Aanhaalmoment boutjes schetsplaat

zzoeff

MF'er
10 nov 2006
205
62
Weet iemand wat het aanhaalmoment van de boutjes van de schetsplaten van de voetsteunen van een BMW R850R is? Ik denk dat er M8 in zit.
 
In principe is het niet zo'n essentieel onderdeel dat je 'm vast zou moeten zetten met een momentsleutel.

Vast is vast en als je het niet vertrouwd een druppeltje blauwe loctite erop?
 
In principe is het niet zo'n essentieel onderdeel dat je 'm vast zou moeten zetten met een momentsleutel.

Vast is vast en als je het niet vertrouwd een druppeltje blauwe loctite erop?
Oké! Dank voor je reactie! Ik ben ook een beetje bang voor te vast draaien en dat ik de schroefdraad vernachel.
 
Laatst bewerkt:
Misschien kun je wat oefenen op iets dat stuk gedraaid mag..?

Als je bang bent dat het los loopt en je bent vergeetachtig, dan is locktite een mooie optie. Wil je jezelf wat trainen, kun je een markering aanbrengen. Daarmee kun je het makkelijkste zien of iets los aan het komen is.

Het is goed om voorzichtig te zijn, maar misschien kun je zo dan wat zelfvertrouwen opbouwen en dan zit je misschien wat lekkerder op de motor ook.
 
Gebruik dit soort gereedschap als je de schroevendraaier gebruikt draai je nooit te vast
6EF6E129-07A5-41C1-AC1A-B10A886A6D6C.jpeg
 
In het algemeen in m8 vastzetten met 25Nm een prima uitgangspunt. Maar als je een bout of schroef in aluminium draait is het alweer een ander verhaal. Maar bout + moer in m8 met kwaliteit 8.8 kan altijd met 25Nm
 
Terug
Bovenaan Onderaan