Geloof me, ik heb heel wat avonden op internet gespendeerd in mijn zoektocht naar mijn eerste motor. Ik hou van mooie motoren, en het zal mij aan mijn aars oxideren van welk merk ze zijn of uit welk land ze komen.Hangt ervan af hoe goed je zoek. Ik heb anderhalf jaar geleden een Sprint van '99 met maar 16K op de teller en werkelijk onberispelijke staat kunnen kopen voor een goede 3000 eurootjes.INclusief zowat alle mogelijke opties.
Dat mensen hier een merk willen wat geen "meelopers-merk" is vat ik niet, kopen die ook Aldi-cola omdat Pepsi of Coca-cola kopen betekendt dat je een kuddeschaap bent ?
Geloof me, ik heb heel wat avonden op internet gespendeerd in mijn zoektocht naar mijn eerste motor. quote]
effe 5 minuten zoeken
Tweedehands en nieuwe artikelen kopen en verkopen
Tweedehands en nieuwe artikelen kopen en verkopen
Tweedehands en nieuwe artikelen kopen en verkopen
Tweedehands en nieuwe artikelen kopen en verkopen
Tweedehands en nieuwe artikelen kopen en verkopen
Moet er nog zand, motor zijn
Wat is er eigenlijk tegen een Honda, Yamaha of BMW?
Ik geloof best dat Triumph prima motoren maakt (ik heb er geen ervaring mee) ... maar is dit topic een soort vragen om erkenning van de Triumph rijders aan het worden?
Tja, misschien wanneer je regelmatig onderdelen nodig hebt. Bij Triumph is de onderdelenvoorziening ook goed, maar ik ken eigenlijk bitter weinig Triumprijders die onderdelen nodig hebben. Volg het Sprint forum maar eens.
Na 4 cardanfietsen ben ik overgestapt naar een ketting, niet alleen tot volle tevredenheid, maar ik heb ook ondervonden dat al die heise rond "ketting schoonmaken " gewoon overroepen is. Als je je fiets poetst, neem je de ketting toch gewoon even mee. Fluitje van een cent.
En het verschil tussen de merken? De ene collega raad triumph helemaal af wegens problemen en betrouwbaarheid. Een andere collega heeft zijn vorige BMW na een jaar weggedaan wegens problemen en dan gewoon weer een nieuwe BMW gekocht die probleemloos is. Vaak is het kwestie van geluk. Ze hebben allemaal goede en slechte exemplaren. Maar onder de motorijders zijn mensen veel trouwer aan het merk. Vandaar de meesten bij hen merk blijven, en als je dat gewoon ben voelt de rest raar aan. Waar ik werk is de helft van de moto's op de parking BMW, dan ook nog een deel honda's (Deauville) en dan nog enkele enkellingen met iets anders.