• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

Aankoopadvies gevraagd m.b.t. 11KW

Fitch

Rookie
Lid geworden
17 jun 2013
Waarderingsscore
0
Hoi allemaal

Ik vermoed dat sommigen van jullie het misschien niet als een motor zullen beschouwen, maar ik ben van plan een 125cc te kopen voor kleinere afstanden, zodat ik de auto wat vaker kan laten staan. Ik weet totaal niet wat ik moet verwachten van de verschillende modellen, maar ik ben al zeker dat het ofwel een Aprilia RS125, een Yamaha YZF125, Cagiva Mito of een Honda CBR wordt.

Nu is mijn vraag; welke zouden jullie verkiezen voor deze doeleinden ? (afstanden van ongeveer 10km, enkel in goed weer, nooit snelweg)

Wat zijn de bekende voor-nadelen etc?

Eender welk advies is meer dan welkom !!

Helemaal over het hoofd gezien dat er een speciaal forum is voor beginnende rijders, mss daar ff een draadje maken!

Zijn de RS125 en Mito dan wel op 11kW te krijgen? Ivm meer vermogen door 2takt

Zou je aanbevelen voor een viertakt te gaan. Minder snelheidssensatie maar wel betrouwbaarder en veel zuiniger.

Inderdaad, 4 takt. Als ik kijk naar die yzf125 heb ik toch echt het gevoel dat het meer motor is als die rs125.

[forum=1]Algemene motorpraat[/forum] > [forum=54]11/25/35kW[/forum]

CBR 125 of YZFR 125, ik zou voor de CBR gaan. Die is al wat langer op de markt en voor wat minder te vinden. En het blijft een Honda hè ;)

Tja, wil je 2takt of wil je 4takt? De meeste aprilia rs125 zijn geen 11kw, maar 22kw, dus zul je weer moeten begrenzen. Yamaha yzf125 is weer vrij prijzig. Wél al meteen 11kw, en is een 4takt. 4takt is weer handiger voor langere afstanden, en welk geluid je mooier vind is aan jou.

Cagiva mito is hetzelfde verhaal als de aprilia rs125. Waarschijnelijk ook weer iets van 22kw en 2takt. Als jij echt kortere afstanden gaat rijden kan 2takt makkelijk. Langere afstanden kan ook wel maar schijnt wat minder te rijden ivm wisselend gas ofzo??

De goedkopere oplossing is de CBR125, betrouwbare motor, ideaal voor kleine afstanden zonder snelweg.
Misschien is de CBF125 nog een optie.
Beide natuurlijk 4takt.
Voordelen (voor de meeste 125cc's 4takt): Zuinig, smal en lekker behendig (snel manoeuvreren, bochten enzo).
Nadelen: weinig te bedenken behalve dat vanaf 90km/u de snelheid erg langzaam stijgt.

De mito en de rs125 zijn 2 takt, daarbij ligt het vermogen vaak hoger dan 11kw.
Een alternatief voor deze is Derbi GPR 125.
Deze is wel schaars in Nederland maar je kan altijd kijken.

Succes met je keuze !

de rs125 en mito 125 zijn te vinden met 11 kw op papier maar toch vol vermogen.
ik zal zelf voor een rs125 gaan ; betere remmen , meer vermogen , geweldige wegligging , verbruikt bij volgas nog steeds 1 op 15 .

Terug
Bovenaan Onderaan