94Dba Waar naar toe?

twanm

VTR SP2
28 jul 2007
53
32
Nog steeds in het gelukkige bezit van de SP2. Maar waar naar toe dit jaar?
Ik heb de originele dempers (wel van 2005) en dan kom ik via het typeplaatje (frame) toch aan 94 dB bij 5000tmp.
Het geluidsniveau bij stationair staat er niet op. Net ff gecheckt bij de RDW : 94dB |( Heel raar!
Nu zit ik natuurlijk wel onder de 95dB maar met maar 1dB-tje

Ben een groot fan van de kwaliteit van Italiaanse en Oostenrijkse wegen. Is het dan toch leuk om in Franrijk rond te rijden:?
Wil het liefst in een berggebied(bochtjes!!) rondrijden en +20 graden.
 
Laatst bewerkt:
Nog steeds in het gelukkige bezit van de SP2. Maar waar naar toe dit jaar?
Ik heb de originele dempers en dan kom ik via het typeplaatje (frame) toch aan 94 dBa bij 5000tmp.
Het geluidsniveau bij stationair staat er niet op. Net ff gecheckt bij de RDW : 94dBa |( Heel raar!

Ben een groot fan van de kwaliteit van Italiaanse en Oostenrijkse wegen. Is het dan toch leuk om in Franrijk rond te rijden:?
Wil het liefst in een berggebied(bochtjes!!) rondrijden en +20 graden.
wat wil je doen..
rondtrekken, stationaire in een hotel? Camping?..
Oostenrijk is net nederland qua weer, kun je nooit van te voren weten wat je krijgt..
Wil je niet te ver? vogezen rond gerardmer/le grand ballon?..
Wil je gegarandeerd goed weer, dan naar zuid frankrijk, vanaf montpellier tot de spaanse grens is het fantastisch rijden en altijd goed weer, of naar toscanie in Italie ook mooi of de bloemen riviera..
Nadeel van de franse riviera, er gaan maar een paar wegen de alpen in, die heb je snel gehad, in occetanie kun je veel verder de franse binnenlanden in, vind ik zelf veel mooier
 
Nog niet te druk over maken, zo lang je standaard dempers hebt met dB-killers, zullen en kunnen ze je niets maken zolang je je normaal gedraagt. Wie aandacht vraagt, zal het krijgen en dan heb je grote kans dat ze het geluid meepakken.
 
Zie jij ergens een vraag :+

Ik zie alleen maar wat gedimdam zonder duidelijke vraag. En K@W@ heeft alle mogelijkheden al gegeven.
 
Oh sorry, da's waar ook. Jij hebt het decibellen verhaal al opgelost en K@W@ de richting.
RR. heeft de vraag gevonden. Top, we zijn er uit.
 
Ben een groot fan van de kwaliteit van Italiaanse en Oostenrijkse wegen.
Ik weet niet op welke wegen jij in Italië heb gereden maar van kwaliteit kan je volgens mij niet spreken. In mijn beleving zitten ze vol met gaten en kieren. Veel met split gerepareerd. Ik vond het de reden om er niet meer naar toe te gaan.

In Oostenrijk kan ik me geen slechte wegen herinneren.

Wat betreft je uitlaten zou ik me geen zorgen maken. Originele uitlaten die volgens kenteken onder de limiet zitten lijkt mij voldoende.
 
Ben een groot fan van de kwaliteit van Italiaanse en Oostenrijkse wegen. Is het dan toch leuk om in Frankrijk rond te rijden:?
Mag ik effe lachen.......................🤪 Mooie wegen in Italië.................?? Wallonië heeft betere wegen!
Als je in Italië onder Rome komt, heb je voor de openbare weg bijna een crosser nodig.
Voorbij Napels en op Sicilië zijn er veel wegen dat 't meer gat dan teer is.
O, ja......voor de veiligheid hebben ze wel overal vangrails.
Dus als je door een gat van de weg af stuitert, dan ga je iig niet het ravijn in.
2014082204 wegdek Italie.JPG
 
Wil het liefst in een berggebied(bochtjes!!) rondrijden en +20 graden.
Corsica................. :]
Mooier krijg je 't niet. Bochtjes tot je er helemaal GEK van wordt. 😵

Altijd (vrijwel) mooi weer en temp is steeds 20'C + in de zomer.
Soms beneden 500m wel erg warm, maar als je hoger komt is 't dan weer prima.

Een andere plek met ook bochtjes tot 't je duizelt, dat is Noord Portugal.
Het achterland van Porto heeft veel wegen waar weinig recht aan is. Ook altijd 20'C + in de zomer.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan