Banden FZ6 Fazer

BikeWoman

MF'er
17 mei 2005
74
0
Soesterberg
Graag van collega-fazerrijders advies over banden(anderen mogen ook reageren natuurlijk). Ik rijd nu op de Dunlop D252, deze zaten er bij aflevering op. Voordat ik op vakantie ga wil ik een setje nieuwe banden, maar kan niet goed kiezen welke. Misschien weer dezelfde, of de Bridgestones BT020, of Dunlop D208. Rijstijl is redelijk normaal, rijd (nog) niet de voetsteunen aan de grond, maar hou wel van lekker doorrijden. Geen circuit. De banden moeten eigenlijk onder alle omstandigheden goede grip geven, ook bij nat.

Tips welkom!! :]
 
Ik heb zeer goede ervaringen met de BT020, op de oude 600 en op de 1000. Meer dan genoeg grip om je bandjes rond te rijden en de stepjes aan de grond :) En ook met nat weer vind ik ze voldoende grip geven.
 
full


But then again, dit zijn ook pas mijn eerste banden O-)
 
Er zijn zo veel goede banden, waar wij als normale motorrijder meer dan voldoende grip mee hebben, pas als je extreem gaat rijden (circuit0 dan moet is denk ik eens op gaan letten hoe of wat.

Nog een klein dingetje, je weet dat wanneer je je steppie's aan de grond rijdt je heeeel dicht tegen het randje aan zit.
 
Ik had bij aflevering ook de Dunlop 252, maar heb er pas geleden op aanraden van Goedhart Motoren Michelins onder laten zetten. Moest nu natuurlijk wel meteen voor en achterband laten doen, maar de grip die de Michelin Pilot Road geeft op droog en nat wegdek is zeer goed. Beter dan die Dunlop 252. Ik moet wel zeggen dat ik niet echt extreem rij, dus geen steppies aan de grond en zelfs nog schaamrandjes van ongeveer 1cm. 8-)

http://two-wheels.michelin.com/2w/front/affich.jsp?codeRubrique=2092004104045&codePage=2092004104045_09092004142252&lang=EN

Nu maar hopen dat ze net zo lang meegaan als de Dunlop 252, want daar heb ik 16000km mee gereden en toen waren ze echt op. Hoe de michelins zich in de winter gedragen weet ik helaas nog niet. Heb ze pas vanaf 30 april, ongeveer 2000km geleden.

Maar tot nu toe kan ik je ze wel aanraden. :]

Oh ja, ik heb geen Michelin aandelen hoor! :9
 
Ik had bij aflevering ook de Dunlop 252, maar heb er pas geleden op aanraden van Goedhart Motoren Michelins onder laten zetten. Moest nu natuurlijk wel meteen voor en achterband laten doen, maar de grip die de Michelin Pilot Road geeft op droog en nat wegdek is zeer goed. Beter dan die Dunlop 252. Ik moet wel zeggen dat ik niet echt extreem rij, dus geen steppies aan de grond en zelfs nog schaamrandjes van ongeveer 1cm. 8-)

http://two-wheels.michelin.com/2w/front/affich.jsp?codeRubrique=2092004104045&codePage=2092004104045_09092004142252〈=EN

Nu maar hopen dat ze net zo lang meegaan als de Dunlop 252, want daar heb ik 16000km mee gereden en toen waren ze echt op. Hoe de michelins zich in de winter gedragen weet ik helaas nog niet. Heb ze pas vanaf 30 april, ongeveer 2000km geleden.

Maar tot nu toe kan ik je ze wel aanraden. :]

Oh ja, ik heb geen Michelin aandelen hoor! :9

Wat kostte zo'n set bij Goedhart als ik vragen mag?
 
Wat kostte zo'n set bij Goedhart als ik vragen mag?

Ik was alles bij elkaar (dus incl. montage) €330,- kwijt voor voor- en achterband. Maar dat was toen wel met korting vanwege koninginnedag. Ze hebben een paar keer per jaar zo'n banden-actiedag, dus als je daar in de buurt bent gewoon even vragen wanneer de volgende is. Misschien kan je het dan nog even uitzingen met de banden die je nu hebt.

Ik weet dat in Zoetermeer ook nog Hans van Wijk zit, die ook af en toe dit soort acties heeft en misschien zit er 1-tje dichter bij je in de buurt. Ik ben zaterdag even bij Goedhart in Bodegraven, dan zal ik het even vragen en dan hier in dit topic posten.

Suc6 in ieder geval.
 
Kijk anders eens bij sabra in Geldermalsen. www.sabra.nl


Goede tip, Michelin Pilot Road zijn hier €317,70. Ik schrok al, heb ik straks teveel betaald. Ik weet niet wat het kost om ze erop te laten zetten. Maar goede prijs, moet ik ook maar even onthouden deze site.

Enneh, Spider... Ik zag een streep door je fazer 1000 staan. Dus even gezocht. Tja, een politieauto kussen? :?

Sterkte in ieder geval. Gelukkig alles goed met je. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan