Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.

Ben je van merk X-95 naar merk X-98 of naar merk Y-98 overgestapt?Verbeeld ik het mij nu of niet ? Sinds ik 98 RON tank (wat mij werd aangeraden door de dealer trouwens) is de motor veel vinniger en minder schokkerig bij het optrekken en rijden ... iemand ervaring hiermee ?![]()

Ik ben wel benieuwd waarom een benzine motor beter of harder zou lopen na het toevoegen van kerosine.
50% mix met diesel kan prima weet ik uit ervaring, en 's winters wordt dat ook wel gedaan om vlokken tegen te gaan.
50% ? Dat lijkt me wel erg veel. En dat bijmengen gebeurt alleen bij diesel omdat deze bij lagere temperaturen inderdaad vlokkerig en dik kan worden.
Als je diesel in een benzinemotor verbrandt krijg je toch problemen?
Ben.

Tegenwoordig (al bijna 20 jaar..) hoef je geen benzine meer bij de diesel te mengen om vlokken te voorkomen. Doe je dat wel dan kom je snel te staan met een kapotte brandstof/inspuitpomp.![]()
De discussie gaat toch over mengen met kerosine?

Maarja, wat is het verschil tussen petroleum of diesel en kerosine ?De discussie gaat toch over mengen met kerosine?
Opabert,Ieder zo zijn mening.
Ik heb in afgelopen 40 jaar al heel veel getest op rollerbanken met autos, motoren en ook scooter zowel voor race en weg.
Je kan van deze ouwe wijsneus aannemen dat hoe hoger je octaan getal, hoe beter je motor loopt.
Geblazen motoren geven met RON 100 zelfs 20% meer vermogen.
( bewezen met heel veel rollerbank testen )
Vroeger toen ik nog op circuit reed, flikkerden we een paar litertjes kerosine er bij ( RON 102 ).
De opmerking over verbrande kleppen, in welke context ?
Bij laag octaan of hoog Octaan ?
Maargoed,
dit verhaal heb ik een jaar geleden ook al eens geschreven.
Helaas proberen we elke keer het wiel overnieuw uit te vinden![]()
Inderdaad, wel wakker blijven en lees nog eens welke tekst je quote en zoek ook de oorsprong van "50%" op.