Hoi hoi!
Een maand of 2 geleden heb ik een B6 gekocht uit '95. In het weekend heb ik bij Technoflex andere veren en een nieuwe schokbreker eronder laten zetten, en het rijdt al een stuk beter en strakker.
Hoeveel beter en strakker is dit?
Ik lees overal dat de voorvering (te) slap is.
Probleem is alleen dat ik geen ervaring heb op andere motoren.
Bij mijn Bandit rijdt ik de voetsteun aan de grond (op een rotonde met lage snelheid, dus niet met 150 in een bocht), ik durf hem (dus) wel plat te gooien (ook bij hogere snelheid).
Als ik "snel" een scherpe bocht pak, bijvoorbeeld een invoegstrook bij een snelweg dan heb ik wel het idee dat de voorkant een beetje vaag aan het doen is maar scheelt het echt zoveel als je andere veren in je voorvork gooit?
Lees: is de investering de verbetering waard?
+ Wat voor rijervaring heb je? Ik heb me bijv. niet gek laten maken door die testen waarin ze riepen dat de voorvering te slap was, het heeft wel een tijd geduurd voordat ik een keer dacht dat ik wat vaags/vreemds voelde in de voorvork.
Ik denk dat het meer aan de rijder dan aan de voorvorkvering ligt hoe hard je door een bocht gaat
Op dinsdag 25 juni 2002 20:59 schreef diekstra het volgende:
Ik ben benieuwd....ik heb zelf ook een bandit 600 vanaf aanstaande zaterdag, dan ga ik ook eens aan het "knutselen"
Iets wat ik zeker vrij snel ga doen is:
* de claxon verplaatsen (belachelijke plek onder de koplamp).
* het achterspatbord inkorten tot aan de nummerplaat (misschien constructie aanpassen zodat de nummerplaat hoger komt en het spatbord nog korter kan.
* ...
Het staat ook erg
als je de knipperlichten-achter naast je achterlicht plakt. Ik ga er niet meer aan beginnen aangezien ik mijn Bandit op niet al te lange termijn van de hand wil doen.
Volgens mij heeft Zoeperman zijn knipperlichten ook naast het achterlicht.
Piccie: