Aansluiten toerenteller

FransVD

Rookie
15 dec 2023
4
1
Heb onlangs een electronische toerenteller van het merk P&W 8000tr/min aangeschaft voor mijn Royal Enfield Super Meteor 650, nu blijkt deze maar de helft van het werkelijke toerental aan te geven.
Heb deze aangesloten op de rood/witte kabel op de ontstekingsspoel van de linker cilinder, wanneer ik beide spoelen aansluit geeft de teller niks aan.
Heeft er iemand een idee hoe de pulsen te verdubbelen of een andere manier van aansluiten?
Alvast hartelijke dank bij voorbaat.
Vriendelijke groeten,
Frans
 
Er zit geen keuzeschakelaartje op, zal het eens proberen met de voorgestelde toerenteller adapter.
Zal jullie op de hoogte houden, alvast bedankt voor de nuttige tip.
 
Wat zegt de leverancier eigenlijk?
1dea459f283098ab2c2c5ae360ae15c5.jpg
 
14.68€ 24% OFF|Rpm Signaal Adaper Toerenteller Sensor Tach Adapter Diesel Benzine Motor Tach Sensor Voor Voertuig Truck Boot Jacht Gemakkelijk|Toerenteller| - AliExpress
Jullie hadden dit als oplossing aangeboden waarvoor mijn dank, maar nu blijkt het item niet meer leverbaar te zijn.
Is er eventueel een andere oplossing mogelijk? Of mogelijks een toerenteller die wel geschikt is om voor een 1cilinder 4takt te gebruiken.
Zal ook de tip gebruiken en een rubber ophanging toepassen.
Het is wel triestig dat ze er een nutteloze tripper hebben op geplaatst in plaats van een deftige toerenteller.
 
Het merk Scitsu levert losse toerentellers voor zowel 2 als 4 takt motoren, alsook verschillende schaalverdelingen.
Werkt met een (ingebouwde batterij?) en een kabeltje wat je om je bobine kabel moet wikkelen. Eenvoudiger kan het haast niet zijn.
Ik weet zo geen leverancier maar even googelen misschien.
 
Van de Scitsu weet ik dat ze voor allerlei motoren toerentellers leveren zowel 2 als 4 takt en van 1 tot 4(6?) cilinder aan toe.
Is wel niet goedkoop maar zeer compleet en eenvoudig aansluiten met enkel een kabeltje om je bougie kabel.
Ze hebben een website zag ik wel,is een Engels product bij mij weten. Werd in het verleden veel op racers toegepast.
 
Terug
Bovenaan Onderaan