Schuurtje van RISL: het gaat steeds verder

Oké, lijkt wel of mijn stuur verder buigt dan degene op jouw foto's. Voorlopig niet te veel aan uit geven, eerst rijdend krijgen.
 
Oké, lijkt wel of mijn stuur verder buigt dan degene op jouw foto's. Voorlopig niet te veel aan uit geven, eerst rijdend krijgen.
Dat klopt, want jouw stuur is het origine stuur, en die van mij is een ander stuur (breed stuur)
 
iets dat lijkt op deze: KLIK al die accu's lijken extreem op elkaar. allemaal precies dezelfde 3 ledjes voor de laadindicatie, allemaal dezelfde bouwvorm, alleen een ander kleurtje en merk.

Ik heb hem onder het zitje..... maar ik heb alleen een tr1 blok, de rest is anders ;) dus dat zegt niet zoveel over jouw situatie.
Als ik even mag terugkomen op je advies, de accu die je aanraadt heeft maar 4 Ah?
En standaard 16Ah? Kom je dan niet te kort? Of is het dan inderdaad zo dat het genoeg is als hij gelijk loopt bij de eerste startpoging?
 
Als ik even mag terugkomen op je advies, de accu die je aanraadt heeft maar 4 Ah?
En standaard 16Ah? Kom je dan niet te kort? Of is het dan inderdaad zo dat het genoeg is als hij gelijk loopt bij de eerste startpoging?
Natuurlijk mag jij daar op terugkomen ;)

De startstroom die zo'n accu levert is gigantisch. Hij levert het dus alleen maar relatief kort.

Dus als je fiets met een druk op het knopje loopt is dat prima. Maar mijn situatie is een beetje anders (circuitfiets). Als het blok eenmaal loopt heb ik haast niks meer dat stroom verbruikt. Dus dan is de inhoud van zo'n accu niet belangrijk.
In jouw situatie kan dat met een hoop verbruikers of misschien zelfs een beetje lekstroom een heel ander verhaal zijn. Voor een lithium accu zou een hoofdstroomschakelaar een prima optie zijn om die lekstroompjes weg te houden.

Maar een goed startende motor is dus belangrijk:t

Succes!
 
  • Leuk
Waarderingen: RISL
Bedankt! Ik ga er mee aan de gang.
Accu komt in een munitiekistje aan de zijkant, is nu het plan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan