Zo, dat zijn veel reacties! Ff kijken: ja 3 dagen dus, 1e dag amsterdam-dijon, das ongeveer 750 km, 2e dag dijon-montpellier, 450 km, en de 3e dag montpellier-barcelona, 330 km. Geen 2000 kilometers dus, slechts 1600. Ik wilde de eerste dag gewoon veel kilometers maken, ik had verwacht om de volgende 2 dagen wat meer binnendoor te rijden. Ik heb Dijon-Lyon even via de Route National gedaan, maar daar werd ik helemaal gek van, elke keer weer een stoplicht, een omleiding of een rotonde, dat schoot echt niet op. Uiteindelijk bij Lyon maar weer de Peage gepakt, en dat was wel even een verademing! Zou ik meer tijd hebben gehad, zeg een week ofzo, dan was ik natuurlijk heel relaxed langs secundaire wegen gereden, maar omdat ik nu steeds een einddoel had per dag waar ik moest zijn, wilde ik gewoon opschieten. Trouwens dat laatste stuk Montpellier-Barça lijkt kort, maar daar heb je enorm veel last van zijwind dus al met al toch wel intens rijden (voor mij dan
)
Ik wist van tevoren dat ik redelijk wat olie zou verbruiken, dus ik had al 4 liters extra meegenomen in een tas achterop. Toen begon net na de Spaanse grens het lampje weer te branden, daar had ik dus geen keus, en moest ik voor de halfsyntetische motorolie voor auto's gaan :0 Maar goed, dat ene literje is nog wel te overzien. Ik heb hier vandaag gelijk even 5 liter mineraal besteld, wat ik er normaal ingooi, zodat ik weer even vooruit kan. Voor de rest heb ik heel weinig meegenomen, aan een halve rugzak had ik genoeg. Ik sliep in Dijon en Montpellier in respectievelijk een hostel en een jeugdherberg. Hier in Barcelona heb ik een appartement, dus ik hoefde niks mee te nemen uit NL ofzo.
Ik heb dus ook eerst zitten denken aan het kopen van een motorscooter hier, iets van rond de 250 cc, mijn universiteit ligt namelijk niet in Barcelona, maar in Sant Cugat, een plaatsje 20 km verderop. Daarvoor moet ik een bergpas oversteken elke dag, vandaar dat ik dus ietsjes meer cc wilde hebben dan een 125 cc
. Maar ik ben dus naar een tweedehands dealer gegaan hier, en die prijzen vielen me nog behoorlijk tegen. Je hebt natuurlijk wel de spaanse tegenhanger van marktplaats, maar dan moet je altijd nog maar even afwachten wat je hebt gekocht. Besides, ik vond het gewoon een beetje dubbel om een 2e motor te kopen als ik er nog 1 in NL had staan. Last but not least: het is gewoon gaaf om even in een weekendje van NL naar Barça te rijden!
Ik heb hem hier trouwens gewoon op de straat staan, naast de 100.000+ andere motorscooters, honda scoopies en BMW GSen, dus ik verwacht niet dat zo'n lelijk barrel als die van mij eruit wordt gepikt om ff snel je verslaving mee te bekostigen ofzo.
Lachen trouwens om zoveel reacties te zien op mijn post!