Triumph 955i krijgt geen voldoende benzine

Mauricetiger

Rookie
17 jun 2023
16
8
Wie kan me verder opweg helpen.. ik heb een triumph 955i uit 2004 al weer en de motor lijkt te weinig brandstof te krijgen .

Wat heb ik gecontroleerd.

1. De bougie was wit uitgeslagen en droog dus vandaar mijn conclusie te arm.

2. Motor start wel en loopt stationair maar als ik gas geef valt hij eten .. in neutraal lukt wel maar in de versnelling niet...

3. Luchtfilter is gereinigd

4. De benzinepomp is hoorbaar in de tank.

5. Ontluchting bij tank is niet verstopt


6. Relais tikt en werkt gewoon.

7. Als ik de retour slang loskoppel zie ik benzine eruit lopen maar ik weet niet of de druk genoeg is (geen apparatuur hiervoor)

En hier stopt mijn kennis. Waar kan ik het verder zoeken....

Hopelijk een hobbyist met raad...

Gr Maurice
 
Volgens de monteur kan hij deze regelaar niet testen dus wordt het een gok of het wel of niet zal werken ... Ik weet niet wat je er voor wilt hebben maar we kunnen het overwegen

Ik heb geen regelaar, enkel drie injectoren.
Je mag ze ophalen om te testen.

En met regelaar, bedoel je deze.
Heb het boek op schoot.😁

Lijkt meer op een ventiel.
20231031_174714.jpg
 
Laatst bewerkt:
Brandstofpomp levert zelf te weinig of trekt de benzine niet door een verstopt filter (beide in je tank)
Brandstofdrukregelaar (FPR) werkt niet (goed)
Injectoren zelf (deels) verstopt. Dat lijkt niet zo want hij loopt stationair. Injectoren hebben soms zelf ook mini filtertjes.
Ik zou zelf als eerste op zoek gaan naar het filter in de tank. Goeie kans dat daar 20 jaar vuil in zit.
Brandstof druk regelaar Vervangen maar geen resultaat... Heb je nog een idee
 
Wordt lastig zonder meetapparatuur. In principe heb je goeie dingen gedaan. Het enige dat overblijft zijn de injectoren zelf. Of de input van je CDI op de mappings misschien (O2 sensor e.d.). Maar ja om nou alles op de gok te vervangen ...
Wat ik zelf zou doen nu is even een belletje en/of afspraak bij Bas van Roke in Mijdrecht. Vertellen wat je zelf al vervangen hebt natuurlijk. Die gasten hebben de stelling: "Er is hier nog nooit een slecht lopende Triumph de deur uit gegaan". En daar ken ik genoeg goeie voorbeelden van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan