Fz6 krijgt niet voldoende brandstof?

Fz6love

MF'er
6 nov 2023
41
4
Hallo dames en heren.
Helaas ben ik een eigenaar van een fz6 met een issue. Zodra ik mijn motor start stottert mijn fz6 bij gas geven en zodra ik een klein beetje remreiniger spuit in mijn luchtfilter huis dan gaat hij super. Het is niet verstandig om tijdens het rijden continu te spuiten en te rijden( gevaarlijk en een dure hobby XD)
-Batterij is nieuw en opgeladen. 13.18v ofzo
-Splinter nieuwe bobines
-Nieuwe iridium bougies
- Shell vpower met injectie cleaner er in
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Heb ook een video Miss wel handig


Ik woon zelf in arnhem
Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Ik heb toch een druk regelaar gekocht en geplaatst nu kan ik in ieder geval RIJDEN!
met koude motor gaat alles goed maar na 10 minuten begint het weer rond 4k rpm te stotteren dus lage toeren tot 4k rpm gaat warm super maar daarna is het een drama stotteren en gas geven helpt dus niet. Maar gelukkig kon ik wel doorrijden als een diesel auto( lage toeren schakelen)

Toch gaan voor de vacuüm druk sensor? Of hele gasklephuis?
 
Laatst bewerkt:
de economie dankt hem bij deze
Mijn neef heeft een automaterialenzaak en druk regelaar heb ik dus voor inkoop prijs gekregen dat scheelt wel :D
Ma vervangen van drukregelaar draait hij wel goed en koude motor gaat het ook wel fijn maar na tien minuten wanneer het warm begint te worden stuttert hij weer 4-5k rpm en 12k rpm
 
Ik had nog een gasklephuis afstel unit staan wilde gasklephuis afstellen en kijken of er een verschil in zat maar die geeft nu aan dat er vacuüm leak is of valves problemen. Ik hoor ook in mijn vacuüm unit buis een naar geluid zodra ik start. Help me! Zaterdag is lekker weer wi lhet voor zaterdag fixen 🤣
Kan het aan vacuüm unit liggen? Ik zie nergens gaten of scheurtjes in vacuüm leidingen
 

Bijlagen

  • 20240404_144509.JPG
    20240404_144509.JPG
    429,5 KB · Weergaven: 0
  • Screenshot_20240404-211226.png
    Screenshot_20240404-211226.png
    734 KB · Weergaven: 0
Ik had nog een gasklephuis afstel unit staan wilde gasklephuis afstellen en kijken of er een verschil in zat maar die geeft nu aan dat er vacuüm leak is of valves problemen. Ik hoor ook in mijn vacuüm unit buis een naar geluid zodra ik start. Help me! Zaterdag is lekker weer wi lhet voor zaterdag fixen 🤣
Kan het aan vacuüm unit liggen? Ik zie nergens gaten of scheurtjes in vacuüm leidingen
koop metertjes zonder tekst op, moet je je daar ook al geen zorgen meer over maken.
 
Ik had nog een gasklephuis afstel unit staan wilde gasklephuis afstellen en kijken of er een verschil in zat maar die geeft nu aan dat er vacuüm leak is of valves problemen. Ik hoor ook in mijn vacuüm unit buis een naar geluid zodra ik start. Help me! Zaterdag is lekker weer wi lhet voor zaterdag fixen 🤣
Kan het aan vacuüm unit liggen? Ik zie nergens gaten of scheurtjes in vacuüm leidingen
Meters staan gelijk, dus oke
 
Wat ik vreemd vind, is dat het probleem pas na 10 min optreed, dan zou ik toch je tank-ontluchting eens goed nakijken.
Wat gebeurt er als je gaat rijden met je tankdop los?
Vandaag ben ik vanuit arnhem naar Drachten die kant op gereden om gasklephuis op te halen.
Aangesloten kreeg op 3 injectoren geen benzine ( werd niet gespoten. Meten is weten dus gemeten kreeg geen spanning op drie injectoren mijn eigen injecto r kabels aangesloten en ja hoor hij doet het weer
Net even geren en warm geren ziet er wel goed uit tot nu toe. Morgen gaan we het ervaren heren!
Jullie zullen wel zeggen wat een gek 340km gereden en niet besteld. Daar heb ik een antwoord op " morgen is 25 graden yolo" ik ga morgen rijden. Wish me luck
Bedankt voor al jullie hulp en reacties!
Ik probeer actief te blijven als ik jullie ergens mee kan helpen hoor ik het graag!

Ik zei net morgen maar het is 12 uur geweest lol
 
Terug
Bovenaan Onderaan