aansluiten led achterlicht met geintegreerde knippers R6

RSVredliner

MF'er
16 aug 2004
95
0
Voor de motor van mijn vriendin heb ik een led achterlicht besteld met geintegreerde knipperlichten. Het aansluiten zou heel simpel moeten zijn er zit slechts een originele systeemstekker op en 2 enkele draden voor de knipperlichten. De hoofdstekker is maar een kwestie van klikken en ik verwachtte dan ook dat het gelijk zou werken.... maar helaas. Ik krijg het licht niet aan de gang... nu heeft de leverancier al een 2e opgestuurd omdat ik dacht dat het misschien een kapot exemplaar was. Maar ook geen resultaat.

De originele verlichting werkt gewoon, iemand enig idee wat er fout zit?

groet,

Ronald
 
Dus als je de originele stekker (van je achterlicht) erin steekt (en de 2 losse draden voor de richtingaanwijzers niet aansluit) werkt je achterlicht niet?

Wat als je gewoon eens spanning op je nieuwe achterlicht zet met een losse voeding / accu? Kun je gelijk de RA's testen.

Hoeveel spanning staat er op de originele stekker?
(2 polig, neem ik aan?)
 
Dus als je de originele stekker (van je achterlicht) erin steekt (en de 2 losse draden voor de richtingaanwijzers niet aansluit) werkt je achterlicht niet?

Wat als je gewoon eens spanning op je nieuwe achterlicht zet met een losse voeding / accu? Kun je gelijk de RA's testen.

Hoeveel spanning staat er op de originele stekker?
(2 polig, neem ik aan?)

Lijkt mij (in het geval van een gloeilamp origineel) dat het een 3 polige stekker is. Massa, achterlicht en remlicht.
 
als ik de originele stekker er in steek gebeurd er dus niets. Is trouwens driepolig. Het originele licht van een 2001 is ook al met leds volgens mij?! Volgens mij zou het rem- en achterlicht zo moeten werken. Ik vrees dat het meten wordt en daar heb ik apparatuur niet voor.

;-(
 
Post eens een foto'tje van de (3) stekkers van je nieuwe achterlicht waarop de aansluitingen intern goed te zien zijn.

Lijkt er nu op dat alles massa wil maken via (één? van) de knipperlichten doordat niet alle aansluitingen van die unit ook daadwerkelijk bedraad zijn óf dat er op een andere manier massa gezocht moet worden.
 
Laatst bewerkt:
Inprincipe heb je het led achterlicht/remlicht dat gaat gewoon op de orginele stekker. Dan heb je nog twee draadjes één voor het linkerknipperlicht signaal en één voor het rechter.

Dat is hoe het zou moeten maar bij jou werkt het niet. Wat je doet je sluit hem simpel met een speakerssnoertje of een ander kabeltje dat je hebt liggen aan direct op de accu. Doet die het dan niet dan moet het in de lamp zitten. (want je accu werkt gewoon want je origineel werkt gewoon). Doet die het wel dan is het je bedrading.

Sluit hem dan helemaal aan op je motor en probeer het achter/rem/knipperlichten. Doen ze het allemaal niet? Dan is er te weinig of geen massa. Doet er iets het wel dan zit het in de spanningsdraadjes.
 
Zou kunnen dat in de originele aansluitkabel het massadraadje onderbroken is en dat je het achterlicht niet in gemonteerde toestand hebt geprobeerd? In gemonteerde toestand volstaat (soms) de massa van de montageschroef (indien direct op het frame geschroefd of het schroefgat goed geaard is, weet even niet hoe het zit op een R6) zelfs bij onderbroken massacontact, wat zou kunnen verklaren waarom het origineel het wel doet. Maak anders even een tijdelijke extra massa tussen de aansluiting op het achterlicht (in het massacontact van de stekker) en het frame (priegelwerk: wel even opletten dat er geen kortsluiting ontstaat).



[moraalriddermode] Je weet wel dat het keurmerk (indien aanwezig) alleen geldt voor rem- en achterlicht, niet voor de knippers? Knipperlichten moeten een onderlinge afstand van tenminste 180 mm hebben (achterop).[/moraalriddermode] :+
 
Laatst bewerkt:
Nou.... het werkt hoor!

Ik weet nog steeds niet wat het probleem nu precies was maar ik vermoed massa van de originele systeemstekker. Toch kon ik een gewoon lampje laten branden via de stekker.

heb de stekker van het achterlicht eraf geknipt en met kleine stekkertjes (de plussen) in de originle systeemstekker gezet en de massa rechtstreeks op de accu. Nu werkt alles dus afblijven en rijden maar!

bedankt voor de reacties!
 
Terug
Bovenaan Onderaan