Verzekering : All Risk / W.A. ?

Twijfelaar2003

Die hard MF'er
27 apr 2003
333
0
Zoetermeer
Vraagje :

Onlangs kwam de rekening van m´n motorverzekering weer binnen. All-Risk voor een ZX6R (´03) kost me dit jaar 814 euri. Hoop centen.

Nu rijd ik in de winter erg weinig. Ongeveer eens in de twee weken een km. of 100 om de boel weer ff op te warmen en de accu bij te laden (werkt al jaren prima). Ik vind dat eigenlijk zonde en zou net zo lief in nov./dec./jan./feb. niet rijden.

Mijn verzekeirng (Centraal Beheer-Achmea) ondersteunt dit nauwelijks. Slechts een WA op basis van diefstal e.d. is mogelijk waarbij rijden uitgesloten is. Ik dien zelfs bij de RDW ontheffing ana te vragen voor de bedoelde periode. Zo´n ontheffingverzoek kost ook weer een hoop centen. Daardoor volgens mij lood om oud ijzer.

Iemand advies ?
 
Op zoek naar een verzekering waarbij je een winterstop hebt? Enige nadeel daarvan is dat je helemaal niet mag rijden in de winterperiode...
 
Ikzelf zit bij Combi, daar kan je inderdaad een winterstop maken. Scheelde mij iets van €80,- per jaar. Heb ik alleen 1 jaar volgehouden, weer was vorig jaar Februari veel te mooi om stil te staan. Dit jaar maar hele jaar doorgereden.

Dat Combi gaat uit van het vermogen van je motor, als je echt een PK-monster hebt kan je denk ik beter een andere verzekering nemen. Online offerte aanwezig op die site.
 
Bij MAG ben ik All-Risk met winterstop. Tussen 1 dec en 1 mrt ben ik WA+ verzekerd. Ik mag gerust rijden tijdens die periode maar omvallen door eigen toedoen is niet verzekerd. Gisteren nog voor gebeld. Kost 400,- :)
 
Een premie van 814€,..das een hoop geld zeg! Wat voor no-claim heb je opgebouwd!?

Informeer eens bij de KNMV,...ze hebben geen winterstop maar het kan je een hoop geld schelen wat betreft de jaarpremie!

En ook: Het volgen van een VRO cursus levert je nog eens 10% xtra op!!
 
De oorzaak dat het weinig opleverd voor jou als verzekerde is het volgende:

de verzekeraar gaat uit van een gemiddelde schade-bedrag per verzekering. Het moge natuurlijk ook bekend zijn dat in de zomermaanden de meeste schade wordt gereden. 80% rijd alleen maar in de zomer, bij wijze van.

dus in de zomermaanden is de schadelast hoger dan de premie die gemiddeld per maand binnenkomt en in de winter komen de verzekeraars weer bij.

wanneer je in de winter dan helemaal niet rijd, maakt dus voor het risico van de verzekeraar bar weinig uit.

NB meestal is de motor nog wel tegen diefstal verzekerd, dus voor zulkde schades moet de verzekeraar in de winter nog steeds een reserve hebben openstaan.
 
Een premie van 814€,..das een hoop geld zeg! Wat voor no-claim heb je opgebouwd!?

W.A.+Casco : 2269,36
Coll.kort. : 794,28
NoClaim 50%: 737,54
------- -/-
737,54
Ass.bel. : 51,63
Ong.inz.ver: 25,00
------- +
Totaal : 814,17

Kun je nagaan als je geen korting krijgt en geen No Claim hebt opgebouwd. Gaat nergens meer over.

Ik ga eens informeren bij de andere maatschappijen. Wordt alleen moeilij overstappen in dit stadium want er is geen sprake van een algemene premieverhoging. M.a.w., ik zal er wel weer aan moeten geloven ben ik bang voor.

Maar niet getreurd :] :] :] :] :]
 
Motor even op iemand anders zijn naam zetten dan kun je de verzekering toch opzeggen. Schrijf hem daarna meteen weer terug op jouw naam en dan kun je een verzekering kiezen die je wilt?

[me]Leipi weet eigenlijk niet of dit wel werkt maar zou in theorie wel moeten lukken :X [/me]
 
Ik heb voor de motor nog nooit een All Risk verzekering afgesloten maar alleen WA +. Ik heb bewust besloten het risico van zelf veroorzaakte schade ook zelf te dragen. In de loop der jaren heb ik daarmee zoveel premie bespaard dat ik wel een total loss zou kunnen afdekken (als ik wist waar ik dat geld ook al weer had gelaten).

Premie bij London verzekeringen voor mijn Aprilia SL 1000 Falco inclusief 75% no claim, casco (diefstal) en rechtsbijstand (belangrijk):

122,- per jaar :)
 
W.A.+Casco : 2269,36
Coll.kort. : 794,28
NoClaim 50%: 737,54
------- -/-
737,54
Ass.bel. : 51,63
Ong.inz.ver: 25,00
------- +
Totaal : 814,17

Kun je nagaan als je geen korting krijgt en geen No Claim hebt opgebouwd. Gaat nergens meer over.

Ik ga eens informeren bij de andere maatschappijen. Wordt alleen moeilij overstappen in dit stadium want er is geen sprake van een algemene premieverhoging. M.a.w., ik zal er wel weer aan moeten geloven ben ik bang voor.

Maar niet getreurd :] :] :] :] :]

dan betaal je echt teveel, want ik heb 2 schadevrije jaren (hoeveel % is dat?) en ik betaal ca. 1000 € per jaar, dus met 50% korting zou dat bijna de helft van 1000 moeten zijn denk ik zo.

oja, unive btw
 
ik werk bij een volmachtbedrijf in de verzekeringen.

als je wil kan ik wel eens kijken in het programma waar je het beste je fiets kan verzekeren!
 
dan betaal je echt teveel, want ik heb 2 schadevrije jaren (hoeveel % is dat?) en ik betaal ca. 1000 € per jaar, dus met 50% korting zou dat bijna de helft van 1000 moeten zijn denk ik zo.

oja, unive btw
je moet ook kijken naar zijn motor, hij rijdt een kawa van 2003. Dat is ook weer wat duurder.
Ik heb zelf een zx-6 uit 1998 en betaald iets van 800 per jaar, all-risk, nul schadevrije jaren
 
pfft, in belgie betalen we 300+ euro voor enkel maar WA.
850 euro voor all-risk? peanuts! all-risk in Belgie kost 2000+ euro, ALS je het al kan vinden....
 
Een verzekering is in eerste plaats voor datgene wat je zelf niet zou kunnen dragen indien er iets gebeurt. Kortom wat mij betreft gewoon WA. Dit gaat trouwens op voor al je verzekeringen. Als je dan alles eens een keer bij elkaar op gaat tellen zul je zien dat je toch wel heel snel heel veel geld kwijt bent per jaar als je je overal voor verzekerd.
 
ik werk bij een volmachtbedrijf in de verzekeringen.

als je wil kan ik wel eens kijken in het programma waar je het beste je fiets kan verzekeren!

Heel graag AlexR! :}

pfft, in belgie betalen we 300+ euro voor enkel maar WA.
850 euro voor all-risk? peanuts! all-risk in Belgie kost 2000+ euro, ALS je het al kan vinden....

Whaaa, dan hebben we hier vrij weinig te mekkeren :X

Een verzekering is in eerste plaats voor datgene wat je zelf niet zou kunnen dragen indien er iets gebeurt. Kortom wat mij betreft gewoon WA. Dit gaat trouwens op voor al je verzekeringen. Als je dan alles eens een keer bij elkaar op gaat tellen zul je zien dat je toch wel heel snel heel veel geld kwijt bent per jaar als je je overal voor verzekerd.

Je hebt gelijk. Wel eens gelezen dat Nederlanders het best verzekerde volk is. Een doorlopende reisverzekering dan nog eens een aparte reisverzekering omdat we de eerste ff vergeten waren plus natuurlijk een annuleringsverzekering. In het laatste geval krijg je alleen je geld terug bij rampzalige privé-gebeurtenissen. Dan geloof je dat kxtreisje ook wel lijkt me...

In dit geval was het m´n eerste nieuwe brommert en dacht "... zou je net zien, rij je ´m gelijk aan splinters ..."
 
Laatst bewerkt:
duidelijk he?
Kijk bij MAG, KNMV, ANWB en eventueel andere bedrijven
of je je motor voor het hele jaar kunt verzekeren voor
minder geld dan wat je nu betaald.
Ja, het hele jaar. Want afgelopen winter hebben we geloof
ik wel 4 dagen gehad dat het lastig was om te rijden...

Hoezo winterstop? En dan de bus nemen zeker? :?
 
En hoezo...vind je dat gek bij Centraal Beheer Achmea dan slechts wa met diefstal.......Als ik jou begrijp dan wil je hem dus in de winter eigenlijk 0,0 verzekerd hebben? Dus als ie gejat wordt dat je ook helemaal niks krijgt? Trouwens Als je een maand of 4 a 5 niet zou rijden bespaar je toch echt wel behoorlijk wat verzekeringspremie daardoor, je betaald dan niet de vollemep omdat je geen premie ook betaald voor risico dat je er op rijd...dus zou je toch behoorlijk wat moeten besparen hoor die winterstop daar...
En dat is toch ook de bedoeling dat je juist niet rijd??? als je ook amar een enkele keer zou rijden tsja dan ben je niet verzekerd, je stopt in de winter of je stop niet.
 
Ik ben blijkbaar niet duidelijk (genoeg).

Ik wil m´n motor het liefst voor 8 maanden All-Risk verzekeren, dus alles erop en eraan. De overige vier maanden (bij voorkeur de wintermaanden ;) ) wil ik ´m WA verzekeren. Dus wel rijden (+ diefstal etc...) maar dan neem ik het risico
dat als ik een klappertje mocht ondergaan ik zelf moet bloeden.

In die vier maanden rijd ik max. 500 km. dusss.

Als dat nou echt flink scheelt lijkt me dat interessant. Vandaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan