Aanschaf Dirtbike

dirtbike96

Rookie
1 apr 2013
20
0
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en nog onbekend met crossmotoren of dirtbikes. Ik heb zelf een aerox en vorige zomer vaker dirtbike gereden. Nu zou ik een 125 cc dirtbike willen aanschaffen bij een degelijke zaak, maar heb al veel gelezen dat dit allemaal chineese troep is. Ik wil de dirtbike gewoon voor de hobby gebruiken en er mee in het bos gaan crossen en af en toe dus een klein sprongetje maken.Mijn budget ligt ongeveer rond de €500,-. Welke dirtbike zou ik hiervan kunnen kopen of welke crossmotor zou ik beter voor dit budget kunnen kopen?

Alvast bedankt
 
Zon chinees ding is leuk voor een rondje om het huis, springen is al teveel gevraagd.
De blokken zijn nog redelijk maar het frame werk is echt drama. Alles rammelt uit elkaar. En je rijd alles kapot. Zon chinese pitbike heeft ook weinig vermogen.
Misschien is een oude 125 2takt crosser wat geschikter, maar dan moet je je budget eigenlijk toch minimaal zien te verdubbelen voor je iets redelijks kunt kopen. En dan moet je nog opletten dat je niet de ellende van een ander koopt.
 
Ik heb zelf ook al wat onderzoek gedaan om voor mij de juiste crosser te kiezen. Ik ben 1,81 16jaar en 61 kg. Ik gebruik hem voor in het bos en veld te crossen en af en toe een sprongetje te maken. Ik denk zelf voor 125cc 4 takt te gaan, omdat dit over het algemeen dus wat langer mee gaat heb ik begrepen. Mijn vraag is dus nu, wat voor merk dirtbike ik moet pakken? Zelf al wat gevonden over orion en xmotos, deze blijken wel redelijke kwaliteit te zijn. Zijn dirtbikes dus echt slechte kwaliteit rond 500 euro en kan je beter een crosser pakken of valt dit wel mee
 
Als je 500 max heb is de onderhoud al helemaal teveel gevraagd voor een 2 takter denk ik zo.
Waarom geen sterke 4takt? Xr400 650 of zoiets ? Die kosten wel een pak duurder maargoed je moet wat.
Ik heb zelf een xr650r gehad dat ding was behoorlijk hardcore maar wel prijzig.
Daarbij moet je wel leren om een 650 aan te trappen want dat is geen aerox kickstartje
Ik zou voor 500 of 1000 niet eens wat aanschaffen..
125 4 t wat heb je dan in gedachten voor die prijs?
 
Laatst bewerkt:
De €500,- wil ik gebruiken voor aanschafprijs. De onderdelen voor een dirtbike wat ik al heb bekeken zijn niet zo duurt te vervangen, en heb samen met een vriend mijn aerox helemaal herbouwd. Dus wat handigheid heb ik wel. Dat aantrappen komt ook wel goed. Maar als ik het goed begrijp wijzen jullie de dirtbike dus helemaal af en zeggen jullie: Verdubbel je geld en koop een tweedehandse 4takt crosser.
 
Ik zou een 4 t klapper machine kopen , zoals ik al zei denk aan een xr ofzo.
Een 650 r heeft genoeg pit in zn reet en gaat in zn 3 nog op het achterwieletje.
Kosten wel rond de 3 a 4000 euro
2 t crosser heb ik ooit eens gekocht rond jou budget maar dat was alleen maar ellende (suzuki rm 125)
Is wel al een jaar of 15 terug.
Pas op wat je koopt .
 
Laatst bewerkt:
Wat misschien leuk is , is een dt125 2 takt maar dan ben je ook alweer rond de 1500 2000 kwijt als het niet meer is (nieuwere model )
Dan heb je wel de kwaliteit van je aerox (yamaha)
 
Laatst bewerkt:
Jullie praten nu over duurdere crossers. Als ik rond de 500 in een dirtbike stop, kan dit niet wat degelijks zijn dan? Tweedehands crossers ben ik niet zo'n fan van omdat ik eerst ook niet veel van me aerox afwist en ook heel veel eraan uitmoeten geven omdat er telkens wat kapot ging. Opzich zou ik wel een tweedehands crosser willen kopen maar dit is me te duur of je weet inderdaad niet wat je koopt. €1500 is mij gewoon al te veel. Jullie praten alleen maar over crossers, maar een dirtbike is dus absoluut geen optie? Andere merken crossers zijn welkom, ik wil overal eens na kijken zoals de xr en de dt, deze zijn me alleen wat te duur, of ik moet met geluk een mooie tegen komen
 
Waarom zou je een chinees ding kopen?
Ik zou sparen voor een dt 125x

Kost wat meer maargoed dingetje is wel leuk spul
 
Is een dt niet net als een derbi senda niet meer voor op de weg, in plaats van te crossen?
 
Ja dat klopt een dt x heeft een kenteken
Het is een 125 cc machine die volgens mij behoorlijk wat fun kan geven.
Je heb ze in dt-x en dt-r de r heeft croswieltjes
Ik zit er aan te denken er 1 te nemen naast mijn sportcity 50 voor af en toe flink te knallen.
 
Laatst bewerkt:
Niemand die me dus wat kan aanbevelen of tips kan geven over dirtbikes? Echte crossers zijn me wat te duur en ik kan dan ook wat oefenen met alles op de dirtbike voor als ik later misschien een echte crosser kan kopen.
 
Ik heb geen orion ofzo gehad alleen echte supermotards met kenteken van 600cc +
Je Zal het op het enduro topic kunnen vragen
 
Misschien een domme vraag, maar ben nieuw op dit topic. Waar kan ik het enduro topic vinden, als jullie denken dat ik daar meer kans heb om tips over de dirtbike te krijgen?
 
Ik heb even ge googled voor je maar orion is binnen een dag al uit elkaar gevallen bij sommige , dus niet doen .
Koop een xr / cr / oid
 
Een chinese dirtbike klinkt misschien leuk in het begin maar de kwaliteit van dat soort motortjes is gewoon slecht. Een 2dehands afgeragde crossmotor houd het waarschijnlijk langer vol. ;)

Gewoon zoeken naar een leuke Honda XL/XR.
 
Laatst bewerkt:
toen ik 16 was had ik ook zulke meuk.

250 cc puur plastic meuk. Alles brak af binnen de 1ste keer en dan hebben we nog niet eens gesprongen en de ketting brak tijdens het rijden bij 35 km totaal in 2en.


Meest weg gegooide geld in een keer heb toen een suzuki rm 125 cc 2t gekocht voor 1500 en er voor 600 euro nieuwe onderdelen opgezet. Super crosser en raad je ook aan te sparen en verder te kijken dan chinese meuk.
 
Hallo,
Ik ben nieuw op dit forum en nog onbekend met crossmotoren of dirtbikes. Ik heb zelf een aerox en vorige zomer vaker dirtbike gereden. Nu zou ik een 125 cc dirtbike willen aanschaffen bij een degelijke zaak, maar heb al veel gelezen dat dit allemaal chineese troep is. Ik wil de dirtbike gewoon voor de hobby gebruiken en er mee in het bos gaan crossen en af en toe dus een klein sprongetje maken.Mijn budget ligt ongeveer rond de €500,-. Welke dirtbike zou ik hiervan kunnen kopen of welke crossmotor zou ik beter voor dit budget kunnen kopen?

Alvast bedankt
Politie controles Brabant

Geldt niet alleen voor Brabant,

succes
 
@gassen, wat ook al in het topic gezegd wordt wat jij hebt gelinkt is: Er zijn geen alternatieve plekken om te rijden. Het zal dus in de bossen moeten. Toch bedankt voor het succes.
 
Dus de conclusie van dit topic is, sparen voor honda cr etc. of niks kopen? Elke dirtbike is dus stront.
 
Elke is stront neem ik aan.
Enige wat goed is zijn lifan blokjes (geloof ik) van die chinese zooi
Die zitten ook onder een skyteam dax 125 dacht ik
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan