Suzuki Bandit GSF 400 op 25 kw krijgen?

Bfast187

Rookie
3 mei 2005
19
0
Het Gooi
Een vriend van me is een paar maandjes 18 en heeft een Suzuki Bandit GSF 400 (4 cilinder uit 1993) gekregen en nou moet die 25 kw rijden is die naar een motorzaak geweest en die beweren dat het ding niet goed te begrensen is en dat die nog okeej rijdt

persoonlijk geloof ik er niks van maargoed heb nog niet zoveel verstand van motors/4takt

nou had ik als vraag of jullie mij en die vriend van me ermee kunnen helpen

alvast bedankt

Nino
 
Volgens mij, neem dat even mee..., is hij niet 25kw op kenteken te krijgen...

En dat niet goed te begrenzen zijn is onzin lijkt mij..... :)
 
Volgens mij, neem dat even mee..., is hij niet 25kw op kenteken te krijgen...

En dat niet goed te begrenzen zijn is onzin lijkt mij..... :)


w8ff maar als je hem niet op 25 kw kenteken kan krijgen

betekent het ook dat je hem niet kan begrense :S

want begrenzen wil die hem om op 25 kw kenteken te krijgen :)
 
w8ff maar als je hem niet op 25 kw kenteken kan krijgen

betekent het ook dat je hem niet kan begrense :S

want begrenzen wil die hem om op 25 kw kenteken te krijgen :)
Je zou hem dan wel kunnen begrenzen, no problemo, maar je kan niet via de officiele weg 25kw gaan rijden.

Er blijft dan over dat je met een uitdraai van de dyno rond gaat rijden wat ik niet zal aanbevelen :)

Maar misschien weet iemand anders het zeker ;)
 
Je zou hem dan wel kunnen begrenzen, no problemo, maar je kan niet via de officiele weg 25kw gaan rijden.

Er blijft dan over dat je met een uitdraai van de dyno rond gaat rijden wat ik niet zal aanbevelen :)

Maar misschien weet iemand anders het zeker ;)


ja maargoed hij heeft nu die gsf gekregen

en is 18

in prinicpe kan die nu het ding weg laten rotten als die niet op 25kw kan

is er geen optie dat die toch met klein rijbweijs op dit ding rijdt

dat wil ik ermee zeggen :)
 
ja maargoed hij heeft nu die gsf gekregen

en is 18

in prinicpe kan die nu het ding weg laten rotten als die niet op 25kw kan

is er geen optie dat die toch met klein rijbweijs op dit ding rijdt

dat wil ik ermee zeggen :)
De enige optie om officieel met klein rijbewijs rond te crossen is als er een tweede typegoedkeuring voor is bij het rdw.

25kw+ --> naar de dealert --> dealert begrenst hem en stelt hem eventueel af --> dealer stuurt papiertjes op naar rdw --> rdw doet er drie weken over om een nieuw kentekenbewijs uit te draaien waarop staat dat hij met 'licht rijbewijs' bereden mag worden --> rdw stuurt papiertjes terug --> betalen bij de dealer en je mag officieel de weg op met je 25kw rijbewijs en 25kw motor zonder dat je eventueel problemen krijgt bij aanhouding/ongeluk :]

dat is dé énige officiele mogenlijkheid die voor de hand zou liggen

Als er geen tweede typegoedkeuring voor is in NL:
Exporteren naar bijv duitsland --> daar 25kw laten maken en keuren --> importeren met alle bijbehorenden poespas en kosten --> rijden. Hier ben je echt dusdanig veel geld voor kwijt dat het de waarde van de motor waarschijnlijk overstijgt ;)

Er is dus nog wel een optie dat hij hem terug laat tunen en vervolgens met een uitdraaitje van de dyno bij zich gaat rijden maar dit is niet legaal! :)
 
De enige optie om officieel met klein rijbewijs rond te crossen is als er een tweede typegoedkeuring voor is bij het rdw.

25kw+ --> naar de dealert --> dealert begrenst hem en stelt hem eventueel af --> dealer stuurt papiertjes op naar rdw --> rdw doet er drie weken over om een nieuw kentekenbewijs uit te draaien waarop staat dat hij met 'licht rijbewijs' bereden mag worden --> rdw stuurt papiertjes terug --> betalen bij de dealer en je mag officieel de weg op met je 25kw rijbewijs en 25kw motor zonder dat je eventueel problemen krijgt bij aanhouding/ongeluk :]

dat is dé énige officiele mogenlijkheid die voor de hand zou liggen

Als er geen tweede typegoedkeuring voor is in NL:
Exporteren naar bijv duitsland --> daar 25kw laten maken en keuren --> importeren met alle bijbehorenden poespas en kosten --> rijden. Hier ben je echt dusdanig veel geld voor kwijt dat het de waarde van de motor waarschijnlijk overstijgt ;)

Er is dus nog wel een optie dat hij hem terug laat tunen en vervolgens met een uitdraaitje van de dyno bij zich gaat rijden maar dit is niet legaal! :)

Maar hoe rijden al die oude ZXR 400cc motors op 25 kw dan? (rijden die ook illigaal?)

en een vriend van me die heeft een cbr 600 rr (2003 model) op 25 kw maargoed ze kentken staat dus wel op een andere type motor ofzo (hij ahd hem nieuw gekocht en ding staat nu ongeveer op 40 kw volgens de dealer maargoed wel goedgekeurd) zelf snap ik er niks van
 
Maar hoe rijden al die oude ZXR 400cc motors op 25 kw dan? (rijden die ook illigaal?)

en een vriend van me die heeft een cbr 600 rr (2003 model) op 25 kw maargoed ze kentken staat dus wel op een andere type motor ofzo (hij ahd hem nieuw gekocht en ding staat nu ongeveer op 40 kw volgens de dealer maargoed wel goedgekeurd) zelf snap ik er niks van
Ik denk dat je beter eerst even deze twee topics door kunt lezen:

25kW: de veelgestelde vragen

Database: Welke motor kan 25kw en hoe?

Denk dat sommige dingen dan al stukken duidelijker worden :)

Maar als je dan nog vragen heb wil ik het best nog proberen hoor ;)
 
ZXR400 is een typegoedkeuring vanaf '99. Alles wat ouder is komt uit buitenland of is op uitdraai.
 
Beerhunter en Tamiya

thnx allebei

iig ga ff die 2 topics doorlezen

maargoed voor zover ik dit begrijp is dit goed kut

en enigste optie is eigenlijk met uit draai rijden met ze bandit :X (wat ik tot nu toe er dus uit begrijp)

weet iig dat er veel zxr400tjuhs rijden op 25 kw maar dus die rijden op uitdraaien :X
 
Laatst bewerkt:
're welcome, zoals ik al zei, gewoon stellen die vragen

maar als ze al beantwoord zijn in één van die twee topics vermoord ik je B|


;)|(

Lézen jij!

heb het doorgelezen ik kom er voorlopig wel ff uit denk ik :)

en die vriend die ze cbr 600 rr op 25 kw heeft staan heeft hem ook via duitsland geloof ik ingekocht weet ik neit zeker (ding is 40 kw volegns dealer want eronder liep die niet goed)

maar iige r staat ook geen cbr 600 rr op ze bewijs geloof ik maar een andere naam van type motor

dat zal dan wel die 2e type keuring zijn denks :) moet ff navragen :)
 
Hij gaat waarschijnelijk met uitdraai rijden want hij is verder radeloos '(

Nou had ik dus als vraag hoe begrens je zo een bandit 400?

ringetjes? zoja waar? of gashendel?


en waar kan je dingen halen om hem te begrenzen?

iig wil gewoon graag info voor zoiets begrenzen :)
 
je hebt hier ringetjes voor...

heb deze nog wel liggen voor een bandit 400...
ik had ongeveer hetzelfde probleem 2 jaar terug. had een bandit 400 gekocht die in '90 was geimporteerd uit de VS en omdat ie geimporteerd is wou suzuki niet meewerken en daarom het rdw ook niet. dus kon niet klein rijbewijs rijden...

heb uiteindelijk maar jaartje gewacht (tot ik 21 was) en meteen me groot rijbewijs gehaald 8-)

als je interesse hebt in die ringetjes mag je ze overnemen, ik heb er zelf 40 euro voor betaald dus daarvoor mag je ze ook overnemen (ben bereikbaar op bartjanc[at]hotmail[dot]com)
 
Terug
Bovenaan Onderaan