Kan dit?!

28 jun 2023
63
26
Kan dit zomaar? Ik heb geen origineel luchtfilter.
 

Bijlagen

  • 20240106_155020.jpg
    20240106_155020.jpg
    206,9 KB · Weergaven: 0
Ik wil eigenlijk gewoon weten of ik er zo mee kan rijden. Van mij hoeft niet elk beetje vermogen eruit geperst te worden, dat lijkt me op de gewone weg niet nodig en ik ga er niet mee naar het circuit. Zover ik nu zelf merk rijdt het prima, alleen wat weinig vermogen bij lage toeren, is dat normaal? Hij maakt dan ook een geluid alsof er te weinig benzine is bij veel gas en lage toeren, bij hoge toeren is hij inderdaad erg luid.
Hiervoor nooit op een fzr600 gereden, snap nu wel dat @Rob RD er zo'n fan van is.

Als het echt een groot verschil maakt voor de levensduur ga ik kijken of ik de airbox aan kan passen zodat hij wel past.
 
De meeste sportieve 600cc viercilinders hebben weinig vermogen onderin,dat is dus normaal.
Meer aanzuiggeluid is ook normaal met zo'n filters,er zit geen airbox meer rond die het geluid dempt.
Als hij goed loopt zal de carburatie wel aangepast zijn,die moet je dan mogelijk weer aanpassen als je er terug een airbox op zet.
 
Je moet ze echt op toeren rijden, bij 8000 worden ze een beetje wakker. Als je niet het circuit op gaat kan je met deze luchtfilters gewoon lekker spelen met die 600, daar leent zo'n 3HE zich uitstekend voor, de 4JH is al veel meer een GT. Die airbox moet gewoon passen, tenzij je de carbs van het 4JH blok er oo hebt zitten
 
Je moet ze echt op toeren rijden, bij 8000 worden ze een beetje wakker. Als je niet het circuit op gaat kan je met deze luchtfilters gewoon lekker spelen met die 600, daar leent zo'n 3HE zich uitstekend voor, de 4JH is al veel meer een GT. Die airbox moet gewoon passen, tenzij je de carbs van het 4JH blok er oo hebt zitten
De airbox zit net tegen het frame aan waardoor het nooit lijkt te gaan passen, ik heb de 3HE carbs, zou inderdaad moeten passen maar het past niet. Steunen van het motorblok zitten wel allemaal goed.
 
Als je zeker wilt zijn mbt kans op schade, doe eens een dynojet run. Dan krijg je metingen en wss advies. En hopelijk inzicht :)

Pods laten meer lucht door, en je hebt carbs. Dan is er een kans dat het mengsel te arm wordt.

Meten is weten.
 
Ik weet het , Jan, en om heel eerlijk te zijn: Ik heb een 3HE met K&N's, gemodificeerd door een specialist... die rij ik alleen tussen de 15 en de 25 graden... nou, laat ik het zo zeggen: Die kán je alleen maar tussen 15 en 25 graden rijden

Dat is het nu precies ik heb bij mijn vorige GSXR600 98 de carburatie aangepast die je toen kon kopen. perfect afgesteld...

Naalden naald hoogte vlotterhoogte sproeiers enz enz

En dat was het ook op die dag met die temperatuur , dus als je dat nu leuk lijkt ga je gang.

Het is wat je graag wilt 10 van 10 keer loopt een motor beter met de orginele airbox . tenzij je dat niet wilt ieder zijn ding
 
Terug
Bovenaan Onderaan