Aanhanger wegzetten

Tapey

MF veteraan
8 sep 2004
2.808
397
Rotterdam
Twitter
Nu het binnenkort weer raceweer wordt, moet ik mijn trailer/aanhangertje (die nu nog bij iemand anders in de garage staat) bij huis hebben. Helaas heb ik geen garage of carport. Wel een achtertuin, maar die is alleen te bereiken via een niet al te brede brandgang/achterpad. Toch moet dat ding tussen twee circuit/ZAC-dagen door wel in de achtertuin, op z'n kant achter de schuur. Permanent op straat is geen optie wegens vandalisme en/of klachten van de buren of gemeente.

Maar hoe krijg ik dat kreng door dat achterpad? Kan alleen op z'n kant. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Ik zat te denken aan het monteren van zwenkwielen, ongeveer zoals op deze plaatjes: http://www.revalidatiematerialen.nl/KOK.htm

Of zo'n plank op zwenkwieltjes. Op het internet kan ik verder niets vinden, dus als iemand een goede tip heeft, dan graag.
 
Heb je een piccie van die aanhanger?
En 1 van de weg die je moet afleggen.

Beetje beeldvorming erbij is altijd leuk (lees:makkelijk) :)

Maar als het een "open"aanhanger is, dan kan je idd misschien wieltjes aan de zijkant monteren. Als die niet te zwaar is, kan je hem zelf kantelen.
Is maar een ideetje natuurlijk. En ik ken de situatie niet ;)
 
kokrechtop.JPG


Zo op z'n kont, rolbord eronder (of twee of drie O-) ) of wielen eronder maken en rollen maar.
 
Mooie lage aanhanger zeg! Makkelijk :)

Met een goede stevige plank(50x50cm) en 4 wieltjes waar je de aanhangerzoals boven op zet.

Moet denk lukken met 2 man.

Succes
 
Een foto van de aanhanger heb ik niet (staat momenteel op de Veluwe). Maar ik ga gewoon even experimenteren met zwenkwieltjes en als het allemaal gelukt is, zal ik hier wat plaatjes posten. :)
 
Ik heb aan mijn aanhangertje een kruiwagenwiel gemaakt aan de zijkant. Kan dan de aanhanger op z'n kant "slingeren" (in de lengte) en rij 'm dan zo de tuin in.

Kan als je dat graag wilt wel wat fotootjes maken...
 
Ik heb aan mijn aanhangertje een kruiwagenwiel gemaakt aan de zijkant. Kan dan de aanhanger op z'n kant "slingeren" (in de lengte) en rij 'm dan zo de tuin in.

Kan als je dat graag wilt wel wat fotootjes maken...

Als dat zou kunnen... graag!
 
Ik gebruik ook een zelfgemaakt karretje, aan één kant twee zwenkwielen en de andere kant vaste wielen.

Ik zet de trailer altijd op zijn kant bij mijn pa in de schuur op een paar houten blokken zodat het wiel vrij is van de grond.
Om hem langs het huis te rijden (smal pad) zet ik de trailer (met 2 man) plat met één wiel op het karretje (even spatbord eraf) en dan met een metalen haak trekken/sturen en de ander houd hem in evenwicht.
De eerste keer was even zoeken naar de juiste manier maar nu staat hij in 5 minuten in de schuur, oefening baart kunst, net racen :+
 
Heb even op mijn site zitten zoeken naar wat foto's waar mijn karretje opstaat.
Je kunt dan al een beetje zien hoe ik het gedaan heb...

0507-01.jpg


zolder_020603_09.jpg
 
Ziet er goed uit, Brian. Slim Bedacht.

Je hebt er toch geen patent op aangevraagd, he? ;)
 
en nog eentje van het wieltje zelf.
Gewoon een as doorheen met in het uiteinde wat schrofdraad getapt.
Wiel op de as, grote ring en dan een boutje erop.

full
 
Hartstikke bedankt voor de plaatjes. Ik ga knutselen (als het straks wat minder koud is) en je ziet het resultaat nog wel!
 
Terug
Bovenaan Onderaan