A2 Lessen 19 jaar zonder A1

Delon

MF'er
1 okt 2015
74
0
De titel zegt het eigenlijk al een beetje.

Mag ik al beginnen met lessen op me 19e voor A2 zonder dat ik een A1 of B rijbewijs heb?.
Er vanuit gaande dat ik wel al mijn theoriecertificaat heb.
Of moet ik wachten tot 20 voor ik mag beginnen met lessen?
 
Laatst bewerkt:
2 seconden googlen
Hoe oud moet ik zijn voor ik rijles mag nemen en rijexamen mag doen voor mijn motorrijbewijs?


XkU4Ajf.png
 
_O- _O- Ja ik zag dus op een rijschool dat het wel kon dus ik dacht vraag het ff voor de zekerheid. helaas helaas

3f5a00acf72df93528b6bb7cd0a4fd0c.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Officieel mag het niet, maar het verschild erg per rijschool. Ik heb ook gelest vanaf 19e. Je examens (AVB en AVD) kunnen alleen pas op je 20e.
 
Ja ik wordt dus in augustus 20.

Het geld heb ik ronde de 20ste deze maand. En dan moet ik nog theorie doen.
Dus denk dat ik anders maar gewoon heen en weer bel bij verschillende rijscholen, denk dat de meeste dan 1 maand niet zo erg vinden.
 
Ik zou eerst alvast je theorie gelijk gaan doen, stel dat je daar voor zakt ben je meestal al weer een maand (of langer) verder. :)
 
Mischien is dat wel handig ja.
Je kan theorie gewoon opvragen via digid toch?

Heb iniedergeval wel alvast een proefles aankomende week.
 
Theorie examen moet je inderdaad "boeken" via de CBR site met je digiD. :P

Proefles op de motor neem ik dan aan? :)
 
ja op de motor uiteraard :]

Wat kan je me het best aanraden. Gewoon de theorie boeken bestellen en dan theorie doen of pakket nemen waar ik boek en cd mag lenen.
Heb namelijk een rijschool gevonden die me al wilt laten lessen voor avb en als ik me theorie tussendoor haal komt avd erbij.

weet niet wat nu het verstandigst is, want zoals jij zegt straks zit er een maand tussne als je het niet haalt
 
ja op de motor uiteraard :]

Wat kan je me het best aanraden. Gewoon de theorie boeken bestellen en dan theorie doen of pakket nemen waar ik boek en cd mag lenen.
Heb namelijk een rijschool gevonden die me al wilt laten lessen voor avb en als ik me theorie tussendoor haal komt avd erbij.

weet niet wat nu het verstandigst is, want zoals jij zegt straks zit er een maand tussne als je het niet haalt

Gewoon gaan lessen als het van die rijschool mag, :)
En zo snel mogelijk je theorie halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan