aankoop eerste helm: waar op te letten?

TheGOoSTaD

MF'er
9 nov 2006
228
0
Enschede
ik weet niet zeker of dit hier thuis hoort, maar kon geen helm topic oid vinden.

Volgende week donderdag hoop ik te slagen voor mijn laatste motorexamen en daarom werd het dus hoog tijd om voor een eigen helm te zorgen.
Ik heb alleen geen idee waar ik op moet letten, behalve dan dat ie goed past natuurlijk.

Wat zijn de goede merken? waar moet je absoluut voor uitkijken? Hoe zit het met zonnevizieren ed?

Eigenlijk zijn dus gewoon alle adviezien mbt tot het uitzoeken van een goede geschikte helm welkom.

alvast bedankt voor de reacties.

TheGOoSTaD
 
Het allerbelangrijkste: laat je goed voorlichten door een verkoper! Dan kom je er vanzelf achter wat goede merken zijn (die binnen je budget passen).

Ik heb nu zelf een Shoei Raid Strike en die bevalt uitstekend.

raid_strike_tc5_l.jpg
 
Gewoon veel helmen gaan passen, de helm die het lekkerst zit (pasvorm) is de meest veilige ongeacht het merk.
Ik zou gewoon voor een balnke of geel vizier gaan, als het dan donker wordt heb je daar nog steeds wat aan, een zonnebril meenemen kan toch oook!
Een goeie Arai die niet oke zit is minder veilig dan een goedkope pot die perfect past.
 
Ga naar een winkel waar ze veel helmen hebben.
Bijvoorbeeld Motoport of Termaat.

En laat je daar goed vertellen wat je moet weten.

Basis:
- hij moet strak zitten.
- als je de helm vasthoudt, moet je niet met je hoofd kunnen schudden.
 
natuurlijk is er verschil in kwaliteit, maar je moet vooral kijken of ie lekker zit. Sommige helmen zitten nu eenmaal op jouw hoofd fijner dan andere. Denk er aan dat ze in het begin wat strakker moeten zitten omdat het na veel dragen minder strak (precies goed dus) gaat zitten
Anticondens gedeelte is prettig
 
Als je s'avonds rijdt pak dan geen donker vizier. Ik vind Arai, Suomi en Uvex goed, s'winters pak ik de Uvex met het dubbel vizier dat niet aanslaat. :)
 
Kalsbeek in Zwolle is een topzaak, en voor jou nog redelijk te doen. Heb ik mijn helm ook vandaan, ruim 2000 helmen op voorraad en je krijgt perfect professioneel advies!
 
Als je s'avonds rijdt pak dan geen donker vizier. Ik vind Arai, Suomi en Uvex goed, s'winters pak ik de Uvex met het dubbel vizier dat niet aanslaat. :)

Heb ik ook voor de koudere dagen en in het donker, bevalt mij erg goed dat 'dubbele glas'

Heb voor zomer's/licht een hjc helm met gekleurd vizier, bevalt mij ook erg goed ook de aanschafprijs van die hjc vond ik wel prettig
 
Kalsbeek in Zwolle is een topzaak, en voor jou nog redelijk te doen. Heb ik mijn helm ook vandaan, ruim 2000 helmen op voorraad en je krijgt perfect professioneel advies!

AAAAAAGGGGHHHHHHH, 2000 helmen passen. Dan mag je wel een dag vrij nemen. :)

Maar het is wel de manier. Vergeet de merken en ga eerst passen. Als de 2e helm die je past minder goed zit dan de eerste dan leg je hem in het rek terug en pak je de volgende. Pas gewoon alles. Wat lekker zat houd je apart en dan ga je pas kijken naar prijs en uiterlijk.

Ik kom altijd weer uit bij Nolan en Shoei. Die laatste is twee keer zo duur als de eerste dus ik rijdt al 15 jaar met Nolan.
 
Laatst bewerkt:
hmmm, misschien moet ik vah het weekend maar ff naar zwolle toe, rijs er meestal toch langs als ik naar mijn ouders in friesland ga :)

bedankt voor de tip, ik zal er eens rondkijken.

TheGOoSTaD
 
Terug
Bovenaan Onderaan