Aansluiten gear indicator

RinusKachelglans

Die hard MF'er
24 apr 2009
560
0
Amsterdam
Geen idee of iemand ervaring heeft met het aansluiten van zijn of haar gear indicator (ik heb er eentje van biketronix). De manual is namelijk dusdanig kort dat er in feite staat: 'sluit aan en rijd'. Iemand korte uitleg in normaal nederlands hoe dat precies in zijn werking is gegaan? Ook het 'rijden én aantikken massa om de verschillende versnellingen te programmeren'.

mijn dank is nu al reuzegroot ;)
 
Plug en play begrip?
biketronix.info

Ding heeft dus in eerste instantie wat info nodig ;snelheid wat wordt gemeten bij een toerenal van 2500. Door de blauwe draad even aan massa te leggen wordt de setting opgeslagen. Dat moet dus eerst voor elke versnelling worden gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Bij de know how's van techniek vragen, stond bij extra's dacht ik ook iets van het inbouwen van een gear indicator.
Nu weet ik niet of dat precies hetzelfde is als die van jou, maar je zou er eens kunnen kijken. Misschien dat je er wat aan hebt.

Succes alvast.
Ik wil dat zelf ook een keer gaan inbouwen.
 
Zelf heb ik al eens overwogen om zoiets in te bouwen.
Maar elke keer als ik de beschrijving lees heb ik toch het gevoel dat er iets mist.
Het apparaat werkt goed op het moment dat je rijdt. Maar het kan geen neutraal herkennen en als je na de start de 2de versnelling inschakelt ipv de 1, dan ziet het apparaat het niet. Dit wordt pas ontdekt om het moment dat je rijdt. Dan kan konstateert het apparaat aan de hand van het toerental en snelheid in welke versnelling je rijdt.

EgbertO
 
hmm lekker dan.. hetgeen ik het meest tegenopzie is het openbreken van de toerenteller, maar goed, laat ik nu geweldig zijn met een soldeerbout..

maar hoezo herkent hij geen neutraal? in de beschrijving staat heel braaf dat hij een 'n' aangeeft.

Zodra hij is aangesloten zal ik wel wat info posten!
 
Heb deze er gister net opgezet, hij leest mooi het magneetje en de pulsen van de bougie kabel. het inleren is vrij simpel. alleen wat niet in de gebruiksaanwijzing staat is dat je bij het inleren van ze 1 naar ze 2 eerst in zijn n moet zetten. zodat hij weet dat n tussen 1 en 2 zit.
 
Wat ik dus heb gedaan:

1 mooi plekje zoeken vaar de display komt.
2 kabel naar bougie kabel (de korte)
3 kabel naar achterwiel (de lange)
4 Magneet op me schijfrem.
5 de - kabel aan het frame.
6 de plus kabel hem ik aan een kabel gesoldeerd die stroom krijgt als ik het contact aanzet. als je hem aan je accu doet krijgt ie steeds stroom dus blijft het display continu branden.
7. het inleren. let op van ze 1 naar ze 2 eerst in neutraal zetten zodat hij dat weet dat er tussen 1 en 2 neutraal zit.
 
Wat ik dus heb gedaan:

1 mooi plekje zoeken vaar de display komt.
2 kabel naar bougie kabel (de korte)
3 kabel naar achterwiel (de lange)
4 Magneet op me schijfrem.
5 de - kabel aan het frame.
6 de plus kabel hem ik aan een kabel gesoldeerd die stroom krijgt als ik het contact aanzet. als je hem aan je accu doet krijgt ie steeds stroom dus blijft het display continu branden.
7. het inleren. let op van ze 1 naar ze 2 eerst in neutraal zetten zodat hij dat weet dat er tussen 1 en 2 neutraal zit.

Dus je hoeft geen kabels open te maken en te solderen....

Maar is dit voor elke indicator of alleen voor die jij hebt, want die is speciaal voor crossmotoren meen ik....
 
Laatst bewerkt:
Ey,

Ik heb op de motorbeurs een gear indicator merk biketronix gekocht. (zie onderstaande link)
biketronix.info.

De bedoeling is dat het groene draad van de gear indicator verbonden(gesoldeerd) wordt met een draad van de toerenteller. Ik heb geen idee welk draad ik moet hebben.

Kan iemand mij helpen.

Ik heb een Suzuki GSX 600R 1999

Ik zie dat de link niet werk het gaat om de biketronix gear RACE indicator manual
 
Laatst bewerkt:
vorige week een acumen op mijn motor laten zetten een zrx 1100 bij de dealer ,omdat dit in combinatie was met een grote beurt hoeven ze niet speciaal je tank eraf te halen .
waren er toch 3 uur mee bezig geweest omdat ik een km teller op het voorwiel heb en dus een sensor op het achterwiel moesten zetten wordt het toch een duur grapje.
 
voorheen ook een digi gearindicator op mijn print plaat gesoldeerd van het display bij een fireblade uit 2000.

nu een honda CBR1000RR van 2008 wilde ik geen gekken dingen doen waarmee ik eventueel schade kan aan richten.

oplossing: GIpro DS,

plug en play, duurde 5 min. stekker diagnostic vrijmaken, insteken, display plaatsten en ff laten lopen om in te leren. super!!!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ooit ook eens zo'n gearindicator van biketronix gekocht en het was inderdaad nix.
Wat een gekloot was dat zeg. Om een lang verhaal kort te maken.... ik heb het zaakje uit pure frustratie eraf getrokken want het werkte niet naar behoren.

Ik had een zogenoemde tourindicator waarvan ook een raceindicator versie kan worden geleverd met een andere pickupsensor voor het meten van de snelheid. In de manuals blijkt niet duidelijk welke versie (4.0, 5.1 en 5.2) het is Nu heb ik een africa twin dus snelheden boven de 150 km/hr zijn zeldzaam. Mijn indicator moest worden aangesloten op de tourenteller voor het meten van het toerental. Nu ben ik geen onbekende met de techniek dus was dat niet zo'n probleem maar kan me best voorstellen dat er mensen zijn die nog geen stekker aan een snoer kunnen zetten. Op de één of andere manier werkte het systeem bij mij niet goed ondanks dat alle signalen goed binnenkwamen. Na communicatie met biketronix een andere magneetsensor ontvangen maar geen verbeterd resultaat. Het uiteindelijke gevolg is bovenaan te lezen.

Kom nu tot de ontdekking dat er ook een versie is met een sensor op de bougiekabel
De zogenoemde versie 6.0 (batterij versie) en 6.3, de zogenoemde MX indicator voor crosmotoren.

Als biketronix nu eens alleen deze versie kan leveren voor alle motoren met een toerental opnemer op de bougiekabel zal dat waarschijnlijk heel wat ellende besparen.

Ik wil niet beweren dat de de tour- en raceindicator een slecht produkt is maar ik ben er wel klaar mee................. :(
 
Laatst bewerkt:
hoi

misschien een domme vraag, maar waar zit mijn connector voor de healtech gipro gear indicator?
Ik heb onder het buddy gekeken maar kan er zo geen loze stekker zien.

het gaat om een honda cbr 600 rr van 2004.
alvast bedankt.
 
hoi

misschien een domme vraag, maar waar zit mijn connector voor de healtech gipro gear indicator?
Ik heb onder het buddy gekeken maar kan er zo geen loze stekker zien.

het gaat om een honda cbr 600 rr van 2004.
alvast bedankt.

Zit bij een 600RR van '03 tot '09 toch onder het zadel volgens Gipro.
Was bij mij ook geen loze (open)stekker.
Zat een loze aansluiting (cap) op.
Hij kan ook nog met zwarte tape omwikkeld zijn.
Of wat weggestopt onder andere kabels.
Succes.
 
Ook ik zou graag zo'n ding willen krijgen maar..... dan moet ik wél van te voren weten dat het idd. zo "makkelijk" gaat als beschreven en dat ik dus niet hoef te solderen of mijn toerenteller moet gaan slopen...!!
Volgens de site van Heal Tech Eloktronics zou het wel compitabel zijn voor mijn motor, toch zet ik vraagtekens daarbij... Weet iemand hier of ik ook zo'n stekker heb? Het gaat om een Suzuki GSX 750 F uit 2003.
Verder heb ik eens gekeken waar ik zo'n ding kan kopen. Ook dát is mij niet helemaal duidelijk! Volgens hun site is er wel een dealer in Nederland. Iemand wel eens gehoord van "Motopro"?
Ik heb ze een mailtje gestuurd, ben benieuwd of ik antwoord krijg....
Daarom dat ik het voor de zekerheid ook maar hier heb gevraagd....

gr
 
Ook ik zou graag zo'n ding willen krijgen maar..... dan moet ik wél van te voren weten dat het idd. zo "makkelijk" gaat als beschreven en dat ik dus niet hoef te solderen of mijn toerenteller moet gaan slopen...!!
Volgens de site van Heal Tech Eloktronics zou het wel compitabel zijn voor mijn motor, toch zet ik vraagtekens daarbij... Weet iemand hier of ik ook zo'n stekker heb? Het gaat om een Suzuki GSX 750 F uit 2003.
Verder heb ik eens gekeken waar ik zo'n ding kan kopen. Ook dát is mij niet helemaal duidelijk! Volgens hun site is er wel een dealer in Nederland. Iemand wel eens gehoord van "Motopro"?
Ik heb ze een mailtje gestuurd, ben benieuwd of ik antwoord krijg....
Daarom dat ik het voor de zekerheid ook maar hier heb gevraagd....

gr
Voor plug and play moet je moet iig de DS versie hebben en niet de X versie.
De DS is echt makkelijk te installeren . (geen gesoldeer of wat dan ook)
 
Terug
Bovenaan Onderaan