Kan brandstofmeter niet vinden

^DMP

MF'er
11 nov 2022
85
26
Tilburg
Misschien een stomme vraag maar ik kan mijn brandstofmeter van mijn gixxer 750 k6 nergens vinden in mijn cockpit? Heb wel een lampje dat gaat branden als hij bijna leeg is. Ik heb een service manual maar daar kan ik ook niks vinden. Weten iemand waar ik dat kan zien?
 
Lekker op je dagteller rijden :t
Ipv op je zadel.

Dus bij elke tankbeurt de dagteller op 0 zetten zodat je na een keer of 3 doorrijden tot het lampje brandt, weet hoeveel km je kan rijden tot het lampje brandt en dus op zoek moet naar een benzine pomp.

Of een jerrycan mee en uitproberen hoeveel km er tussen lampje en Echt leeg inzit.
 
Ipv op je zadel.

Dus bij elke tankbeurt de dagteller op 0 zetten zodat je na een keer of 3 doorrijden tot het lampje brandt, weet hoeveel km je kan rijden tot het lampje brandt en dus op zoek moet naar een benzine pomp.

Of een jerrycan mee en uitproberen hoeveel km er tussen lampje en Echt leeg inzit.
ja lekker op je zadel ,ik heb voor t eerst een lampje , vindt t nix ,komt bij ,ik heb nu een heel zuunig ding 1op30 als ik gek doe,dus actieradius over de 400 km ,en dat is ff wennen voor een ouwe rups die gewend is om bij 200km de kraan op res te zetten.
 
Misschien een stomme vraag maar ik kan mijn brandstofmeter van mijn gixxer 750 k6 nergens vinden in mijn cockpit? Heb wel een lampje dat gaat branden als hij bijna leeg is. Ik heb een service manual maar daar kan ik ook niks vinden. Weten iemand waar ik dat kan zien?
Er staat in je manual vast wel iets over een benzinelampje en hoeveel liter benzine je nog ongeveer hebt.
Dus wat al eerder gezegd is, dagteller gebruiken en niet te lang doortuffen als het lampje brand. Op mijn vorige fiets had ik nog zo'n 4 liter in de tank zodra het lampje wakker werd.
 
Misschien een stomme vraag maar ik kan mijn brandstofmeter van mijn gixxer 750 k6 nergens vinden in mijn cockpit? Heb wel een lampje dat gaat branden als hij bijna leeg is. Ik heb een service manual maar daar kan ik ook niks vinden. Weten iemand waar ik dat kan zien?
Heb deze fiets ook gehad(Zie avatar). Eerst gaat het brandstoflampje knipperen, daarna gaat hij constant branden. Bij constant branden zou ik z.s.m. een tankstation zoeken. Volgens mij kun je dan nog 20/30 km, heb hem de laatste keer nog het industrie terrein op moeten drukken vanaf de snelweg afrit. Had bedacht dat hij eerst ging branden en dan knipperen *O* :}


1708609439431.png
 
Laatst bewerkt:
Mijn motor heeft een simpel benzinekraantje. Als hij gaat sputteren weet ik wanneer ik een benzinestation moet opzoeken.
Omdat mijn kilometer teller fluit als een gek en daarom de dagteller niet meer werkt ( heb de kabel eruitgesloopt..) .
Gaat heel goed hoor als hij sputtert en ik moet op reserve heb ik nog 8 liter om een station te zoeken. Aangezien in Europa ze niet meer dan 50 KM uit elkaar liggen maximaal, ga ik ervan uit dat ik wel een vind. Maar dan wel hopelijk met E5.:}
 
Zo'n echte reservestand is inderdaad ideaal en foolproof. Mijn Transalp had dat ook. Wel af en toe gebruiken om te voorkomen dat dat secundaire circuit niet dichtslipt omdat er oude benzine in blijft staan.
En, natuurlijk ook niet vergeten terug te draaien na het tanken 😁
 
Klopt. Ik had eens een keer water erbij. Gelukkig had ik net boodschappen gedaan en had ik brandspiritus gekocht. Een flinke scheut erin en ik heb thuis gehaald pfff.......
 
Dat had mijn broer dus gedaan bij zijn RD. Zag er wel grappig uit zo zonder wenkbrauwen!
Tja, brandstofmeters. Wat een luxe was dat. Bij de R100RS en mijn Guzzi's moest ik twee kranen op reserve zetten als ze begonnen te sputteren. Bij mijn gloednieuwe R1100RS moest ik in 1993 nog een losse 'boordcomputer' kopen zodat ik een brandstofmeter en een gear indicator had. Wow!
Maar een lampje of een reserve stand werken prima als je niet beter weet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan