Ik weet niet of dat een originele kleur is, maar ik heb het idee van niet (Jochem?)
Als die uitlaten nog in goede staat zijn, dan zijn ze heel wat waard, want die zijn lastig te vinden voor een K3. Maar het lijkt er op dat op die bovenste uitlaat 'iets' zit? Verder ziet die motor er op de foto best goed uit, zadel lijkt ook goed (let op de bodemplaat, deze willen wel eens doorrotten). Let verder op het chroomwerk, met name de spatborden zijn gevoelig voor doorrotten bij de bevestigingsbeugel voor, en achter onder het zadel.
En wat velen voor een klapperende nokkenasketting aanhoren, kan ook een klapperende primaire ketting zijn (klappert net anders). Dit is een veel voorkomend iets bij alle CB's, en vaak alleen bij lage toeren. Als je dan de carbs synchroniseert is dat over.
Dat stotteren is wel op te lossen. Kan in de ontsteking (bougie's/kabels/doppen/contactpunten) zitten, maar kunnen bijvoorbeeld ook verstopte sproeiers zijn (ff carbs schoonmaken).
Wat is zo'n XL500 waard dan?
valt wel mee met die carbs. Kwestie van uit elkaar sleutelen. Bij dit type geen probleem en makkelijk te doen. Wel even met een ruimertje door de sproeiers, waarvan de statiosproeier vast zit in het huis. Kan er wel uit, maar de vraag is of ie dan ooit weer fatsoenlijk vast komt te zitten.
\heb er twee uit elkaar en in elkaar gezet, geen problemen mee. Wel even de carbs voorzien van een setje restrictors ; afstelling is vaak een probleem omdat ie stationair veel te rijk loopt en op toeren te arm, daarom die restrictors erin. Ff navragen bij cb400man.
Wat betreft de tank ; kan gewoon zijn dat ze de striping hebben verwijderd. Is zo weer te krijgen hoor
en verders. als d uitlaten netjes zijn, de schotten niet eruit gerot en geen doorroestingen dan mag ie best wel wat opbrengen...hangt ook van de staat vand e spatborden, de banden en het aantal km's af
en verder..snel die xs inleveren...
bij koud blok / stationair lopen mag ie rammelen
Sorry oma
Mijn meisje gaat beginnen met lessen en we zijn opzoek naar een goedkope, leuke motor die door ons beiden gebruikt kan worden (ik heb ook nog een eigen motor).
We gaan maandag kijken naar een CB550, dus ik heb mij er een klein beetje in geprobeerd te verdiepen. Ik heb een vraagje over rammelende blokken (ik heb hem nog niet gezien of gehoord, dus ik weet niet of deze rammelt). De berichten zijn een tikkie tegensstrijdig, de één zegt erg, sloopt de motor, maar op andere plekken staat dat het niets uitmaakt en eventueel snel en makkelijk op te lossen is. Weet iemand hoe dat nu zit?
Aangezien ik het zelf leuk vind om te sleutelen en we alles op een studentenbudget moeten doen zijn we opzoek naar een goedkope motor waar best het één en ander mis aan mag zijn. Dus als iemand nog wat weet te staan zou ik dat ook graag horen!
nou, kijk, dat hangt van de staat af.wa's t budget ? Goedkoop is vaak duurkoop, dus beter er tussenin gaan zitten he