Italiaans....begin met alle stekkertjes nalopen, schoon maken, contactspray erop en een paar keer los/vast maken. Ze maken mooie motoren maar hun keuze aan stekkertjes en bedrading is.....belabberd.
Verder het hele systeem doormeten: pickupsensor --> CDI-kastje (voor zover dat kan) --> bobines en alle verbindingen. Een multimeter die weerstand en continuiteit kan meten (met een piepje) en een handleiding van waar alles zit en wat de referentiewaardes is is alles dat je nodig hebt.
Haynes heeft over het algemeen een mooie stap voor stap beschrijving van hoe je ontstekingsproblemen vaststelt --> Werkplaatsboek Ducati 600, 620, 750 en 900 2valve 91-05 | mPartz.nl
Ik zou beginnen bij de pickupsensor of pulsgever. Zonder dat ding geen vonk, en ze gaan wel es stuk. De ontsteking van zo'n motor zit vrij simpel in mekaar. De truc is om niet willekeurig te gokken naar de oorzaak, maar systematisch te zoeken en problemen uit te sluiten.
Al geprobeerd met zijstandaard in geklapt en in zijn vrij
Deze past wel in sleutelblunders, heb zoiets iets gehad met een Chinese quad.Zet de dodemansknop eens in de andere positie. Hier is nog eens een forumlid geweest die iets gelijkaardigs had en daar bleek op de een of andere raadselachtige wijze de functie van de dodemansknop ineens omgekeerd te zijn.
Koppeling inknijpen tiijdens het starten al geprobeerd?
Ik kan me vaag herinneren dat sommige oude duc's dat evenals veel oude suzuki's gehad hebben.
Bobines worden constant opgeladen. Zodra je het contact aanzet beginnen ze te laden. Normaal worden ze door de onderbreker aan massa gelegd om te vonken. Maar ook als je het contact uitzet ontladen de bobines. Als de pick ups defect zijn, of de bedrading kan ik me voorstellen dat je alleen die enkele vonk krijgt, daarvoor hoeft de startmotor niet te draaien.Geen idee of mijn redenatie klopt maarruuhhhh....
Als ik het contact omdraai vonkt ie precies 1 keer. Dat hoort toch niet zo ? Bougies hoort toch pas te vonken als je de startknop indrukt ?
Maar als ie dan toch 1 keer wel vonkt met een heldere en sterke vonk, dan zou je toch zeggen dat de ontsteking verder helemaal werkt ?
Dan zou het probleem toch eerder in het contactslot of in de startknop kunnen zitten ?
Kan schelen in het rondgaan van het blok, maar zal niet helpen in de ontsteking.
Er zit in die oude supersportjes geen startonderbreking o.i.d.
De supersport heeft 2 pick-ups, 2 bobines, 2 cdi-kastjes. Het zou wel erg toevallig zijn als voor beide cilinders een van die onderdelen de geest heeft gegeven. Maar het kan natuurlijk...
Is de motor eigenlijk 'rijdend' weggezet, of heb je de problemen van de vorige eigenaar gekocht?
leip.
misschien iemand hier die dat kan beredeneren of kan dat gewoon voorkomen ?
Hallo sleutelaars, kenners en experts.
Ik heb vorige week een erg leuke Ducati SS600 gekocht en nu zou het wel mooi zijn als ik um ook aan de praat zou krijgen ! Hij staat vanaf mei ongeveer stil, dus dat valt nog wel mee.
En waarom doe ie het niet ?
Als ik hem op contact zet, vonken de bougies precies 1 keer. Ik zit dan dus nog helemaal niet aan de startknop, alleen sleutel omdraaien. En daarna vonken ze dus niet meer als ik de startknop indruk. Daarna weer van contact af. Contact weer aan.... 1 keer vonk.....en niks meer.
Wie heeft enig idee ? Bougies zijn nieuw.
IK WIL GRAAG RIJDEN !
Alvast bedankt.