80/100watt lamp gezocht

kleine

MF'er
11 nov 2004
33
0
Zwaag, gem Hoorn
Er word in meerdere topics gesproken over (de op de openbare weg illegale) 80/100watt lampen. Nu vraag ik mij af waar je die in de omgeving van Amsterdam kan kopen. O-)

Ik wil binnenkort als mijn Suzuki DR 800 Big eindelijk klaar is, de zichtbaarheid wat vergroten. Ik heb ergens gelezen dat je de 80/100watt lamp zonder problemen in deze motor (1995) kan stoppen klopt dit of moet er toch een relais aan te pas komen?
 
ik vraag me af of de zichtbaarheid echt beter wordt. Wanneer je met groot licht rijdt overdag ben je juist minder goed te zien omdat er moeilijker diepte geschat kan worden
 
Waarschijnlijk kun je ze krijgen bij Halfords, anders wel bij een goede automaterialenzaak. Te bestellen van het merk Neglin, Philips of Osram. Je gaat wel je schakelaar en bedrading veel zwaarder belasten (risico doorbranden schakelaar, heb ik ook bij mijn vorige auto gehad, of bekabeling) Waarom probeer je niet een Philips premium, of een van zijn soortgelijke merkgenoten (meer licht/groter contrast bij hetzelfde wattage)

De Kale
 
Zelf gebruik ik ook deze oplossing en mijn motor is nog heel wat ouder (1985) het enige waar je rekening mee dient te houden zijn de capaciteit van je dynamo; kan deze de extra stroom leveren en het materiaal van je koplamp-reflector; een 80/100 watt lamp wordt namelijk wel een stuk warmer en als je een kunstof koplamp hebt kan ik me voorstellen dat je problemen kunt krijgen.

Gewoon monteren en je laadspanning en koplamp de eerste tijd een beetje in de gaten houden.

Zijn te koop bij de meeste motor en autozaken, de Endurance lampen van Osram (for of-road & competition use only........) zijn erg goed

mvg
Steven
 
ik vraag me af of de zichtbaarheid echt beter wordt. Wanneer je met groot licht rijdt overdag ben je juist minder goed te zien omdat er moeilijker diepte geschat kan worden

Het gaat hier om een lamp die als DIMlicht meer licht geeft dan
een standaard lampje van 2,50 euro.
En daarnaast natuurlijk een bak licht met groot licht aan...

Waarschijnlijk kun je ze krijgen bij Halfords, anders wel bij een goede automaterialenzaak. Te bestellen van het merk Neglin, Philips of Osram. Je gaat wel je schakelaar en bedrading veel zwaarder belasten (risico doorbranden schakelaar, heb ik ook bij mijn vorige auto gehad, of bekabeling) Waarom probeer je niet een Philips premium, of een van zijn soortgelijke merkgenoten (meer licht/groter contrast bij hetzelfde wattage)

De Kale

Mee eens, ga ik je toch terug sturen naar het topic:
geel licht :+

Want ik vraag me af of een 80/100W lamp echt veel meer licht geeft
dan een dan een goede 55/60W lamp zoals de BlueVision, WhiteVision,
Nightguide, VisionPlus,....

En ook hier: begin eens met het goed afstellen van de hoogte-instelling.
Dat scheelt al enorm!


PS: een DR 800 Big uit 1995? Staat niet op bikez.com ...
Heb je een plaatje?
 
Bedankt tot nu toe

Dr big's schijnen een wat magere koplamp te hebben.
Ik las op een ander(oud)forum dat een big rijder de 100/80 watt oplossing had en daar tevreden over was. Hij vermelde echter niet waar hij de lampen vandaan had en of er een extra relait geplaatst was. Ik krijg echter de indruk dat een extra relait niet nodig is.
 
OK, ander bouwjaar gevonden: Leuke fiets!
Enne, voor zo een moet je echt serieus nadenken over een Xenon-set!
(zoek op Xenon in de titel)

Past er wel mooi bij lijkt me.
 
Ik heb sinds kort ook xenon op de V-max. Was even prutsen om de voorschakelunit en ballast ergens kwijt te raken, maar nu heb ik ook een achterlijke puist licht. De bundel heb ik betrekkelijk laag afgesteld om verblinding te voorkomen, maar doordat het kleurtje van het licht (8500K - tegen paars aan) nogal verschilt van het overige verkeer valt het toch heel goed op.

En over de voordelen 's avonds hoef ik het nog niet eens te hebben.

Wel bi-xenon nemen heh (groot licht ook xenon), anders rij je 's nachts aan de vlotte kant eens over een dijkje met je dimlicht aan, wil je even in de verte kijken, grootlicht op (gewoon halogeen) --> donker. --> kut.
 
Ik heb een tijd rondgereden met een 80/100W H4 in mijn Bandit, en die gaf wel iets meer licht. Maar door de extra warmte begon de reflector juist boven de lamp bruin te verkleuren, en daardoor gaf die lamp na een tijdje minder licht dan een gewone H4.

Dan heb ik de reflector (hele koplampunit) vervangen en een Philips H4 Visionplus (+ 50% licht) gebruikt, en dat was veel beter dan die 80/100W lamp.
 
ik rij zelf ook al een kleine jaar met 100/90W lampen. zijn echt lekker fel! Wel heel vaak gehad dat automobilisten gaan knipperen met hun grootlicht dat ze denken dat je grootlicht voert. Alleen ze kregen van mij altijd groot licht terug O-) :X :+

Heb laatst nieuwe besteld uit duitsland omdat ik geen reserve 100/90W lamp meer had. Heb nu witte Xenon lampen besteld (ook 100W), ben benieuwd hoe die het gaan doen in de donker })

Heb er alleen 4 besteld. Mocht je er graag een willen hoor ik het wel van je!
 
xenon in 100W ? zoow... ben je niet bang dat vliegtuigen gaan landen voor je ? :P
 
die geven inderdaad heel veel en mooi licht maar uiteraard zit er ook een nadeel aan vast en dat is dat de hitte van deze lamp je reflectordoet verbranden en dat met een jaar de lichtopbrengst stukken minder word totdat je hem voor een hoop geld moet vervangen.
 
xenon in 100W ? zoow... ben je niet bang dat vliegtuigen gaan landen voor je ? :P


Er zit nogal een verschil tussen Xenon-lampen,
en lampen met Xenon.

Die laatste zijn halogeenlampen (mogelijk 100W), die gevuld
zijn met (deels) Xenon.
Maar omdat dit gewoon 12V lampen zijn, is het geen Xenon lamp
zoals die HID-dingen. Dat zijn ontladingslampen, met wat kilovolts
als ontladingsspanning.
 
Er zit nogal een verschil tussen Xenon-lampen,
en lampen met Xenon.

Die laatste zijn halogeenlampen (mogelijk 100W), die gevuld
zijn met (deels) Xenon.
Maar omdat dit gewoon 12V lampen zijn, is het geen Xenon lamp
zoals die HID-dingen. Dat zijn ontladingslampen, met wat kilovolts
als ontladingsspanning.

:^
klopt!

this ook geen Xenon-lamp. Heb het misschien verkeerd overgebracht :X
This idd een 12V lamp met 100W waarin Xenon zit :+
 
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe.
Begrijp ik het nu goed dat deze lampen nauwelijks of niet in normale winkels te krijgen zijn.

@Shark ben Geïnteresseerd, kun je dat dan verzenden en wat kost dat?

@Baksteen de motor is inmiddels voor het zelfde bedrag gereviseerd als dat ik hem gekocht had. Ik heb hem sinds afgelopen vrijdag weer :) Hij rijdt fantastisch :] maar de zaak tegen de verkoper moet nog beginnen. Als er meer nieuws is zal ik dat zeker melden.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe.
Begrijp ik het nu goed dat deze lampen nauwelijks of niet in normale winkels te krijgen zijn.

@Shark ben Geïnteresseerd, kun je dat dan verzenden en wat kost dat?

@Baksteen de motor is inmiddels voor het zelfde bedrag gereviseerd als dat ik hem gekocht had. Ik heb hem sinds afgelopen vrijdag weer :) Hij rijdt fantastisch :] maar de zaak tegen de verkoper moet nog beginnen. Als er meer nieuws is zal ik dat zeker melden.

zodra ik ze zelf binnen heb zal ik een seintje geven. Per mail houden we wel contact daarover :)
 
Ik heb em ook in me XT600 van 1992, geen problemen (zelfs een grotere levensduur ???), en een puist meer licht.
Dus vooral voor oudere motoren een prima oplossing.
Worden vaak verkocht onder de naam "Ralleylight".
 
Terug
Bovenaan Onderaan