tips!
 
Als je wilt wild camperen zit je officieel vast aan Scandinavie. Daar is het toegestaan. In de Alpen zeker niet.
 
Nochtans over het algemeen is het in Frankrijk toegestaan om je tentje op te zetten na 19u en tot 9u te blijven :) maar misschien dat de regeling in de Alpen misschien wat anders zit dan over de rest van Frankrijk.
 
6 dagen weg naar de Alpen en een dag daarvan is een rustdag ergens aan het water. Je wilt naar de Alpen en waarschijnlijk de Franse kant i.v.m. wildkamperen.

Als ik dan een beetje reken zou je 3 dagen over kunnen houden om in de Alpen te rijden.

Een reisdag heen, een terug en een rustdag + 3 dagen Alpen sturen maakt 6.

Je moet dan al voor de eerste reisdag een beetje oostelijk van Genève zitten om aan de voet van de Alpen te zijn. Dat is best een flinke ruk met zijn tweeën op een motor maar ik ken jullie ervaring niet. Edit: Ik zie nu dat je huis in België woont dus dat scheelt al weer aanzienlijk in afstand ten opzichte van midden Nederland.

Daar midden onder het meer van Genève begint bij Tholon Les Bain de Route des Grandes Alpes. Hoef je daar niet te beginnen, kun je ook iets lager oppakken. Die zou je dan anderhalve dag naar beneden kunnen volgen en dan nog een mooie terug route bijvoorbeeld wat westelijker maken.

Dagje rust kun je dan plannen bij het Lac du Bourget of Lac d' Annecy of misschien weer bij het meer van Geneve op de voorlaatste dag zodat je fris aan de thuisreis begint.


route-des-grandes-alpes
Route des Grandes Alpes
Route des Grandes Alpes (Great Alpine Road) | LosApos

Hier kun je passen daar in de buurt vinden en dan doorklikken.
Bergpassen en meer in europa - Google My Maps

Er zitten daar ook wat van die balcony-roads in de buurt.
Balcony roads in France

Met een Aventure, dus misschien ben je ook niet vies van wat gravel paden/passen. Die hebben ze daar ook. :Y

Ik denk niet dat je meteen bang hoeft te zijn dat je vol bepakt en met twee personen er op spontaan achterover kipt als je bijvoorbeeld een helling van 14% op rijd. Hij zal wel wat makkelijker op het achterwiel willen maar ook bij vlot rijden zal het best meevallen. Even testen en anders laat ze de beautycase maar thuis. ;)
 
Laatst bewerkt:
kijk eens op dit mooie forum naar: Alpentoertje, 9 dagen, augustus/september
 
Waarom ga je niet naar Schwarzwald? Niet zo gek ver, lekker eten, prachtige wegen en de pensions/hotelletjes zijn niet zo duur. Voor jouw vrouw wel zo fijn om na een het achterop zitten 's avond in een lekker bed te liggen. Als ze tevreden is gaat ze vast heel enthousiast worden.
Succes!
 
Beste collega motorrijders,

Na twee jaar geleden een 4 daagse motortrip naar Normandië te hebben gemaakt willen we nu 6 dagen op trip en dit in de voorlaatste week van Augustus.

Momenteel spelen we met het idee om de Alpen eens te verkennen. Eerste een heel stuk autosnelweg om daar dan aan het echte toerwerk te beginnen.

Nu is het allemaal nog maar weinig concreet en zit "de vrouw" met enkele eisen. Daar zij heel de tijd achterop zit mag ze wel wat eisen vind ik.

- 1 dag platte rust aan meer of zee.
- 1 avond/nacht wildkamperen

Nu is mijn vraag aan jullie. Waar zouden jullie heen gaan, ervaring met bepaalde gebieden en hoe zit het daar nu met dat wildkamperen?

Dat meer voor de rust dat vind ik wel eenmaal bepaald is in welke regio we willen gaan rijden.

Graag had ik dan ook nog eens geweten hoe dat nu zit met het laden van een motorfiets. Ik rij met een KTM 1190 adventure. Er zit dan redelijk wat gewicht op het achterwiel (bagage+passagier). Is er eigenlijk een kans dat de motor kipt bij een steile helling of dit onmogelijk?

Thx voor de tips!

Ik zou haar voorop laten gaan zitten als ik jou was :Y ,kan jij het 1 en ander eisen :P

:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan